Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ritze
    Bijdrager

😀 het enige wat nu nog het blokje doet verzwaren is de vario:P die doet nu zijn werk al overbrenging en soort van vliegwiel.
      je zou eigenlijk eens voor de gein een normale koppeling erop moeten zetten, dan ben je het gewicht van de vario ook meteen kwijt.

mja, nu kan je dus ook met voor ontsteking gaan rijden niet?, ik weet nog dat de puch echt voor ontsteking nodig had anders liep het niet eens, raar dat het bij een vespa niet uitmaakt.
      misschien even een domme vraag maar hoeveel toeren draait dat blokje ongeveer op piek vermogen?

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
      Link naar Mijn collectie / Projecten.

ChrisNL
      Bijdrager

schitterend blokje man =)

wat betreft die koeling voor je cilinder, zou je als optie niet kunnen kijken of je een koelvin aan die binnenrotor kan monteren?

verder mooi projectje :thumb

Tonni
        Moderator

Je moet even iets verder terug lezen!

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Waarom?

Update,

Zoals ik eerder al aangaf wilde ik graag met de Citta op de testbank en ben dus gisteravond bij Karsemeier geweest:thumb Dit was een zeer leuke ervaring maar omdat er een boel tegen zat ben ik helaas niet veel opgeschoten. Normaal heb ik bijv nooit last van startproblemen maar gister gaf dit behoorlijk veel problemen en koste dus ook veel tijd. Ook schoot tijden het starten met de boormachine de variomoer los wat een levensgevaarlijke situatie gaf maar gelukkig is niemand geraakt en viel de schade mee(a).

Voor mensen met een leuke setup is dit wel echt een aanrader en kan je naast “perfect” afstellen ook mooi zien wat je blokje precies doet. Zo kwam ik er achter dat mijn mengsel redelijk arm stond terwijl de bougiekleur netjes was en het ook altijd goed liep. Wat ook zeer opmerkelijk was dat mijn “luchtfilter”buis behoorlijk vermogen koste en na montage van een simpele schroefkelk leverde dit ruim 0,4pk extra op! Nu wist ik wel dat de luchtstoom van invloed is maar had nooit verwacht dat dit zo’n verschil zou leveren:thumb.

Over de ontsteking ben ik nog niet helemaal uit en zolang ik geen precies vervroegingstijdstip weet bijft het een lastig verhaal. Normaal is dit gewoon bekend maar bij deze ontsteking zat verder geen info en ook op het net kan ik hier verder niets over vinden. Wel heb ik de ontsteking nog iets gedraaid om te kijken wat dit nu deed op de testbank maar echt duidelijke verschillen waren er niet. Wel duidelijk te horen op de film is dat ie behoorlijk moeite heeft om in toeren te klimmen terwijl de overbrenging etc nog precies staat afgesteld zoals dit eerder ook netjes reed. Weet niet of ik hier nu de ontsteking de schuld van kan geven maar vreemd is het wel en ga dit later nog uitzoeken. Ik zag vanavond dat er een scheur in de rotor/magneet zit en zal dus eerst weer een nieuwe moeten bestellen en uitdraaien voordat ik verder kan:|

Hier nog even een stukje film. Ondanks dat het nog lang niet werkt zoals ik wil, vonden we het wel verbazingwekkend hoe snel de km teller over de 100km gaat. Citta powerrrr:D

Ik krijg per mail nog de uitdraai hiervan en zal dit later nog even posten:thumb

Martino
            Moderator

En toch zijn er hier maar weinig users die op de bank hebben gestaan. Hardstikke mooi 100+ op de testbank. Het is idd wel jammer dat je niet op de bank bent geweest met normale onsteking om het verschil te zien.

Benieuwd wat je verdere plan van aanpak is met de Citta?

Edit; Ik zie nu het goede filmpje. Je had eerst een oude gepost. Betekent het nu dat je bijna 8pk hebt gescoord?
              Show me the results on paper. =)

Waarom?

Haha ja, en volgens mij was dit ook de eerste Citta die ze op de bank hadden staan:D

En over de pk’s is idd nog even grappig want deze bank geeft standaard al minder aan dan andere testbanken (ong 1pk volgens zeggen)en stond ook op ‘gecorrigeerd’ waardoor ie nu ook 1pk minder aangeeft. Op meetings etc staan bankjes meestal ongecorrigeerd.

Zodra ik de uitdraai heb, zal ik het posten:thumb

El Citta
                Donateur

Leuk dat je dit ondernomen hebt:thumb Natuurlijk wil je meer resultaat halen uit zo’n test maar de afstelling en luchttoevoer zijn toch ook inzichten waar je anders niet achter gekomen was. Blijft natuurlijk een belachelijke snelheid haha:thumb Hoop dat je de ontsteking snel kunt fixen en een (nog) betere afstelling vind. Succes man, erg mooi!

Martino
                  Moderator

Ik had ook al even wat rondgespeurd op het net over de ontsteking, maar het is idd verdomd lastig hier goede info over te vinden. Opmerkelijk kwam ik wel tegen dat de chinese namaak bobines de hogere toerentallen niet aan zouden kunnen. Ik denk bijv dat de bobine/cdi die jij hebt gehaald eerder van chinese makelaarij is dan een heuze Polini. Misschien is dit ook iets om mee rekening te houden? Ik ga zelf binnenkort ook maar eens aan de slag met deze rotor.

Het klinkt in ieder geval heel gruwelijk.

Tonni
                    Moderator

Ziet er goed uit. Wat een verschil zit er toch op top vermogen tussen de EVO / RV blokken en de zij inlaatjes.
                      Dit haal je zonder drastische aanpassingen echt niet uit een EVO / RV..

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

speedbuxy
                      Bijdrager

Dat was dus helaas een wat minder vruchtbaar middagje dan je gehoopt had.
                        Maar des al niet te min nog steeds leuke resultaten:thumb

Is het qua rotor misshien een idee dat de zaak die ze verkoop eens contact opneemt met de leverancier van het produckt?
                        Want de maker(s) zouden toch de nodige info moeten kunnen verschaffen.
                        Maar daarin tegen als je nu al een rotor stuk hebt hoe rendabel is het dan?
                        (of had ie al een beschadiging oid opgelopen)

Waarom?

@Citta89,
                          Ja dat is ook zo en 0,4pk exrta door enkel een kelkje erop te zetten is natuurlijk geweldig, ging alles maar zo makkelijk:)

@Martino,
                          De ontsteking van de mini shop zijn ook idd chinese imi. Wat je zegt over het max toerenberijk kan best waar zijn maar zoals je zelf ook weet draaien minibikes veel meer toeren en verwacht dat dit geen probleem zal zijn voor onze Vespa’s.

@Tonni,
                          Ja de Simo inlaatjes hebben zich intussen wel bewezen al moet ik zeggen dat ik het Evo blokje ook echt een topper vind. Misschien iets minder snel maar wel mooi makkelijk en het geluid blijft geweldig.

Speedbuxy<
                          Nu had ik net mijn mening over stugge Groningers iets bijgesteld door het aantal relaxte Grun.. hier op het forum maar de gasten van de mini..shop maken deze naam zeker waar, wat een ballentent. Ik heb een week lang geprobeerd tel contact met ze te krijgen maar geen gehoor, ook op mail word niet gereageerd. Uiteindelijk heb ik ze toch te pakken gekregen en heb netjes/rustig gevraagd waarom zo'n slechte communicatie waarop de beste man zwaar op z'n pik getrapt was, volkomen onredelijk en zeer stug! Nee info over deze ontsteking is er niet, nee wij kunnen hier ook niets over zeggen en nee je moet niet zeuren want wij zijn heel goedkoop, je moet dit dus zelf maar effe uitzoeken. En de mensen die deze setjes gebruiken voor o.a modelbouw, Puch etc zullen deze info waarschijnlijk ook niet willen geven want dit zullen ze dan voor zich houden.

Hmmm beetje vreemde reactie, niet? Nu heb ik een nieuwe rotor nodig (waarschijnlijk te vast gedraaid na het losraken van de variomoer) maar ga zeker eerst kijken of ik het ergens anders kan vinden, desnoods betaal ik het dubbele;)

kevin 27
                          Bijdrager

aah dat is wel een mooie prestatie:thumb
                            ligt het nu aan de overbrenging dat het toeren verloop heel verschillend is? of ligt dit aan de ontsteking of carburateurafstelling oid.?
                            nu 100 + is al zeker geen slechte prestatie 😀
                            heb je nog de zelfde afstelling qua overbrenging of ben je zwaarder gegaan in rollen?
                            ziet er iig al goed uit:thumb
                            gr kevin 27

500
                            Donateur

Hey Waarom?,

Is er ook geen mogelijkheid om de informatie dmv mailen met polini te krijgen? Of via een werkplaatshandboek van de gp3:?

Waarom?

@Kevin,
                                Hey thanks man:thumb

Al je vragen staan uitgelegd in de tekst, wel lezen he en niet alleen plaatjes kijken:D:thumb

@Lars,
                                Ik heb overal al op gezocht maar heb helaas niets kunnen vinden. Als je dus info tegenkomt is dit zeer welkom:thumb

speedbuxy
                                Bijdrager

Waarom? :
                                  Uiteindelijk heb ik ze toch te pakken gekregen en heb netjes/rustig gevraagd waarom zo’n slechte communicatie waarop de beste man zwaar op z’n pik getrapt was, volkomen onredelijk en zeer stug! Nee info over deze ontsteking is er niet, nee wij kunnen hier ook niets over zeggen en nee je moet niet zeuren want wij zijn heel goedkoop, je moet dit dus zelf maar effe uitzoeken.

Das idd wel een dikke ballen tent dan:kots
                                  Maar als je wil kan ik van de week wel eens sneupen of ik een beetje makkelijk mijn hpi of selettra binnen rotor onsteking kan traceren.
                                  Want 1 van deze 2 mag voor een schappelijk prijsje evt wel weg om dit project te sponseren:thumb
                                  Mits je er wat aan hebt, want zulke rotor,s zijn qua omvang wel een stuk forser, dus of het past weet ik niet.
                                  Maar dat kan je offcourse vrij blijvend wel even testen.

15 berichten aan het bekijken - 586 tot 600 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.