Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Eigenlijks best wel een saaie perso dit want ik weet nooit meer te zeggen dan nice ,vet of looking sexy8):lol
      (en als ik dan denk laat ik eens iets out of the box zeggen dan draait het meestal uit op een politiek debat:D)

Maar heb wel een vraag, maar lastpak stelde die gelukkig al:lol
      ”netjes gelast zeg! vraag me toch af hoe je dat hebt kunnen doen, aluminium cilinders trekken vaak krom door de hitte.”

Waarom?

Bedankt voor de reacties:thumb

@Jelle,
        Het viel wat tegen omdat het lastig is om tussen de koelribben door de vloeien. Een 27mm flens zal al veel beter gaan:thumb Ik heb zo even geen poortmapje als je dat bedoeld.

@florian,
        Dat spoilertje heeft idd een mooi plekje gekregen:thumb. Voor die roze sticker houd ik me zeker aanbevolen!

@lastpak,
        Als je dit voorzichtig doet op lage amperage dan gaat het prima:thumb
        Liever had ik een mooie las rondom maar was erg lastig door de koelribben. Ben ook zeer benieuwd naar je Atg blokje:)
        Ik gebruik altijd C3 lagers om precies die reden ja.

@Buxy,
        Als je dit zo bekijkt word het misschien idd wat saai:lol Toch wil ik het altijd graag met jullie delen en neem jouw het dan ook echt niet kwalijk als je reply’s soms wat saai worden:D.

Waarom?

Na een mooi lang weekeid vrij weer even een update.

Vorige week was het flink doorsleutelen om het blok optijd klaar te krijgen voor de Sluis tot sluis tour maar zoals de meeste wel weten is dit gelukt:) De tour was zeer geslaagd en ook het blokje liep netjes:thumb Wel had ik aan het begin van de tour wat last van stotteren maar gelukkig bleek dit om een kapotte bougie te gaan.

Ook was ik zeer benieuwd wat de Athena46 ging doen en dus even een korte omschrijving. Het is een fel cilindertje met behoorlijk wat trekkracht en wheelie power maar verbreekt helaas geen snelheidsrecords. Op top haalde ik nu 88km en zou hier misschien nog 90 van kunnen maken maar veel meer verwacht ik er niet van. Uiteraard is dit nog steeds gestoord hard op een snorfiets maar het doel is toch om over die 104km gps te komen.

Het is dus heel simpel, de Athena mag de deur weer uit en moet gewoon trouw blijven aan de Pinasco46:D Mocht iemand interesse hebben stuur dan gerust even een pm:thumb (De mogelijkheid is er om de 30mm uitlaataansluiting weer om te lassen naar 22mm)

Hier nog even wat foto’s,

De zuiger 5mm ingekort omdat deze aanliep in het Simo carter.

En hier de boel weer in elkaar.

Lennaert
          Sleutelbeheerder

pff 88 maar wat slecht zeg dat zijn we niet van je gewend ;)!:pest
            Denk dat je dat kitje wel rap kwijt zou zijn wellicht heeft billy_si_evo hier interesse in ik zal hem straks eens appen.
            Ben benieuwd wat je van die autisa gaat toveren maar dat heeft geen prioriteit hoor ;)!
            Qua pinascotjes gaat het vermoedelijk ook wel goed komen heb namelijk even gemaild naar de goedkoopste zaak ( welke ook nog eens korting geeft als je bij bepaald vespa forum zit ) of er niet wat geregeld kan worden.
            Daarnaast voor veren een aantal bedrijven aangeschreven waar 1 mij vroeg om een monster setje.
            Ben benieuwd volgende tour moet je minimaal 100 rijden hoor ;)!

speedbuxy
            Bijdrager

Das jammer Max maar had het wel zien aankomen.
              Want die spoeler hoek bepaald een hoop qua koppel of toeren en daarnaast zijn de spoelers ook niet echt hoog wat in de hoge toeren het moment van opening erg klein maakt.

Maar zou het persoonlijk wel saai vinden als je nu weer voor de Pina gaat. Ik zou dan liever eens een 43mm DR ofzo zien, dit is namelijk vele malen goedkoper, maar zeker niet met minder potentie.
              (zie bv wat de originele 43mm DR bij Stephan doet)

Dus cheaper in aanschaf, stuk makkelijker qua zuiger en bij behorende veren, makkelijker aan te lassen, zuiniger in gebruik en daarbij niet minder potentie.
              En het is ook leuker om met een 60cctje boven de 100 te gaan:thumb

Waarom?

@flenny,
                Het valt qua snelheid misschien iets “tegen” vergeleken met de Pinasco46 maar alsnog een leuke cilinder met behoorlijk wat koppel:thumb Jouw Austia cilinder komt wel goed en zal er wat moois van maken. Eigenlijk kan het ook alleen maar beter want de uitlaatpoort is origineel om te huilen:o

@Buxy
                Het is idd jammer dat er niet meer in zit maar ben toch blij dat ik het geprobeerd heb:thumb Met een snelheidsverschil van ruim 16km tov de Pinasco46 verwacht ik ook niet dat dit em gaat worden. Dan kan ik me beter richten op wat anders en het geld van de Athena gebruiken voor bijv een nieuwe Pinasco:thumb

Dat een dr evo hard gaat weet inmiddels ook iedereen maar zie zelf toch meer voordelen in een Pinasco Black.

Persoonlijk vind ik een 46mm cilinder lekkerder/rustiger rijden op lange afstanden. Ook slijt de Pina haast niet terwijl de dr redelijk snel slijt, zeker wanneer je deze tuned. Door de sterke cilinderwand kan ik ongestoord blijven rijden zonder filter. Je hebt vrijwel zeker de garantie dat de wand niets overkomt bij bijv een warmloper. Daarnaast heb ik nog wat zuigers + veren liggen voor de Pinasco zodat ik voorlopig weer vooruit kan:thumb

Ik snap dat je het misschien een wat saaie keus vind maar als je afgaat op duurzaamheid/betrouwbaarheid dan lijkt dit me toch verstandiger…?

speedbuxy
                Bijdrager

Waarom? :
                  @Buxy
                  Het is idd jammer dat er niet meer in zit maar ben toch blij dat ik het geprobeerd heb:thumb

Sowieso dit maakt 2takt in mijn ogen ook zo leuk omdat iedere cilinder weer z,n eigen eigenschappen heeft:thumb
                  (en je hebt bij deze toch iets vast gesteld wat de cilinder eigenschap boeken in kan:thumb)

Waarom? :
                  Ik snap dat je het misschien een wat saaie keus vind maar als je afgaat op duurzaamheid/betrouwbaarheid dan lijkt dit me toch verstandiger…?

Is net hoe je het bekijkt, want voor de prijs wat een pina tegenwoordig kost koop je 2 nieuwe dr evo kits.
                  En een giet cilinder kan met alleen recreatief rijden wel een 3 jaar mee.(wel veertjes keer vervangen)
                  Ook zal giet met evt vuil aanzuiging niet echt onder doen gezien de zuiger het zwakste materiaal is en deze in de pina dus net zoveel daaronder ”lijd”.

Maar de DR evo was ook slechts een voorbeeld, want zelfs een 43mm euro kan je nog wel goedkoper op de kop tikken.
                  (en je ziet wat dit al wil doen op m,n speed engine)
                  Maar wil je totaal niks opleggen hoor, maar enkel een andere optie belichten;)
                  En wil je stiekem ook wel eens bezig zien met een 43mm kit;)

Waarom?

Update,

Na een heerlijke vakantie ben ik deze week weer bezig geweest om de Citta klaar te maken voor de Flevo tour die volgend weekeind gepland staat8)

Omdat de banden glad waren heb ik hier laatst al nieuwe nieuwe voor geregeld(Heidenau K61). Vind ze best leuk staan maar heb er nog niet mee gereden en dus benieuwd of ze lekker aan de weg plakken.

Verder heb ik de Athena cilinder verkocht en weer een Pinasco46 terug gekocht. Oké…heel verassend is het misschien niet maar blijf het gewoon een fijn cilindertje vinden:thumb

Hier wat foto’s,

Wat betreft de uitlaatpoort heb ik het wat bescheiden gehouden en verder eigenlijk het standaard recept. Heb de zuiger 4mm ingekort+spoellers vergroot. De boosters doorgeprikt en stoelpoorten aansluitend op het carter. De uitlaatpoort is 1,5 mm verhoogd en aan beide kanten 2mm verbreed….
                    Niet een hele bijzondere update dus maar hopelijk rijdt het straks weer als vanouds:thumb

Zo ligt het er momenteel bij en ga straks verder zodat ik hopelijk vanmiddag nog even kan rijden.

Nu hopen op mooi weer volgend weekeind:thumb

Citta-ciao
                    Donateur

Dat ziet der allemaal weer spik en span uit max!

Waarom?

Update,

Na een heerlijke vakantie ben ik deze week weer bezig geweest om de Citta klaar te maken voor de Flevo tour die volgend weekeind gepland staat8)

Omdat de banden glad waren heb ik hier laatst al nieuwe nieuwe voor geregeld(Heidenau k61) Heb er nog niet mee gereden en ben dus benieuwd of ze lekker op de weg plakken.

Verder heb ik de Athena cilinder verkocht en weer een Pinasco46 terug gekocht. Oké…heel verassend is het misschien niet maar blijf het gewoon een fijn cilindertje vinden:thumb

Hier wat foto’s,

Wat betreft de bewerking is het eigenlijk het standaard recept. Heb de zuiger 4mm ingekort+spoellers vergroot. De boosters doorgeprikt en stoelpoorten aansluitend op het carter. De uitlaatpoort is 1,5 mm verhoogd en aan beide kanten 2mm verbreed….
                        Niet een hele bijzondere update dus maar hopelijk rijdt het straks weer als vanouds:thumb

Zo ligt het er momenteel bij en ga straks verder zodat ik misschien vanmiddag nog even kan rijden.

Nu hopen op mooi weer volgend weekeind:thumb

speedbuxy
                        Bijdrager

Het is omdat ik nieuwe banden zie anders had ik gedacht aan een gekickte oude update:D
                          Nee grapje hoor, soms moet je een winning team of cilinder gewoon weer gebruiken:thumb
                          Succes met het sleutelen vanmiddag:thumb

Lastpak
                          Bijdrager

wat een mooi spul weer en het zal uiteraard weer lekker knallen :thumb.
                            ik zie nu ook dat je zelfs het uiteinde van je brug bij de driehoek lagerplaat een plaatje gebogen metaal hebt opgelast, netjes hoor! ik vraag me toch af wat jij hebt veranderd aan je brug om je carb te plaatsen(atg blok), maar dat kun je beter beantwoorden in mijn perso.

ben benieuwd of deze pinasco weer zo hard zal gaan.

Piet30
                            Donateur

Aah, I see nice stiffness ribs welded at the rear end of your subframe. Very usefull :thumb

Citta-ciao
                              Donateur

Ziet er weer netjes uit max:D

Waarom?

@speedbuxy,
                                  Het word idd wat veel van hetzelfde en begrijp dat mensen het nu wel hebben gezien. Toch blijft het mooi werk en vind het dan altijd wel leuk om dit hier te delen:thumb.

@Lastpak,
                                  Thanks man, ik ben ook benieuwd hoe deze Pinasco gaat presteren. Zal kijken dat ik wat foto’ s van de achterbrug in jouw perso zet:thumb

@Piet30,
                                  I have already modified the frame last year and gives a lot added strength:thumb

@citta-ciao12
                                  Bedankt:thumb

Gister heb ik het blok onder de Citta gebouwd en loopt gelukkig weer netjes:) Omdat we hier in de weekeinden ook regelmatig touren en dan gek worden van het lawaai van de Calibrata, heb ik voor de vakantie al een Polini top one gekocht. Het geluid hiervan is een stuk beter maar toch voelt het niet goed, lijkt wel of deze het blokje verstikt en voelt als een slechte begrenzer. Vind het niet erg dat deze uitlaat minder presteerd maar wil zeker niet het risico lopen dat hierdoor m’n cilinder warm loopt…?

Hier een kort filmpje,

15 berichten aan het bekijken - 691 tot 705 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.