- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
6 oktober 2012 om 12:35 #276040
Waarom?Bedankt voor de reacties mensen
@Frank,
Het ziet er zo misschien wat beun uit maar beloof je dat het een supper net blokje gaat worden
Jammer is wel dat ik weer opnieuw kan beginnen omdat de lagerpassing van het klein carter niet 100% is, maar goed dat ik dit nog even getest heb. Ook de krukas die ik wilde gebruiken was minder netjes als gedacht en heb enkel nog een mix as die ik evt kan verbouwen…
Eerst maar even opzoek naar een knap cartersetje
6 oktober 2012 om 15:22 #281177
erikbloembergik heb anders nog wel een knap carter setje voor je
6 oktober 2012 om 17:20 #277515Waarom? :
@Florian,
Wat is er mis dan met dit carter? Zoals je kan zien heb ik het carter al vlak gemaakt en wil hier een rond plaatje op lassen. Natuurlijk staat hier orgineel een S op maar mijn versie krijgt een ?Een kapotte lagerpassing 🙁
Mooi balen maar een mooi cartersetje zijn er ook in grote getallen.11 maart 2013 om 22:13 #275857
Waarom?Weer even een update,
Nu was ik druk bezig een zelfbouw inlaatje te maken maar omdat ik laatst een Simonini blokje gekocht heb, ben ik bang dat het niets meer gaat worden:p Ook kocht ik laatst een gebruikte Athena46mm via het forum waar ik zeer blij mee ben. Deze cilinder stond al een tijd op m’n verlanglijstje om eens te bewerken en heb dit dus ook gedaan..
Hier nog even de uitlaatpoort in orginele staat.

Na de operatie:@

De spoelgaten vergroot in de zuiger.

En deze speciaal voor Martino:D

De uitlaatpoort heb ik 2mm omhoog gebracht maar wil dit later nog verder aanpassen. Denk erover om hier een 30mm uitlaat flens op te maken maar wil eerst eens kijken wat dit gaat doen..
Ik heb ook bewust de boosters wat aan de kleine kant gehouden omdat ik bang ben dat het cilinder hemt anders afbreekt. Daarentegen heb ik de hoofdspoellers wel behoorlijk wat groter gemaakt.Hier de timingen voor de liefhebbers,
Uitlaat; 173 graden
Inlaat; 122 gr
Blowdown; 25,6 grDe Simo carters waren nog origineel en heb deze dus ook direct gedaan.

En zoals te zien wat tijd over om te poetsen..:relax

De carters weer glimmend uit het schoonmaak bad.

Van de week ben ik druk met andere dingen maar wil zeer binnenkort het blok gaan opbouwen voordat het mooie weer komt8)
11 maart 2013 om 22:25 #276605Ziet er weer klasse uit Max!
11 maart 2013 om 22:27 #275840Dat ziet er weer uit om op te eten!
Zal ook wel weer alle snelheidsrecords breken B-)
11 maart 2013 om 22:35 #275859Ik had al wel achter de schermen begrepen waar je mee bezig was. Toch altijd mooi om de plaatjes te zien. Door het aanpassen van het carter is er wel een gaatje ontstaan op de plek van 1 van de boosterkanalen. Hoe ga je dit op lossen? Alleen vloeibare pakking oid als durafix.
En je eigen logo op de cilinder maakt het natuurlijk helemaal af. Het verschilt overigens niet eens zoveel van wat ik erop achterlaat. Dit zal wel aan onze namen liggen. 😀
Wil je er ooit nog eens een grotere flens bij gebruiken zal ik je eens adviseren de perso van Mofafreak op het duitse forum door te nemen. Ik weet niet of je zijn werk al eens hebt gezien, maar die heeft de uitlaatpoort behoorlijk grootst aan gepakt.
11 maart 2013 om 22:38 #275967Ziet er weer lekker uit…
Als ik mijn dremel tools heb verlengt ga ik ook maar eens spelen met mijn athena, eens kijken of ik jou skills kan benaderen 😉12 maart 2013 om 08:51 #276570
Waarom?@Citta-Ciao12,
Hey stadsgenoot, thanks
@Edjuh,
Bedankt
Wat betreft de snelheid ben ik weer positief gesteld en ga voor de 110km gps..@Martino,
Niet alleen in de booster maar ook in de hoofdspoeller is een gaatje ontstaan maar hier onkom je haast niet aan ivm de schroefdraad van het spruitstuk. Had dit vooraf al voorzien en gebruik gewoon wat langere boutjes die precies tot het oppervlak komen icm wat locktite.De Athena van Mofafreak heb ik al eens gezien idd maar wil het voorlopig iets subtieler aanpakken voordat er staks geen powerband meer te vinden is. Hard rijden is leuk maar wil nu proberen iets meer power te behouden zodat de snelheid niet meer zo afhankelijk is van een gunstige wind..
@Jelle,
Thanks! Als je zover bent dan stuur ik je wel een poortmapje toe
12 maart 2013 om 12:38 #276487Ziet er weer ERG lekker uit

Gaatjes zou ik me idd niet druk om maken dis meer opties dan dat het kwaad kan want ik heb zelfs zonder locktide gereden en spruitstuk was toen na montage nog spat droog.
Maar ben benieuwd hoe deze cilinder gaat lopen want qua spoeler hoek voelt de Pinasco wel een stukje beter.
Doe het slijpen aan je carter trouwens met van die schuur rolletjes?12 maart 2013 om 14:23 #275870Zo he! Wat een fenomenale afwerking

Waarmee werk jij de poorten af, waterproof schuurpapier?EDIT: @Buxy: Dat wij net zulke beunhazen zijn als Limburgers:lol (No offence Limburgers)
12 maart 2013 om 14:59 #275869speedbuxy :
Doe het slijpen aan je carter trouwens met van die schuur rolletjes?Florian! :
Waarmee werk jij de poorten af, waterproof schuurpapier?Jonge wat moet waarom? nu wel niet denken van ons friezen:D
12 maart 2013 om 15:04 #269143Gatverdamme wat een afwerking weer 😉
12 maart 2013 om 16:38 #276657Martino :
Ik had al wel achter de schermen begrepen waar je mee bezig was. Toch altijd mooi om de plaatjes te zien. Door het aanpassen van het carter is er wel een gaatje ontstaan op de plek van 1 van de boosterkanalen. Hoe ga je dit op lossen? Alleen vloeibare pakking oid als durafix.En je eigen logo op de cilinder maakt het natuurlijk helemaal af. Het verschilt overigens niet eens zoveel van wat ik erop achterlaat. Dit zal wel aan onze namen liggen. 😀
Wil je er ooit nog eens een grotere flens bij gebruiken zal ik je eens adviseren de perso van Mofafreak op het duitse forum door te nemen. Ik weet niet of je zijn werk al eens hebt gezien, maar die heeft de uitlaatpoort behoorlijk grootst aan gepakt.
Dit bedoelde je denk ik?
Tis altied moar eem!12 maart 2013 om 23:12 #276443dat ziet er allemaal heel lekker uit, ben benieuwd hoe die simo engine gaat lopen
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.