Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Docs
    Donateur

Dat ziet er echt super uit kerel 8) Wel heel er toeval dat het zo past 😛 Lijkt wel of het zo hoort 8) Als dit straks loopt ga jij denk ik heeeeeel veel verzoekjes krijgen om dit te produceren 😛

speedbuxy
      Bijdrager

Ziet er al veel belovend uit:thumb
        Maar zoals ik zei zou ik het afstellen even laten doen bij karsemeier.
        Mag nooit veel kosten (mijn bromboer doet het bv altijd gratis) en dan speel je tenmiste op safe.
        Want met een verkeerde afstelling sloop je binnen notime je zuiger.
        En je bent nu al mooi ver dus geen schade om voor dit laaste even langs een expert te gaan.

Waarom?

@Kevin,
          De conischieteit zou ik zo even niet weten mar heb dit wel ergens opgeschreven:thumb

@Niemand,
          Je bedoeld dat de motor niet op temperatuur komt? Nee daar ben ik niet bang voor aangezien een orgineel vliegwiel ook is berekend op een 25/45km orgineel blokje. Nu komt de koeling vaak in gevaar op de hogere toerentallen en vandaar dat ik meestal met te kleine zuigers rijd en extra gaatjes boor naast de uitlaatpoort.

@Buxy,
          Meestal staan er merktekens op zowel de rotor als stator maar bij deze staat alleen op de rotor een streepje. Daarbij weet ik ook nog niet of de draairichting van de motor nu van invloed is op bijv de positie van de spiebaan? Karsemeier wil de ontsteking wel voor me afstellen op de bank alleen moet ik ervoor zorgen dat dit verder juist gemonteerd zit. De testbank kost nu ook 35,- per uur en word een dure grap als ik daar steeds het complete blokje moet demonteren.

El Citta
          Donateur

Heel erg mooi kerel:thumb Super om te zien hoe snel en serieus je dit soort dingen aanpakt. Uiteraard ook benieuwd naar de prestaties maar sowieso nu al prachtig hoe je dit in een onaangepast blokje hebt kunnen monteren. Hoop dat het heel blijft allemaal! Succes 😉

speedbuxy
            Bijdrager

Dan kan je dus beter 35 euro in je tank gooien en naar de brommerboer hier gaan:D
              Want die doet zulke klusjes 9 van de 10x gratis (voor mij) en ook gewoon zonder rollerbank want zoiets kan gewoon met de hand.
              Mijn mvt onstekingen hebben bv ook alleen een pijltje op de rotor en niks op stator.
              Nou vind hij dit iedere keer wel weer wat lastig maar meer dan 5min extra werk kost dit hem nooit.
              En de draai richting maakt denk ik niet uit, want de hpi voor de simo 2007 is volgens mij ook gewoon een aangepaste mina of pia rotor.(en dan alleen qua grondplaat en conische passing van de rotor)

kevin 27
              Bijdrager

heey, ik ga een bok maken zodat ik goed aan mijn ontsteking kom.
                als je je blok even laat lopen zonder koeling kan niet zoveel kwaad , anders pak je even een oudere cilinder.
                dan kun je fijn je ontsteking verdraaien zonder je blok te demonteren.
                verder kun je ervoor zorgen dat je bij het testen even een extra kop- of voetpakking gebruik, dat je niet gelijk een kappotte zuiger boekt , correct if i`m wrong.
                gr kevin 27
                ps. als je goed kijkt op de link van dosc911 kom je er snel genoeg achter hoe je de stator moet zetten :thumb

Djerrieberry
                Bijdrager

i will keep a eye on you mister binnenrotor! dat linkie was trouwes van my hehe… k hoop dat t wat word maar volgens my is dat geen probleem. suc6!

Djerrieberry
                  Bijdrager

je moet trouwes toch voor de afstelling alleen de grondplaat draaien? of zit ik hier achter mn computer te knarsen?

kevin 27
                    Bijdrager

dat linkie was trouwes van my hehe

waar heb je het over :pestof
                      hebben we hier een hacker?
                      sorry voor de offtopic.

Docs
                      Donateur

Ik heb die link toch echt zelf geplaatst…..

VespaAvanti
                        Donateur

WAYO!
                          Dit is wel ECHT nice Max!=)

Waarom?

Geen paniek, Djerrieberry bedoeld de link van dit rotor setje in de perso van Kevin. De exploded view komt idd van Docs911:thumb

@Citta89,
                            Bedankt man:thumb Ben zelf ook zeer benieuwd of het gaat werken.

@Djerrieberry,
                            Bedankt:thumb en ook voor de link natuurlijk:D

@Buxy,
                            Ik heb de ontsteking aan Karsemeier laten zien maar omdat dit een iets andere rotor is dan gebruikelijk bij scoots durfde zij niet met zekerheid te zeggen hoe het moet komen tov de stator. De magneten sluiten zowat naadloos op elkaar aan. De draairichting is idd nog even een puntje maar zolang ik dit niet 100% zeker weet maak ik nog geen spiebaan in de rotor. Ga eerst nog maar effe Googelen:thumb

@Kevin,
                            Een bokje maken is idd wel handig:thumb Beter is het ook om een oude cilinder te gebruiken maar je hoeft echt niet bang te zijn dat je direct de zuiger oprookt van een paar keer testen. Zolang ik niet 100% zeker weet of de draairichting etc van invloed is, ga ik nog niets aanpassen en ga niet blind op één plaatje.

@Avanti,

Djerrieberry
                            Bijdrager

AjètO!

bart#24

hoi,

je zegt dat je niet weet hoe je rotor moet staan,

ik heb hier ff een uitleg hoe het bij china bikes zit.

de streep op de rotor op de foto, de dikke streep,

moet zo zitten( bij de foto beetje schijn ten opzichte van je bobine) als je zuiger op het bdp zit

ook zal je bobine net zoals op de foto moeten worden gemonteerd op een adapterplaat en 0,35 van je rotor afzitten te bevestigen met deze:http: //www.minibikeshop.nl/index.php?sub_detail=true&sub_artikelnummer=103253

je zult dus een adapterplaat moeten maken, die te bevestigen is op je grondplaat.

dan zit je rotor goed, tenminste bij china bikes, maar dit zal ook bij de polini gp3’s zijn.

ik hoop je hiermee uit de brand te helpen,

erg leuk dat dit op een citta gerealiseerd word, =)

Waarom?

@Bart24,
                                  Wat je laat zien is een ander type ontsteking dan ik gebruik maar toch bedankt voor je hulp:thumb

Afgelopen week ben ik nog bezig geweest met het het afstellen van de ontsteking en leek allemaal in orde alleen wilde het blokje helaas niet starten. Nu is het zo dat de draairichting wel van invloed is op de ontsteking maar omdat de motor van een gp3 minibike ook rechtsom draait komt dit opzig goed uit. Enige verschil hierbij is dat de ontsteking aan de andere kant van de motor gemonteerd zit.

Wel vonkt de bougie netjes en lijkt de ontsteking zelf prima te werken. Voor nu ga ik op zoek naar een stroboscooplamp waarmee ik het juiste ondstekingstijdstip kan instellen. Afstelling nu: Afstand bobine tot rotor 0,35mm, 22graden voorontsteking = 1,45mm onder bdp.

15 berichten aan het bekijken - 541 tot 555 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.