- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 5 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
29 november 2011 om 00:07 #282344
Hey Max, goed gelukt dus, dat uitklokken? 2/100 is te verwaarlozen, er vanuit gaande dat je dus geen voor slinger in de kop van de draaibank had?
Polini ziet er ook weer strak uit!En ik ben het met Andree eens, zo’n ATG blok moet je gewoon houden. Jouwe is goed, en je vind ze vrij weinig meer.
Kan je beter wat tuning bij-beun werk doen als je wat extra zakgeld moet vergaren!I came, I saw, and I forgot what I was doing...29 november 2011 om 00:33 #282311Ik ben ook wel benieuwd waar je de Polini cilinder hebt geboort/gehoond? Het toeval treft dat ik ook nog een 46mm Polini wil honen naar 46,4mm. En vooral wat dit dan gekost heeft?
29 november 2011 om 09:05 #282347
Waarom?@Martijn,
Het draaibankje dat ik voor de kruk heb gebruit is een Lorch. Mijn vader heeft een lichte draaibank fetish en heeft er totaal zes, varieerend van 15t/m70cm tussen de centers. Als je een nieuwe wilt kopen moet je met de chinese “rommel” uitkijken omdat deze vaak niet zuiver werken, zou zelf voor een goede tweedehans gaan
@Lastpak,
Bedankt
Ja…het atg blokje zou ik alleen voor het geld verkopen en niet omdat ik er graag vanaf wil. Toen ik deze zuiger vond leek de keus snel gemaakt.@Tjoep,
ik heb de cilinder bij Karsemeijer in Harderwijk laten honen.@Buxy,
Bedankt
Mooi dat dit idd zo kan en is de kruk net als de cilinder weer als nieuw:)

@Tonni,
Het uitklokken van de kruk was nog best een boel werk maar wel leuk en leerzaam
De “slinger” van 2/100 vind ik ook best netjes is zelfs minder dan een orginele kruk die standaard al op 6/100 zat. Wat het atg blokje betreft heb je zeker gelijk en wil het nu toch weer rijdend maken.@Martino,
Het honen kost normaal minder maar het weghalen van de stootrand koste veel tijd. Totaal was ik nu 75,- euro kwijt waarvan 25,- voor het honen en 50,- voor de zuiger. Nog altijd goedkoper dan een nieuwe en toch weer 3cc erbij:D29 november 2011 om 09:28 #282348204.04.04 artikelnummer bij easyparts.nl
Hier kost de 46,4 zuiger 27 euro.
Niet om flauw te doen max, maar voor als andere mensen ook teveel dreigen te betalen.
Het ziet er weer super uit.
29 november 2011 om 22:28 #282359
Waarom?@Edjuh,
Bedankt
Dit zul je altijd zien:| Naja, ondanks het prijsverschil ben ik er nog net zo blij mee.Vanavond ben ik druk bezig geweest met het bewerken van de Polini46:) Zoals ik al aangaf heb ik de poortjes gelijk gelegd, spoelers netter gemaakt en ook de uitlaatpoort verder vergroot. Frezen blijft een klote werk met giet cilinders en is ook heel m’n kop weer zwart:D

Morgen wil ik het Simonini blokje onder de citta vandaan halen en dan begint weer het leuke werk
29 november 2011 om 22:37 #282360Hey Maxie, ook ik heb teveel betaald voor mijn 46,4mm zuiger. Ik neem al vaak niet eens meer de moeite om in eigen land naar onderdelen op zoek te gaan.
Ligt het aan mij of ben je deze keer erg zuinig geweest met het vergroten van de uitlaatpoort? Ergens oogt hij wat klein, maar via foto’s blijft dat wat koffiedik kijken. Volgende keer gewoon een gasmasker op bij het bewerken van cilinders. Onderschat niet hoe slecht dit voor je is..
29 november 2011 om 22:37 #282361Klein vakwerkje weer 😉
30 november 2011 om 08:53 #266441
Waarom?@Martino,
Ja dat is zeker zo en op Ebay ben ik deze zuigers ook wel eens voor minder tegen gekomen. Wat de uitlaatpoort betreft had ie misschien iets breder gekunt maar gaat dan ook weer veren vreten. Omdat ik evt ook tourtjes met deze cil wil gaan rijden leek dit me dus beter, minder onderhoud en hard gaat het toch wel
Dat”gasmasker”is zonder gein wel iets dat ik zeker moet kopen en ook direct de reden waarom ik gestopt ben met het bewerken voor anderen. Een stofkap werkt gewoon niet, nu een dag later hoest je toch weer gore zwarte vlokken op en kan kan idd nooit goed voor je zijn! @Hans,
Bedankt man
Polini 46,4 bewerkt.
Inhoud: 73cc
Uitlaat timing: 176,8 gr
Inlaat timing: 121,9 gr
Blowdown: 27,5 gr
Uitl.. poort hoogte: 17,0 mm
Uitl.. poort breedte: 26,0 mm30 november 2011 om 09:27 #282350Ik doelde ook op de breedte van de poort gezien de hoogte echt onmogelijk lijkt af te lezen van een foto. Het lijstje maten geeft zeker uit komst en ziet er qua timingen veel belovend uit. Ik zie nu ook pas dat je beste bewerking het weg halen van de spijltjes in je hemd is geweest. Zodra je daar eenmaal scheurtjes in hebt gehad of gescheurde zuigers. Is dit het eerste wat je bij de 46mm Polini aan pakt.;)
Hoe en waarmee heb je eigenlijk de spoelpoorten zo mooi afgewerkt gekregen? Ik zie helemaal geen schuurspoortjes oid rondom de poorten.
30 november 2011 om 11:33 #282363Nou ik val in herhaling door te zeggen dat het er weer erg smooth and slick uitziet

Timingen liggen nu haast identiek als de 46mm euro waar ik de laaste keren mee reed.
En dat wou wel knallen, dus dat zal het op vario helemaal wel doen
Ben ook benieuwd wat de agt gaat doen icm deze tuned 46mm polini.
En gebruik jij je neus dan soms als afzuiger tijdens het slijpen:lol want ik heb nog nooit echt zwarte neus gaten gehad of vieze roggels.Edit
Weet al wat dit verschil maakt.
Jij slijpt fijn en dus met veel fijn stof.
Ik slijp grof en valt alles dus meteen op de grond.30 november 2011 om 20:37 #282234
Waarom?@Martino,
Ja, een foto geeft idd toch vaak een verkeerd beeld en heb daarom ook de timingen en maten erbij gezet
Wel moet ik zeggen dat je voor het honen de spijltjes beter kan laten zitten en pas later weghalen. Dit omdat het hemt anders mee veert tijdens het honen en je dan een iets klemmende zuiger krijgt, ja ik spreek uit ervaring:p Geen ramp en met wat schuurpapier is dit zo weer gefixt.Samen met wat schuurpapier is dit alles wat ik gebruikt heb.

De verlengde schuur rol is degeen jij ook hebt en ideaal voor het bewerken van de uitlaatpoort.
De verlengde frees gebruik ik voor het afbramen en bewerken van spoelpoorten.
De andere twee zijn voor het bewerken van de hoofd en booster spoellers.
En na het frezen schuur ik de wand nog even op met schuurpapier 180 + scots brite voor een strak geheel.@Buxy,
Bedankt man
Grappig dat ie qua timingen bijna overeen komt met de Euro46. Als het idd net zo boekt als jouw Euro46 en dan icm vario + Atg inlaat, laat dan de kest maar zitten en het voorjaar snel beginnen:D.
Wat het slijpen betreft heb je in bijde gevallen gelijk, ja ik frees fijn en ja ik probeer tijdens het frezen zowat in de cilinder te klimen en hang er met m’n neus bovenop:lol30 november 2011 om 20:47 #282365Mooi werk weer Max

Blijft mij altijd maar weer verbazen hoe mooi jij al die cilindertjes etc.. bewerkt.Gelukkig heb ik hier nog jouw (eerste?) creatie liggen, dus die koester ik ook maar:lol
7 december 2011 om 17:35 #282398Edjuh :
204.04.04 artikelnummer bij easyparts.nlHier kost de 46,4 zuiger 27 euro.
krijg hem niet gevonden 😕
ziet er overigens weer allemaal strak uit, keep up the good work!
11 december 2011 om 19:06 #282409
Waarom?@Florian,
Bedankt man
Scoot en brommer onderdelen bewerken deed ik al langer maar de dr evo was idd de eerste uitlaatpoort bewerking
@ChrisNl,
Bedankt en hoop dat je wat aan de link van Edjuh hebt
Update,
Na het bewerken van de polini46 heb ik de cilinder nu weer op het Atg blokje gemonteerd en zit dus weer in elkaar

Ook heb ik het Simonini blokje onder de Citta vandaan gehaald en heb even een foto gemaakt van de twee krachtpatsers8).
Klik voor uitvergroting.

Nu was het plan om het Atg blokje direct onder de Citta te hangen maar daar kwam even wat tussen. Ik kwam hier een link tegen van een goedkoop en voral compact binnenrotorsetje wat ik nu aan het pasmaken ben op de Atg. Na de discussies in de perso van kevin27 dat ging over rotor ontsteking op Vespa ben ik zelf wel benieuwd geworden wat dit nu precies gaat doen en wil het dus gaan vergelijken tov de standaard ontsteking.
Hier de vorderingen tot nu,
Simpel binenrotor setje voor maar 50,- (Polini gp3 minibike)

Allereerst een grondplaatje gemaakt waar de stator op gemonteerd word. Deze heb ik van 2,5mm dik messing gemaakt(niet magnetisch)

Hier heb ik de rotor al conisch gedraaid zodat dit op de krukas past en even de stator gemonteerd om te kijken of het qua magneet hoogte ook netjes uitkomt

Het probleem van rotor ontsteking op een vespa is toch altijd de geforseerde koeling. Ik wil dit gaan doen met een kunstof vliegwiel kap van een oud Minarelli blokje dat ook maar 75gram weegt. Ik zal de kap nog wel wat moetten aanpassen maar wil dit pas als laatst doen.

Hier wil ik de Vliegwielkap op monteren.

Helaas zat er bij het rotorsetje geen beschrijving en zitten er ook geen merktekens op de stator. Enkel op de rotor zelf is één streepje tezien maar heb ik verder geen iedee hoe dit hoort te zitten. Wat me ook opviel zijn de twee spiebanen in de rotor maar lijken ze me iets wat ver uit elkaar voor evt een extra vervroeging? Ook is nog onduidelijk hoe het hoefijzer/stator op de grondplaat moet gaan komen, wel heb ik sleufgaten gemaakt zodat deze hiermee is af te stellen.
Ik hoop dus dat er mensen zijn die misschien ooit met zo’n ontsteking gewerkt hebben of me iets meer duidelijkheid kunnen geven.
gr Max
11 december 2011 om 19:08 #282411BAM!
En Max is weer terug. 😀
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.