Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Piet30
    Donateur

ah cool. :thumb

And how did you adjust the ignition time point?

Waarom?

Update,

Nu dacht ik laatst de Citta weer helemaal in orde te hebben maar helaas ontdekte ik een aantal scheuren in de achterbrug:| Natuurlijk flink balen omdat ik de hele boel weer los kon halen maar mag uiteindelijk toch van geluk spreken dat je dit vooraf constateert;)

Het verdient misschien niet de schoonheidsprijs maar stevig is het nu wel. Zo is er nu een plaat 2mm dik rvs in de brug gelast en ook een kruisverband voor extra stevigheid. Verder heb ik alles wat ik maar kon bedenken doorgelast en boven op de brug nog een extra versteviging gemaakt om zo meer stijfheid te creëren tussen bijde brugdelen.

Hier de versteviging te zien bovenop en als je goed kijkt zie je ook dat ie helemaal was doorgescheurd naar het gat voor de monoveer.

Hier alles weer in de verf en afgemonteerd:)

Ook motorisch heb ik wat kleine aanpassingen gedaan. Zo heb ik nu een vervroegingsspie gemonteerd, het Pinasco vliegwiel nog 100gram extra afgedraaid en een “46mm” hd kop gemonteerd met nu een centraal bougiegat. Het zijn misschien wat kleine aanpassingen maar wel direct merkbaar:thumb Het heeft nu duidelijk meer compressie en iets meer power in het middengebied waardoor ik met iets zwaardere rollers kan rijden om zo extra snelheid te winnen. Helaas krijg ik de achterkoppeling (vario) nog niet helemaal goed waardoor het wegrijden vanuit stilstand wat moeizaam verloopt maar snel is ie zeker. Eerder begon de Citta wat moeite te krijgen rond de 90km en had echt wat wind in de rug nodig om de laatste kmtrs eruit te persen, nu trekt ie rechtop zittend met gemak naar de 90km en haalde gister op een stukje van 2km rechte weg al een snelheid van 101km gps:)

En tot slot heb ik nog een nieuw voorwiel gemonteerd omdat de vorige krom was en ook m’n stuur 7cm ingekort voor een iets meer sportieve zithouding:D

En zo is het toch weer gelukt alles optijd klaar te krijgen voor de grote reis zaterdag naar het zuiden van het land:p

Oké nog ééntje dan voor m’n broer omdat ie zo gelukkig is met z’n nieuwe Ciao (Ex ciao van Florian)

Lennaert
        Sleutelbeheerder

netjes weer hoor max blij dat het weer allemaal heel is en stevig vast zit :)!
          kan je er weer tijden mee vooruit hopen we ;)!

Florian
          Moderator

Zo de Citta is nu ook 10kg zwaarder door al het plaatstaal en lasschijt gehehe dit kost je wel weer op top:lol
            Het ziet er erg degelijk uit je achterbrug, hier heb je geen problemen meer van denk ik.

Ciao’tje ziet er (nog) netjes uit, mooi dat Clemens er gelukkig mee is:thumb

speedbuxy
            Bijdrager

Dat ziet er weer netjes en vooral solide uit:thumb
              Ingekorte stuur vind ik daarin tegen iets minder mooi staan.
              En een vervroegings spie in combo met een hd kopje is vragen om detonatie dus houd dat wel goed in de gaten want zou zonde van je zuiger wezen.

Docs
              Donateur

Dat was een beste scheur 😐 Ik dacht dat iedereen over ging op de SI bruggen, omdat deze zo stevig waren:pest Maargoed, jou setup presteerd ook “iets” boven gemiddeld 😀

Ziet er allemaal weer netjes uit zo :thumb Heb je nog wel speling in je voorvork om in te veren?

El Citta
                Donateur

Ziet er netjes uit Max! Vraag me wel af waarom je voor rvs strippen in een stalen brug hebt gekozen. Is prima te lassen dat weet ik maar je verbinding moet qua sterkte wel wat inleveren. Op langere termijn ook meer problemen met oxidatie ivm de edelheid van de materialen (maar in de praktijk zal dat wel meevallen aangezien je waarschijnlijk niet jaren met deze brug gaat rijden).

Leuk je zondag weer te zien want heb deze setup nog niet in real life gehoord/zien rijden:thumb

speedbuxy
                  Bijdrager

@bart
                    Al had Max 50cc gereden dan had dit hem nog wel gelukt:lol want hij hapt sommige bochten echt heel hoekig in.
                    Ik heb er wel achter gereden dat ik dacht die gaat direct op z,n plaat dat kan niet anders, maar dan toch trok ie hem er weer doorheen.
                    En denk dat het brugje dit niet zo kan waarderen:lol

@elkan
                    En rvs is ook zwaarder dus daar gaat weer 0,2km snelheid:lol

pepko
                    Donateur

jemig max, maar goed dat jij geen ciao rijdt :p
                      anders had je al een paar keer een nieuw frame mogen halen denk ik 😀

wel weer netjes opgelost, en het lage stuurtje staat ook lekker sporief.

binnenkort toch zelf maar eens een brugje bouwen?

Waarom?

Thanks @ allen:thumb

@Buxy,
                        Detonatie??!!! Dat ik dit juist uit jouw mond moet horen, detonatie was toch onmogelijk bij onze Vespa’s:D Ik neem voor de zekerheid wel het orginele kopje mee:thumb Dat stuur heb ik niet gedaan omdat het mooi is maar omdat ik eerder boven m’n hoofd stuurde als ik plat ging liggen, nu kan ik nog m’n gewicht op het stuur houden:thumb

@Docs911,
                        Ja die Si bruggen zijn idd ook prima stuk te krijgen maar altijd een stuk steviger dan de orginele Citta brug. De vering voor gaat prima, hier is ook niets aan veranderd.

@citta89,
                        Ik heb ook niet direct voor rvs gekozen maar lag gewoon het dichtst bij:thumb Dat rvs zwaarder en minder sterk is weet ik maar zit als een huis. Elektrolyse zou idd kunnen maar zoals je al aangeeft zal dit in praktijk niet zo snel optreden, zie je sneller als je staal combineert met bijv alu (boutjes)

@Pepko,
                        Plan was eerst om de Citta weg doen en de blauwe Ciao te houden maar ben blij dat ik toch voor de Citta heb gekozen:thumb
                        Een brug bouwen zou kunnen ja maar voorlopig hoop ik dat ie niet meer uit elkaar hoeft.

speedbuxy
                        Bijdrager

Ik zou het voor een hd kopje ook nooit roepen nee:lol
                          Maar die spietjes zijn tricky, ik heb hier op m,n scooter zelfs met een matige cilinder detonatie mee gehad.
                          En het is erg moeilijk te vernemen dus let op top er goed op of ie niet lichtjes begint over te slaan of te pruttelen.
                          (en dat lichtjes moet je heel lettelijk nemen, want je merkt of hoort het echt amper maar resultaat is daarin tegen vrij ernstig)
                          Maar hoop dat het gewoon kan, want heb zelf ook nog met dit idee gespeeld want het geeft zeker iets meer pit:thumb

Waarom?

Je hebt helemaal gelijk en ben zelf ook nooit voor deze vervroegingsspietjes geweest maar je moet wat als je jezelf wilt overtreffen. Als ik het goed heb rijdt Tonni daarentegen al tijden rond met deze spie en gaat tot nu toe goed. Hij vertelde eerder al dat het effect merkbaar is en hier dus idd ook, op hoop van zege dan maar:thumb

Ja meende ook al dat iemand er al eens een tijd mee gereden had, dus dat geeft zeker goeie hoop:thumb

Waarom?

Even een kleine update voor de mensen die denken dat het vespa virus hier over is na de verkoop van m’n trouwe Simo blokje.

Vind het erg jammer maar omdat ik laatst een andere motor heb gekocht (2004 Fireblade 1000rr) kon ik het geld hiervoor goed gebruiken dus vandaar deze keus. Nu was het plan om met een orgineel bewerkt blokje te gaan rijden maar weet eigenlijk nu al dat dit me snel gaat vervelen. Bij toeval vond ik laatst een 15mm beun spruitstuk tussen de oude zooi en bracht me weer op een goed iedee:) Het plan is om een low budget zelbouw inlaat blok te gaan bouwen van onderdelen die ik nog heb liggen met een Polini 46,4 tuned als krachtbron.

Ben nogal wispelturig maar voorlopig word dit de setup,

– Carters: Orgineel zelfbouw inlaat.
                              – Krukas: Orgineel.
                              – Ontsteking: Cp met afgedraait vliegwiel en condensator buiten bet blok!
                              – Cilinder: polini 46,4 tuned.
                              – Carb: 21mm delortho
                              – Uitlaat: Proma cc maar liever een Calibrata

Normaal ben ik van de mooie plaatjes en glimmende onderdelen maar deze keer dus eens anders:D

Word vervolgd:thumb

Martino
                              Moderator

Ben nogal wispelturig maar voorlopig word dit de setup,

Gelukkig hoort daarbij ook je ijver en ben je al snel aan dit blokje begonnen. Er zijn er ook die jaren nodig hebben om ook daadwerkelijk iets af te krijgen… Dit zal bij jou wel tot een snel resultijd gaan lijden.

Dit ziet er al goed uit, maar waarom dat gat ter hoogte van het lager in het klein carter?

Waarom?

Thanks:thumb Dat gat komt omdat de vorige eigenaar nogal moeite had met krukaslagers erin tikken:D Ik ga dit later weer dicht lassen en werk het dan netjes af:thumb

15 berichten aan het bekijken - 631 tot 645 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.