- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 juni 2013 om 12:53 #282722
Waarom? :
Toch blijft het mooi werk en vind het dan altijd wel leuk om dit hier te delen
.
En blijf dit ook zeker doen want ik maak er soms wel grapjes over maar blijf het mooi vinden om te zien

De nieuwe snelheids record rijder staat al paraat zie ik:DHet knijpen van de Top 1 zou ik me niet druk over maken dit doen wel meer uitlaten, maar behalve dat je het merkt tijdens het rijden kan het verder geen kwaad.
(klinkt wel goed trouwens
)23 juni 2013 om 12:59 #282723dat zou wat zijn, als je top one te laagtoerig is voor je blok.
als je het zelf al zo ervaren hebt op je citta zou ik eerder voor safe spelen met een proma cc.
eventueel met een leovince demper mocht je die ook teveel lawaai vinden maken, je zal er ook flink wat snelheid winst mee pakken.het blokje hoort al lekker zo
.23 juni 2013 om 14:06 #282727Klinkt lekker fel zo Max
De cilinder heb je overigens weer ontzettend netjes bewerkt! De aanpassingen die je nu gedaan hebt hebben zich natuurlijk al bewezen en het moet enigszins betrouwbaar blijven als ik jou zo hoor, maar is het niet een idee om een keer een 30mm uitlaatflens te proberen op deze Pina46? Dat had je bij de Athena ook erg netjes gedaan 🙂24 juni 2013 om 07:31 #282728
Waarom?Gister avond heb ik nog even een test rondje gereden maar ben toch niet tevreden met de top one. Het blokje trekt lekker op maar houd erg in na de 60km:| Enige wat ik me kan bedenken is dat ik er misschien wat teveel demperwol in heb gestopt maar zou niet mogen lijkt me…toch?
Helaas pindakaas voor de mensen die zondag ook mee rijden maar het word dan toch de oorverdovende Calibrata gezien ik verder niets anders meer heb liggen.
@Citta89,
Bedankt
Het gaat er idd om dat het een snel maar voral betrouwbaar blokje is. Vreemd genoeg heb ik nog weinig mensen gesproken die echt merkbare prestatie winst ondervonden met een grotere uitlaatflens. Uiteraard het vergroten van de uitlaat poort wel maar lijkt het alof het vergroten van de flens weinig uithaald. Misschien dat ik het nog wel eens wil proberen maar ben voor nu wel weer even uitgesleuteld met de Citta, tijd om te gaan touren(y)24 juni 2013 om 09:41 #282732Max, ik heb zelf ook wel het demperwol vervangen van een leo krul, ik had er toen ook erg veel in gedaan en aangeduwd, de uitlaat had toen ook erge prestatie verlies, dus ik zou zeggen probeer het met wat minder wol?
24 juni 2013 om 10:53 #282733Ik denk niet dat het echt veel uit maakt, want het buisje in de demper is de doorlaat en deze word met veel of weinig demper wol niet echt anders.
(zoek anders even een rustig stukje weg op en trek de demper er eens af)Maar denk gewoon dat je nu ervaart wat ik laatst bij de m,n uitlaat testje ook weer ervaarde. En dat is dat sommige pijpen gewoon begrenzend rijden en dan zeker qua boost en door trekken.
Edit
Grotere flens of dikkere uitlaat bocht heb ik behalve meer lawaai en een klein beetje meer acceleratie verder ook nooit wat van vernomen.24 juni 2013 om 10:55 #282734Ik geloof niet dat je prestatieverlies zou hebben nadat je er teveel demperwol in hebt gedrukt. Het wol vormt zich immers om de stinger heen en zou nooit voor de baan van de uitlaatgassen gaan zitten. Ik heb zelf ook nooit echt hoge snelheden gehaald met de Polini Top One, het is gewoon niet zo’n hoogtoerige pijp zoals een Calibrata, Proma Circuit/Cannon, Simo Racing dat zijn.
Cali powerrrr:fuck2
Maar het ziet er weer keurig uit Max
Heb jij toevallig een foto bij de hand van de binnenkant van het Pinasco wieltje? Neem aan dat jij draad in het vliegwiel hebt getapt, om zo de kunststoffen deel vast de schroeven?24 juni 2013 om 20:32 #282735
Waarom?Bedankt allemaal voor het meedenken
Ik ga nog wel eens wat rommelen met de top one en evt met een andere demper. Deze week heb ik het behoorlijk druk dus weet niet of dit gaat lukken, anders word het gewoon de Cali. @florian,
Helaas heb ik geen foto van de binnenkant. Ik heb idd 3 gaatjes geboord en hier m4 draad in getapt. Let er wel op dat je onder dezelfde hoek boort als de vliegwiel kap…25 juni 2013 om 00:54 #282736De Top one is zeker geen slechte uitlaat. Op mijn bewerkte Creco blokje was deze op top nog geen 5km/h langzamer dan de Calibrata. Nou wil jou blokje wat meer rpm en zal de Calibrata daar beter tot zijn recht komen. Zal jij bijvoorbeeld niet eens de Fabrizi er onder moeten hangen? Ik schat dat deze uitlaat op jou setup zich eindelijk eens kan onderscheiden. Hij valt mij op de mindere setups altijd nog tegen. Wellicht dat jou stadgenoot met de “TwinCitta” 😉 hem even met jou wil omruilen. Anders zal ik eens kijken of ik hem mee kan nemen zondag.
Denk niet dat de Fabrizi gaat passen onder max z,n verlaagde citta.
25 juni 2013 om 04:52 #282737hey max, je maakt zoon prachtige ports en dergelijke, heb je nooit eens nagedacht om zelf een berekende uitlaat te maken voor de cilinder die je hebt?
je kan dan spelen met toeren tallen en boost en dergelijke.gr ritz
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.25 juni 2013 om 09:48 #280001Max, je mag best mijn Fabrizi lenen voor de tour hoor!
Maar dan moet je maar effe contact met me opnemen via whatsapp!26 juni 2013 om 07:45 #279055
Waarom?@Martino,
Ik wil ook zeker niet beweren dat de top one een slechte uitlaat is:no Op mijn Polini42 alu reed de top one altijd erg lekker maar vreemd genoeg rijd het op mijn huidige setup waardeloos..? De Fabrizi wil ik graag eens testen maar zoals Speedbuxy al aangeeft word dit lastig onder mijn Citta.@Ritze,
Je hebt helemaal gelijk en zou dit eigenlijk eens moeten doen
@Citta-ciao12,
Zoals ik hierboven al aangaf word dit lastig, toch bedankt
Eigenlijk had ik andere dingen te doen maar zodra ik eenmaal bezig ben met de Citta ben ik niet mee te stoppen:P
Na een hoop moeite en gevloek heb ik de demper dan eindelijk los gekregen.

Het Probleem waarom Calibrata’s zo’s herrie gaan maken is me nu ook geheel duidelijk! De gaatjes in de stinger raken snel verstopt waardoor de gassen/geluid niet goed worden opgenomen. Dit was ook goed te zien want het wol is voor 80% keurig in orde maar rond om de stinger was dit geheel verkoekt.
En ja ik heb alle gaatjes één voor één uitgeboord:D
Omdat ik nog wat carbon en epoxy had liggen heb ik direct de demper voorzien van een nieuw huidje:)

Zo komt het dan na een uur uit de oven..

En hier dan het eindresultaat:)

Vanavond wil ik de uitlaat gaan testen en ben heel benieuwd of het nu dan eindelijk beschaafd klinkt
26 juni 2013 om 08:06 #282738Wauw echt super perfectie !

Ziet er zeer gelikt uit26 juni 2013 om 09:22 #282739Ziet er weer netjes uit! Die (geperforeerde)stinger lijkt mij ook in diameter klein. Zou het niet helpen om die wat te vergroten, dus een ander geperforeerde buis op te lassen? Zit zelf ook al een poos na te denken om het stiller maken van de demper door een soortgelijke aanpassing!
26 juni 2013 om 11:17 #282740Je kan me gedachten dus lezen, want zou laatst nog zeggen dat z,on creatief iemand als jij toch wel een demper los moet kunnen krijgen.
Maar ik denk dat het snelle dicht slippen van de gaatjes ook wel wat komt omdat jij in de begin dagen nogal rijk smeerde en ook rommel erbij gooide waardoor het geheel altijd redelijk rookte.(en stonk:lol)
Maar ben benieuwd hoe die straks klinkt want het buisjes is qua hoeveelheid gaatjes op zich niks mis mee.@wy
Die buis vergroten zal resulteren dat de gassen makkelijker en sneller hun weg naar buiten vinden en dus zal het lawaai er zeer waarschijnlijk ook door toenemen. -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.