Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Hey, bedankt voor alle leuke reacties:thumb

Ik kreeg wat vragen van mensen die wilde weten hoe en waarmee ik het cilindertje heb bewerkt, dus bij deze.

De verlengde freesjes zijn ideaal om de uitlaatpoort te bewerken en de diamant freesjes zijn om het weer netjes af te werken.

Edjuh,
      Heel netjes, maar werk de randjes nog even af, de scherpte kost je zuigerveren hun levensduur.

Heel scherp van je:D, dit klopt idd ik haal als ik klaar ben nog even de hoonsteen er door en werk ze dan nog even netjes af.

speedbuxy,
      Ik zou alleen dat zuigertje niet gaan gebruiken, want door dat slijpen onstaat er een onbalance in de uitzet waarde en das niet ondenkelijk dat ie daarmee warm loopt.

Dit zou wel klote zijn aangezien ik er aankomend weekend mee wilde rijden:( Ik heb er zelf eigenlijk wel vertrouwen in aangezien ik wel eens vaker een zuiger heb toegetakeld en ook goed ging, maar wil ook geen onnodig risico lopen. Als ik nu bij jmpb een nieuwe bestel, dan word het weer een last minute actie omdat ie dan vrijdag pas binnen is en kost ook nog eens 45euro ex:o

Martino,
      Cilindertje zal cker wat rpm willen maken. Je zit op een BD van 30,5. Of heb je toevallig de spoeling ook wat hoger gelegd?

De spoelers heb ik niet omhoog gebracht, alleen de uitlaatpoort maar kan dit nog best doen als dit echt nut heeft:?

Sjbtje,
      egt tegek man wt kost t als je mijn evo cilindertje zou doen???

Eerst wil ik weten wat ie van mij gaat doen en ben op het moment erg druk met m’n eigen speelgoed. Ik heb thuis nog een gezin en m’n vrouw haat vespa’s onderhand:D Als je me van de winter nog eens vraagt, wil ik dit best voor je doen:thumb

Gr

sjbtje
      Bijdrager

Waarom: oke tanks ik zal in de winter nog eens vragen;)
        ik hou je in de gaten:P

ben zelf ook erg benieuwd wat de zilinder gaat doen:P

Jarco
        Bijdrager

Waarom? :
          m’n vrouw haat vespa’s onderhand:D Als je me van de winter nog eens vraagt, wil ik dit best voor je doen:thumb

Gr

Dit klinkt zo bekend in de ooren. 😉
          Mooi werk Max. :thumb
          Het forum heeft een zeer gewaardeerd lid erbij.

Frank80cc
          Donateur

mijn zuiger ook bewerkt enzo .. totaal geen last van onbalance.. en warm lopers ook niet.. of je moet een berg zand in je blok krijgen 😛

Ik zou het gewoon proberen.. 45 euro voor zuiger of 69 voor nieuwe cilinder als het mis gaat …

groetjes

speedbuxy
            Bijdrager

Frank65cc :
              mijn zuiger ook bewerkt enzo .. totaal geen last van onbalance.. en warm lopers ook niet.. of je moet een berg zand in je blok krijgen 😛

Ik zou het gewoon proberen.. 45 euro voor zuiger of 69 voor nieuwe cilinder als het mis gaat …

groetjes

Hmmm daar zie ik dus de verklaring uit de mouw komen waarom jouwes met een koffiebruine bougie zo hard vast naaide.
              Want zelfs voor zand vond ik die vast naaier veel te erg.
              Zand is meestal ook een langzame killer gezien zand veel slapper is dan nikasil of je zuiger.
              Dus denk dat jij al de bevestiging geeft wat ik zei, want dat het kan is ook vast een feit die ik niet zelf bedenk.

@max
              Inrij kms kan je er sowieso wel mee rijden en gezien dat vespa,s niet echte toeren beukers zijn zal sportief rijden ook wel goed kunnen gaan, maar ik persoonlijk zou dat risco niet lopen.
              Neem dan as zaterdag gewoon voor 12,50 een K-star zuigertje van me over dan zit je tenmiste safe voor 12,50:thumb
              Ik boek al 2jaar met z,on zuigertje en deze is orgineel ook al van leuk wat gaten voorzien.

Martino
              Moderator

Om een idee te geven. Van de standaard vespa cilinders hebben een aantal deps cilinders een Blowdown van max 27,6 en de Alu Zeta een van 28. Met een blowdown van 30,5 zit je gewoon in het gebied van snelle scooter cilinders. Ik ga er daarom vanuit dat je wel met vario gaat rijden. Om de cilinder wat minder piekerig te maken kan je altijd je spoelers omhoog brengen en eventueel je boosters gelijk te leggen. Je blowdown wordt dan automatisch minder groot.

Frank80cc
                Donateur

@buxy: Ik heb voor de tour al meer dan 500 km gereden met die cilinder en hard ook.. Feit dat me lagers daarna ook gruwlijk hard vast lopen.. komt echt wel door het zand. Heb me namelijk erg ingehouden met de tour omdat hij al slecht begon te lopen nadat we terug reden van de mac die ochtend. 100% zeker door het zand.

speedbuxy
                  Bijdrager

Frank65cc :
                    @buxy: Ik heb voor de tour al meer dan 500 km gereden met die cilinder en hard ook.. Feit dat me lagers daarna ook gruwlijk hard vast lopen.. komt echt wel door het zand. Heb me namelijk erg ingehouden met de tour omdat hij al slecht begon te lopen nadat we terug reden van de mac die ochtend. 100% zeker door het zand.

Dat bij jou is duidelijk een hitte probleem geweest wat je zuiger best in de cilinder heeft doen warmlopen.
                    Zand heeft meestal de eigenschap je zuiger dmv krasjes langzaam te slopen of het gaat vet tussen lagers zitten en maakt een vastloper.
                    Maar dan nog heeft jou verbranding en smering er nooit door geleden en had je dus nooit z,on gigantische warm loper mogen hebben.
                    Want zand in je blok veranderd niks aan je afstelling of smering.

Sorry voor de offtopic max.

Frank80cc
                    Donateur

ik ook laatste offtopic…

Blokje is bijna weer in elkaar door tonni!! dus zal hem weer flink op ze flikker geven:P (nu met goeie luchtfilter spul)

@Waarom: als hij mooi loopt ga je het druk krijgen in de winter 😉

Waarom?

Hier weer even een update,

In het 11steden topic gaf ik al aan dat m’n bewerkte dr evo is stukgelopen:( Speedbuxy had me al gezegd beter niet te gaan rijden met m’n aangepaste zuiger, maar kon zo snel geen originele zuiger bestellen en wilde graag de tour rijden met de dr. Nu is de zuigerbewerking volgens mij niet de reden geweest van stuklopen, maar heb zelf gewoon te lomp gedaan.

Normaal rijd ik cilinders altijd netjes in maar na ong 15min rijden wilde ik te graag weten wat ie kon:con. Het vreemde is dat je normaal wel aanvoeld wanneer een cilinder het moeilijk heeft maar nu bleef ie maar door trekken en wist dat het veel toeren zou gaan draaien. Wel moet ik zeggen dat het in combi met de atg inlaat en de cannon echt goed rijd, gevoelsmatig trekt het even hard als een evo blokje met polini 46mm alleen is de topsnelheid hoger. Dat dit hard zou gaan had ik wel verwacht, maar dat het zo goed zou doortrekken zeker niet 🙂

Ik ga dus nu sparen voor een nieuwe dr en weer opnieuw beginnen

Ook was ik vorige week even langs geweest bij de plaatselijke bromboer en sprint team Karsemeijer. Dit heeft verder niets met onze vespa’s te maken maar vond het wel gaaf om even te delen.

Twee cilinder mhr 50cc blok met 32pk op het achterwiel. Ook boden ze aan om binnenkort m’n citta op de dyno bank te zetten om even te spelen. Ze doen normaal alleen sprinters maar vinden het wel grappig dat ik altijd zo bezig ben met m’n citta.

Hier ook nog even m’n laatste aanwinst.

Gr

Martino
                        Moderator

Hey Max, zoals ben je weer goed bezig met leuke projectjes. De zij-inlaat zal waarschijnlijk wel als basis gaan dienen voor je nieuw te tunen DR evo? Ik zal er trouwens zeker gebruik van maken om je citta op de testbank te zetten. Er zijn er nog niet veel geweest die ook maar een uitdraai hebben van hun vespa of citta. En meestal betaal je al gauw 25,- voor een run.

Ik zie graag een uitdraai van je prestaties tegemoet. We zouden die eens moeten gaan vergelijken aangezien deze testbanken ook een beter beeld geven dan de oude politie rollers.

Waarom?

Hey Marino,

Het zij inlaatje is idd bedoeld voor de nieuwe Dr maar moet nu eerst even sparen voordat ik weer verder kan.
                            Voor de testbank moet ik ook gewoon betalen 30,- per uur. Wel lijkt het me leuk om eens te kijken hoe dit gaat, ze kunnen vijf grafieken over mekaar schrijven om zo een goed beeld te krijgen. Maar het is eigenlijk meer voor de lol.

Martino
                            Moderator

Die 30,- per uur is dan nog aan de lage kant en geld goed besteed. Mag je ondertussen ook zelf sleutelen in dat uur? Ik zal dan een lading aan afstel spul mee nemen zoals sproeiers rollen etc. En misschien dingen zoals een uitlaat. Het is natuurlijk net wat je wilt testen. En erg leuk dat je verschillende grafieken kan vergelijken dan.

PS. is het nog door gegaan met het reserve klein carterdeel voor de ATG-kit?

speedbuxy
                              Bijdrager

Das een leuk sprintertje had hem al zien staan op scooter forum.
                                Nou moet ik wel zeggen dat juist dit soort jongens ervoor zorgen dat er voor de gemiddelde kleine man niks meer aan is om te gaan sprinten, want met z,on buget/middelen die hun hebben kan je toch niet tegen op.
                                Maargoed neemt weg dat het wel vet is:thumb en opzich zou er in de toekomst bij de sprint races gewoon 2 klasses moeten komen bv prof en amateur:thumb

@martino
                                Ook op die testbanken geld dat je geen reet aan uitlaat testen hebt als je niet of je vario blokkeerd of poeli gaat rijden.
                                Enige wat max nu leuk kan doen is de setup waar ie mee wil gaan rijden perfectioneren:thumb
                                En dat is wel iets waar wel leuke winst uit kan halen, want op gevoel af stellen is heel anders dan dmv meten.
                                Kan straks wel wezen dat ie minder vel hoort maar toch wel veller loopt.
                                Ben wel benieuwd in ieder geval:thumb

Waarom?

Hey daar zijn we weer.

Ik ben zoals ik eerder al aangaf bezig met het bouwen van m’n tour ciao maar wil graag even jullie mening.
                                  Op aanraden van mensen hier op het forum had ik besloten om toch een buis tussen het frame te gaan lassen om zo meer stevigheid te krijgen. Na lang zoeken heb ik een geschikte versteveging gevonden alleen kan ik er maar niet aan wennen en begin dus te twijfelen of ik dit wel moet doen. Nu weet ik meestal percies wat ik wil maar zou toch even willen weten wat jullie hiervan vinden aangezien dit geen racer word maar evt wel een stang ertussen.

De kleurstelling staat wel vast, dit word gun metal grey alleen de velgen worden lipstick red.

Ik kwam op dit iedee nadat Edjuh een foto plaatste van deze repsol ciao.

Hier mijn gebakje.

Alvast bedankt

15 berichten aan het bekijken - 46 tot 60 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.