Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Hey dat is heel aardig van je:thumb Het vervroegingstijdstip van de betere merken zijn gewoon bekend en zou het voor mij een heel stuk makkelijker maken. Blijft even de vraag of je zo’n ontsteking kwijt kan qua ruimte ivm het koel/vliegwiel. Nu lijkt het wel goed te werken maar zegt eigenlijk niets, zoals je zelf al aangaf kan een verkeerd tijdstip lelijke schade met zich meebrengen op de langere termijn. Ondanks het bewerken/tunen en eruit halen wat erin zit heb ik toch altijd een betrouwbare toercitta die me zelden in de steek laat, dit wil ik natuurlijk graag zo houden:thumb

Als je wat gevonden hebt in dat Vespa pakhuis van je hoor ik het graag:D:thumb

ritze
      Bijdrager

wow ik zag net de toeren die je draaide, valt nog best mee, net geen 10.000 toeren,
        ik snap echt niet waarom? je zo hard gaat met vario 😛
        je zal natuurlijk een cif of iets anders hebben, maar wel een heel mooi blokje wat even dik 100 draait.

respect ervoor:thumb ik hoop dat de volgende rotor beter werkt:P

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
        Link naar Mijn collectie / Projecten.

OrangeCiao
        Donateur

supervet 100+=) goed bezig :thumb

Waarom?

@Ritze,

Citaat,
            ik snap echt niet waarom? je zo hard gaat met vario:p

Dat komt door de broodje aap verhalen:p Veel mensen denken dat je altijd harder gaat met pullie aandrijving omdat je dan een kleinere pulli kan monteren. Het motorblok leverd het vermogen en hieraan gekoppeld zit een overbrengingsverhouding die dit max toelaat/trekt. Er zit dus een grens aan, een nog zwaardere overbrenging zal ie niet meer trekken en dus blijven hangen in toeren waardoor je de top niet meer haald.

@OrangeCiao,
            Bedankt man:thumb 110km op de testbank lijkt een verbetering maar klopt niet helemaal hoor. Zo verwacht ik dat de persoon die op m’n Citta zit wel een stukje minder weegt dan ik en ook heb je geen tegenwind op de testbank;) 104km is het snelst dat ikzelf heb gehaald op de weg en harder wil je ook niet:ehh

Florian
            Moderator

Waarom? :
              ikzelf heb gehaald op de weg en harder wil je ook niet:ehh

Gehehe dat zeg je nu wel Max, maar als het puntje bij paaltje komt en je Citta loopt straks 120km/h dan zien we jou wel terug op de snelweg hoor:D

speedbuxy
              Bijdrager

Waarom? :
                Dat komt door de broodje aap verhalen:p Veel mensen denken dat je altijd harder gaat met pullie aandrijving omdat je dan een kleinere pulli kan monteren. Het motorblok leverd het vermogen en hieraan gekoppeld zit een overbrengingsverhouding die dit max toelaat/trekt. Er zit dus een grens aan, een nog zwaardere overbrenging zal ie niet meer trekken en dus blijven hangen in toeren waardoor je de top niet meer haald.

Hier is mijn citta een perfeckt voorbeeld van.
                Poeli 80 is overtoeren op top en met poeli 70 wil ie het net niet betrekken.
                Maar als poelies per maat gingen, dus 81mm 82mm ect ect dan had poeli wel beter geweest voor een top speed meting.
                Want vario levert sowieso wel een paar km in tov van poeli.

Maar ik ben het peugeot pakhuis net even ingedoken.
                En het was me de zoektocht wel maar heb de selletra binnen rotor gevonden:thumb

Is niet moeders mooiste maar wel zeker weten een goeie:thumb die ondanks z,n looks nog niet eens veel gedraaid heeft.
                Voor 50 euro mag je deze evt wel overnemen.
                (totaal dikte is 30.45mm)

Waarom?

@Florian,
                  haha Daar kan je best eens gelijk in hebben maar toch houd ik mezelf voor dat ik niet harder wil:D

@Speedbuxy,
                  Ja dat is zeker zo en met vario heb je idd altijd te maken met aandrijf verlies tov een “directe”overbrenging. Toch denken veel mensen hier dat je met pulli aandrijving altijd harder gaat dan met vario maar hoeft dus zeker niet. Je zou toch een pulli75 laten draaien? dit zou voor jouw echt uitkomst bieden en zal je cilinder ook zeker waarderen:thumb

Anders heb ik nog een complete Malossi varioset voor je liggen in nieuwstaat incl malossi tandjes:D (Komt van de blauwe Ciao af)

Dat de rotorset niet moeders mooiste is maakt niet uit want als ik hier een paar uurtjes op los ga is ie weer in nieuwstaat. Enige is alleen dat ie waarschijnlijk te hoog zal zijn om hier ook nog koeling op te maken. Ik ga volgende week nog even meten maar houd me zeker aanbevolen:thumb Hiervoor heb je geen accu nodig toch?

Martino
                  Moderator

De rotor is idd net even wat te hoog wanneer je een vliegwiel wilt blijven gebruiken. Wanneer dit niet nodig zal zijn is hij wel pas te maken. Ergens op Ciao Cross Club is eeen ciao met soortgelijke rotor. De gele Malossi(is ook Italkit selletra) Hansieb had wel vaker wat foto’s geplaatst. Ik heb alleen nog nooit een youtube filmpje hiervan mogen spotten.

Voor die paar tientjes lijkt me dit zeker de moeite waard. Het is sowieso een stabielere basis als rotor. Er is ook veel meer info over bekend.

*Bedoel je deze? http://www.youtube.com/watch?v=iZ4odshnanA @ 1:45

Hij heeft zelf ook een paar filmpjes, rijdend.

Florian
                    Moderator

Hey Max,

Als je toch voor die binnenrotor van Buxy gaat, moet dat geen probleem zijn toch.
                      Dan ga je de geforceerde koeling fixen alla Piet30 style:D

speedbuxy
                      Bijdrager

Waarom? :
                        Toch denken veel mensen hier dat je met pulli aandrijving altijd harder gaat dan met vario maar hoeft dus zeker niet.

Nee poeli is wat geluk hebben of je hem mooi trekt of niet.
                        Vario heeft dit probleem niet die trekt met iedere setup wel door tot de ”max” vermogen van het blokje

Waarom? :
                        Je zou toch een pulli75 laten draaien? dit zou voor jouw echt uitkomst bieden en zal je cilinder ook zeker waarderen:thumb

Ik ga nu maar gewoon voor een zwaardere setup en iets minder kg,s:thumb
                        En ik ga van het voorjaar die vespa bravo/avanti ook keuren, dus dan heb ik weer gewoon 16inc wielen wat wel goed matched met m,n vertanding:thumb

Waarom? :
                        Anders heb ik nog een complete Malossi varioset voor je liggen in nieuwstaat incl malossi tandjes:D (Komt van de blauwe Ciao af)

En dit gaat er zeer waarschijnlijk dit jaar ook wel komen:thumb
                        Want die ene simo 48 kit die ik heb liggen heeft dat zeker nodig:thumb

Maar hoor het wel hoe het het qua maten uitkomt.
                        Ik ben ook bang dat het moeilijk word.

Coolvette
                        Bijdrager

speedbuxy :

Is niet moeders mooiste maar wel zeker weten een goeie:thumb die ondanks z,n looks nog niet eens veel gedraaid heeft.
                          Voor 50 euro mag je deze evt wel overnemen.
                          (totaal dikte is 30.45mm)

Can you please let me in on this, in english?
                          Iv´e tried to use the Google Translator but it just turns out rubbish.

Is this some inner rotor ignition fitting the Ciao engines?
                          I will run my engine no use for the lightning coils so I´m very interested in this.

Please tell me what this is.

CittaKlaas
                          Bijdrager

Coolvette :
                            Can you please let me in on this, in english?
                            Iv´e tried to use the Google Translator but it just turns out rubbish.

Is this some inner rotor ignition fitting the Ciao engines?
                            I will run my engine no use for the lightning coils so I´m very interested in this.

Please tell me what this is.

Its an Italkit Selletra inner rotor ignition kit, I think it is originally made for Peugeot vertical-stroke engine.
                            I’m not sure if it will fit on a Ciao right out of the box, but maybe with some modifications it does. I’m sure Speedbuxy can tell you more about this.

speedbuxy
                            Bijdrager

CittaKlaas :
                              but maybe with some modifications it does. I’m sure Speedbuxy can tell you more about this.

It’s probably too big or wide too fit on a vespa engine with also leave some space to build some sort of cooling fan.
                              But waarom? will measure this out, so a couple of days (or weeks:D) and whe know it for sure.

Coolvette
                              Bijdrager

speedbuxy :

CittaKlaas :
                                but maybe with some modifications it does. I’m sure Speedbuxy can tell you more about this.

It’s probably too big or wide too fit on a vespa engine with also leave some space to build some sort of cooling fan.
                                But waarom? will measure this out, so a couple of days (or weeks:D) and whe know it for sure.

OK, I look forward to hear more about this.
                                I don´t mind the cooling fan, I will run my engine without the fan so I will manage.

Please let me in on this, share your knowledge with us in Sweden…:D

Waarom?

Ik post maar even in m´n perso aangezien het anders teveel off topic word in het laatste aanwinst topic.

Thanks allemaal voor de reacties:thumb

Het is trouwens een Suzuki GSX-R 600.

Mike,

http://www.knieaandegrond.nl? hahaha Is dat het forum voor alle “zo hard mogelijk door de bocht op een snelle buikschuiver” liefhebbers ofzo?:p:D

Maarre mooi ding Max! binnenkort de citta in de uitverkoop?:p

Ja deze was van een oud vrouwtje:D Nee zonder gein, ik kocht deze motor in Appingedam van een motorchick die ook nog eens politieagente is in Groningen.

Aangezien ik de tourtjes niet wil missen en ook graag in de zon rijd zonder helm is stoppen met de Vespa hobby zeker geen optie! Helaas is het wel zo dat ik verder alles zal gaan verkopen wat betreft de Vespa onderdelen en enkel een goed rijdende citta wil overhouden voor de hobby. Niet omdat ik het zat ben maar enkel omdat ik het geld gewoon nodig heb en motor rijden niet bepaald goedkoop is, kan simpelweg niet alles hebben

Ik ga volgende week op vakantie maar zal hierna een groot verkoop topic aanmaken.

15 berichten aan het bekijken - 601 tot 615 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.