Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

goedguus
    Bijdrager

Ziet er veelbelovend uit :thumb Past hij met dit vliegwiel wel tussen je frame? of moet je er nog een stuk afdraaien?

Docs
      Donateur

Of je er wat mee kan weet ik niet, maar dit is de exploded view van een gp3 blokje 😉

http://www.easyparts.nl/showdrawing/10284/91533/-/0-968-1-m395-m10312-s10284-d91533/Engine_GP3_Reverse_H2o.html

hansieb
        Moderator

Geez max dit is wel heel erg leuk! =)

Martino
          Moderator

Hey Max daar is ie dan, Weer goede duidelijke foto’s. Het kan nu wel makkelijk zijn om misschien een testbankje voor het blokje te hebben zo doende allereerst de basisafstelling voor de rotor te vinden.

ritze
            Bijdrager

:D, als dit goed werkt kunnen meer mensen goedkoop een binnen rotor gebruiken 😛
              ben ik toch eens benieuwd

De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
              Link naar Mijn collectie / Projecten.

speedbuxy
              Bijdrager

Je laat er geen gras over groeien en ziet er ook best al veel belovend uit:thumb
                Ik zou het afstellen gewoon even uit besteden bij karsemeier ofzo.
                Want ruw weg testen kan je zo een zuiger gaan kosten

Zeebodem.
                Bijdrager

Grandioos kerel..!!
                  Dat wordt smullen geblazen :thumb Veel succes met de werkzaam heden..!!

kevin 27
                  Bijdrager

dat ziet er mooi uit :thumb
                    ik heb mijne vandaag onder mijn polini 42mm gezet , maar wou nog niet lopen….
                    vliegwieltje is een mooie basis en zo te zien goed passend te maken.
                    gr kevin

Waarom?

Allen bedankt voor de reacties:thumb

@Goedguus,
                      De vliegwielkap past nog niet tussen het frame maar wil dit pas als laatst aanpassen. Zoals het er nu uitziet zal het gat in het midden groter moetten ivm de vario en van de schoepen 1cm af.

@Docs911
                      Kan er verder niets mee maar toch bedankt voor de link:D:thumb

Frank80cc
                      Donateur

Zo0 max is weer goed bezig 😀 Bij mij begint het ook weer te kriebelen, druk bezig met verbouwen. Doel is eerste week van jan. te gaan verhuizen. Dan ga ik in mijn mooie verwarmende garage leuk sleutelhok bouwen en eindelijk eens zijinlaat blok eens testen.

-x-

Florian
                        Moderator

Dat ziet er echt gruwelijk uit:thumb
                          Voldoet een standaard electronische ontsteking niet meer:P

Waarom?

@Frank,
                            Bedankt man:thumb Succes straks met verhuizen en kom tegen die tijd wel even buurten:thumb

Florian,
                            Bedankt:thumb De orginele vespa ontsteking is zo 2011:p Nee, zoals ook te lezen in de discussies hierover geloof ik niet direct dat een binnenrotor ontsteking iets toevoegd icm een Vespa cilinder maar hoop natuurlijk dat het tegendeel bewezen word.

Nog steeds is onduidelijk hoe zowel de rotor als stator gepositioneerd moeten worden en ben daarom maar verder gegaan met het pas maken van het vliegwiel. En het resultaat mag er wezen:rules

Omdat ik dol ben op foto´s maken heb ik hier nog een paar,

In plaats dat de geforseerde koeling in gevaar komt met rotor ontsteking lijkt dit haast wel een dikke koeling upgrade:)

Het geheel past netjes binnen de koelkap en dus ook genoeg ruimte tussen het frame.

Nu word het verder uitzoeken hoe de stator en rotor gemonteerd moetten worden. Omdat onze vespa blokjes de `verkeerde` kant op draaien is ook nog even onduidelijk waar ik nu de nieuwe spiebaan in de rotor moet maken?

Lastpak
                            Bijdrager

super gemaakt! en net wat je zegt, je hebt waarschijnlijk betere koeling:P.
                              nu word het inderdaad even puzzelen met ontsteking zelf,
                              maar blijkbaar kan het wel flinke schade op leveren mocht het niet goed lopen(wat speedbuxy aangaf).

je bent goed bezig man:) leuk leesvoer.

kevin 27
                              Bijdrager

geweldig!!!
                                ik denk dat ik ook maar zo`n vliegwieltje ga aanschaffen:p
                                gr kevin 27
                                ps wat was de conischiteit nu van de krukas ?
                                mag ook via pm.

niemand
                                Donateur

zeer mooi, mijn complimenten :thumb
                                  ook met de geforceerde koeling is mooi opgelost.
                                  maar ben je niet bang dat door die grotere koelvinnen de koeling misschien te groot wordt?
                                  dit i.v.m. grotere slijtage van de cilinder + zuiger.

15 berichten aan het bekijken - 526 tot 540 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.