Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Mike
    Bijdrager

Heb je er geen baat bij om een schijfrem setje op je citta te bouwen Max?
      Het is al eens gedaaan door fredzzz enzo.

Ook lijkt het mij persoonlijk nog een leuk project ook! :thumb

Mike

Florian
      Moderator

Holy fucking fuck!!!
        104km/h GPS dit is echt te sick voor woorden haha.

Ik zou inderdaad nu aan dingen gaan denken als schijfremmen:thumb

Waarom?

@Buxy,
          Ja jij snapt het, misschien wat barbaars maar werkt altijd:D

@Mike,
          Dat is een goed iedee en ga hier zeker over denken:thumb Enige waar ik bang voor ben is dat de voorvork misschien te slap is om zo veel remkracht aan te kunnen? Heb namelijk goede trommelremmen:p en ben nu soms al bang dat m’n vork het begeeft.

@Florian,
          Bedankt man(y) Verhaal over de schijfremmers is nu wel duidelijk:p

Ter compensatie moet er na positieve berichten altijd weer iets negatiefs gebeuren:((

Omdat de Ciao niet lekker liep vrijdag wilde ik hier vanavond even naar kijken en zag dat de voorband van de Citta lek is.
          Er kwamen wat vreemde geluiden uit het evo blok en hield wat in maar is gezien de foto’s niet heel gek:D

Avanti’s perso,

Over de extra gaten in de polini zuiger zou ik me niet zo’n zorgen maken. Dit is dan wel een redelijk afgetrapt exemplaar maar deze zuiger heeft zich nu al weer 3jr bewezen en rijd nogsteeds geweldig hard op m’n ciao. Dat er in de Polini zuigers scheurtjes ontstaan is agemeen bekend maar dat de stukken er ook echt afbreken is voor mij helemaal nieuw

Ja ja…ik weet het, dit zijn gevaarlijke uitspraken. Zul je altijd zien:D

Klein beetje slotspeling:P Toch presteerde het nog lekker en goed voor een slordige 2kw op de roller(y)

Hier ben ik minder blij mee!

Volgende keer hopelijk weer goed nieuws;)

kevin 27
          Bijdrager

oei dat is minder idd
            maar met jouw kunsten zal dat geen probleem zijn:thumb
            nieuw bigendje erin en klaar is kees.
            je hebt nog geluk dat er niks aan je carters is.
            gr kevin

Tonni
            Moderator

Daar is weer zo’n prul zuiger…:((
              Zonde, ook van het krukje. Maar daar kan wel een nieuw big-endje in geprakt worden.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Helios
              Bijdrager

Dat is inderdaad minder goed nieuws… Mijn 80 Polini zuiger is op exact dezelfde manier kapot gegaan.

VespaAvanti
                Donateur

Zal je altijd zien inderdaad Max!
                  Dus nu Heico niet vragen om z’n zuiger te vervangen, maar eisen en desnoods drijgen met een mes dat hij het gaat doen!:D
                  Polini zuigers (de 46mm dan) zijn en blijven prullen, vroeg of laat geven ze de geest helaas.
                  Van dat big end is wel minder man, maargoed, ff een nieuwe er tussen en gassen maar weer:thumb

speedbuxy
                  Bijdrager

Het zit jou mee en het zelfde moment ook altijd tegen:o
                    Als dit de prijs is voor snel rijden dan houd ik het voortaan wel bij 80 a 85km:D
                    Maar heico mag zijn zuigertje zeer spoedig dan ook wel eens vervangen gezien ik meende dat die zelfs al een scheurtje had.

VespaAvanti
                    Donateur

Die heeft idd al een scheurtje ja, op mijn Evo Engine liep hij met scheurtje zelfs al een stuk minder nice dan zonder.
                      Ff Heico wakker maken dus:D

Waarom?

Dat de zuiger breekt is gewoon domme pech maar jammer is dat het zoveel onnodig werk met zich meebrengt. Het evo blokje was net voordat het onder de ciao ging helemaal gereviceerd en liep op wat rammelende zuigerveren na best lekker. Nu de winter alweer voor de deur staat heeft het ook niet echt haast en kijk later wel wat ik precies ga doen met de ciao.

Ook de volle krukas is nog even onzeker wat ik hiermee ga doen. Misschien dat ik deze als donor wil gebruiken voor de Atg kruk, deze word dan volrond en kan ik het metteen ombouwen naar p10:thumb Ik heb ook nog een complete Si brug liggen en is misschien een leuk winter projectje om deze compleet op te bouwen voor het Atg blok incl wiel vario etc. Dan is het redelijk eenvoudig om van complete setup wisselen.

Zo ligt het Atg blokje er nu bij en zie het dan toch liever onder de citta:thumb

@Helios,
                        Die is idd behoorlijk af:o Kon je me deze pick niet eerder laten zien zodat ik niet zo eigenwijs rond bleef rijden:D

Ook zal ik de Citta van Heico aan te ketting leggen totdat er een nieuwe zuiger in zit.

Docs
                        Donateur

Mooi blokje weer 8) vind je het niet zonde om met dat spul te gaan rijden? 😛 Het ziet er allemaal zo nieuw en clean uit 🙂

speedbuxy
                          Bijdrager

Volgens mij is dat voor max juist de sport om het eerst vies rijden en het daarna weer schoon te kunnen maken:D
                            Maar zonder gekheid erg sexy blokje8) en zou deze volgend jaar idd ook zeker weer eens in actie laten treden:thumb

Piet30
                            Donateur

perfect and clean work with the deserving result. :thumb

I’m missing the pink Citta front mask :lol

peter139
                              Bijdrager

je bent gewoon te ver gegaan! 104 op citta… je big end is lekker ruim. jammer, maar wel mooi om te zien hoe je bezig blijft. hihi

banaan 12
                                Donateur

Oké, jullie hebben me overtuigd… Zou jammer zijn als mijn blokje weer uit elkaar zou moeten na de afgebroken kruk! Maar snel een nieuw zuigertje zien te bestellen zodat de ketting van mijn city’s afgaat! 😀

15 berichten aan het bekijken - 481 tot 495 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.