Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Waarom?

Jawasaki:lol Nee in dat geval hou toch 100x liever de Ciao! Lijkt haast wel een Proma Cannon wat onder deze Jawa zit:D

Nee genoeg over motors voor nu;) Volgende week bestel ik een nieuwe cilinder en hoop binnenkort weer op goede update:thumb

Frank80cc
      Donateur

Oke je gaat dan voor de athena?

portlock
        Bijdrager

Hoop voor je dat je geen klemmend hemd hebt max. :thumb

speedbuxy
          Bijdrager

Waarom? :
            Lijkt haast wel een Proma Cannon wat onder deze Jawa zit:D

Nou daarom wat wil je nog meer:haha
            Maar als je voor een athena gaat moet je er echt wel even bij vermelden dat je geen klemmende wil hebben.
            Want bijna 90% van de athena,s doet dat en jmpb stuurt als je er niet om vraagd gewoon z,on klemmende op.

Waarom?

@Frank,
              Dat ligt er aan of ik nog een setje zuigerveren kan vinden voor de Pinasco 46mm. Een nieuwe Pina black is leuk maar zonder veren waardeloos en wil 100% zekerheid dat ik de juiste kan vinden ivm wand opvreten. Ik laat je het deze week nog weten:thumb

@Portlock,
              Dat de zuigers klemmen is idd een bekend verhaal bij de Athena46 maar er zijn zat mogelijkheden dit op te lossen. Ik heb ook al een webshop gevonden waar ze volgens zeggen een aantal Athena’s hebben liggen die niet klemmen. Dan nog vraag ik me af in hoe verre dit klemmen echt een probleem is. Vooraf de zuiger netjes opschuren en goed inrijden doet al een hoop goed denk ik:thumb. Nu vraag ik me alleen af of ik wel kan inrijden:D

@Buxy,
              Ik heb jmpb al eens gevraagd of ze ook athena’s hadden liggen die niet klemmen. Antwoord was dat ze dit alemaal doen en prima rijd. 😕

misterd11
              Bijdrager

vraag dan of ze een niet klemmende zet willen opzoeken en die dan naar je toe sturen!

speedbuxy
                Bijdrager

Waarom? :
                  @Buxy,
                  Antwoord was dat ze dit alemaal doen en prima rijd. 😕

Is maar net wat hun onder prima rijden verstaan:D
                  Maar dat doet het echt niet hoor, want het klemt zo erg dat het laaste stuk van de slag haast met de hamer moet.
                  Dus dat gaat geheid stuk of je moet de zuiger haast ovaal schuren:D

Ook maffe lui maar bij jmpb om dat soort rommel nog steeds gewoon aan te bieden als zijnde prima mee te rijden:con
                  (of nog verder door getrokken, maf merk maar dat athena om zulke rommel uberhoud ooit de deur uit te sturen)

portlock
                  Bijdrager

Hahah max, jij en inrijden? 😛

-RobinvS-
                    Bijdrager

Ik hoorde pas Florian praten over een Athena bij dat Schaafbromfietsen bij hem vlakbij, en dat hij niet klemde.

Misschien dat hij nog eens moet kijken als je er echt serieus over aan het nadenken bent om hem aan te schaffen :thumb

Frank80cc
                      Donateur

Hey hoe is het hakken gegaan ?? Hoor en zie maar niks 😀

Waarom?

Omdat het misschien wat saai word, was eigenlijk niet van plan nog meer foto’s te plaatsen van getunede 46b Pinasco’s maar deze dan speciaal voor Frank:D:thumb

Dit is dan de nieuwe Pinasco:) De uitlaatpoort is op de foto’s nog niet gedaan zoals te zien maar heb deze vanavond wel bewerkt. De uitlaatpoort heb ik niet zo extreem gemaakt als de vorige maar ga het eerst even zo proberen. Ik heb deze cilinder nu ongeveer gemaakt zoals de vorige pinasco ook de 99km gps haalde.

Specs:

Uitlaat 168,9 gr
                          inlaat 114,7 gr
                          Blowdown 27,1 gr

gr

Lastpak
                          Bijdrager

lekker bezig, weer netjes afgewerkt:thumb.
                            welke dremeltools/freesjes gebruik jij hiervoor? het ziet er zo glad en goed uit.

Docs
                            Donateur

Netjes hoor 🙂 Lijkt inderdaad net of het zo uit de fabriek komt 8)

speedbuxy
                              Bijdrager

Zie er idd wederom weer erg netjes uit:thumb
                                Je kan toch zien dat je een echte klokken makers hand en geduld hebt:lol

Waarom?

@lastpak,
                                  Bedankt:thumb Als je op pag1 van m’n perso kijkt zie je welke freesjes etc ik gebruik. Wel moet ik zeggen dat ik na het frezen altijd nog ga schuren waardoor het zo glag word.

@Docs911,
                                  Stiekem heb ik het ook zo gekocht en doe ik net of ik heel handig ben:D

@Buxy,
                                  Dat kolokenmakers geduld etc heb je zeker gelijk in maar heeft ook zeker nadelen. Ik ben zo’n piet precies in eigenlijk alles dat het voor mensen om me heen wel eens iritant kan zijn. Hier op de zaak willen mensen dan ook altijd de goedkeuring van m’n pa omdat ze weten dat het bij mij nooit goed is:D

15 berichten aan het bekijken - 436 tot 450 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.