Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

speedbuxy
    Bijdrager

Als het idd het geval is dat dat randje afloopt richting de uitlaat poort is dat het probleem waarom hij nu kut loopt.
      Want het mengsel komt met zeeer hoge snelheid door de spoelers, als deze dan afloopt naar de uitlaatpoort vliegt het daar ook meteen in.
      En dat is dodelijk (zelf nooit getest) maar weet het wel van horen en zeggen, en ook het spoel presiepe van een cilinder is om alles naar het midden van de cilinder te spoelen.

El Citta
      Donateur

Als ik deze foto bekijk:

Dan lijkt het alsof de spoelpoort wel redelijk haaks op de wand is uitgefreesd. 90gr is het misschien net niet maar komt aardig in de buurt. Misschien kun jij dit bevestigen Max? Ben iig nog benieuwd of hij onbelast wel flink wat toeren wil maken.

Waarom?

It’s alive!

Ik ben vandaag nog even met de Citta bezig geweest en loopt al veel beter. Vreemd genoeg was de bougie kapot en na het monteren van een nieuwe was het stotteren weg. Ik heb lichtere rollers gebruikt en de sproeiermaat is van 86 naar 96 gegaan. Ook heb ik wat met verschillende koppelingen (Drukveer rood+geel) getest en heb er nu een top snelheid van 84km uit gekregen. Wel verwacht ik dat er nog iets meer uit te halen valt maar denk toch dat Buxy gelijk heeft wat betreft de spoeller hoek.

Vanuit stilstand komt ie namelijk wat moeilijk/sputterend op gang en af en toe ook een knal uit de uitlaat. De spoellers staan nu anders gericht dan orgineel en misschien dat dit ook het knallen verklaard. Helaas heb ik geen haakse frees om deze hoek weer recht te maken en moet ook zeggen dat ik er nu wel even klaar mee ben.

Vanwege de harde wind even geen beeld maar wel te horen dat ie nu een stuk feller klinkt.

gr

speedbuxy
          Bijdrager

Waarom? :
            maar denk toch dat Buxy gelijk heeft wat betreft de spoeller hoek.

Het is niet bedenksel van mij hoor:lol ieder 2takt tunings boek zal je zeggen dat deze hoek (zeker bij de spoelers naast de uitlaat poort) erg belangrijk is.
            Ik zou hier ook nooit meer aankomen als ik jou was, want dit is bij merken zoals pinasco al optimaal geregeld
            Maar wel jammer, want met deze voet spoeling en uitlaatpoort grote had ie best geknald denk ik:thumb

Waarom?

Buxy,

Het is niet bedenksel van mij hoor ieder 2takt tunings boek zal je zeggen dat deze hoek (zeker bij de spoelers naast de uitlaat poort) erg belangrijk is.

Het is maar net hoe je het opvat, wat ik bedoel is dat je gelijk hebt dat mijn spoellers idd schuin weglopen en hierdoor de kans groot is dat er mengsel direct de uitlaat in word gestuurd(zeker weten we dit nog niet) Dat dit algemeen bekend is bij 2takt zal uiteraard zo zijn en moet ik eerlijk toegeven dat ik hier geen rekening mee heb gehouden. Juist omdat ie soms flink knalt uit de pijp en ook wat rommelig loopt(voral onderin?) denk ik dit? Terwijl het op de film best goed klinkt maar maakt meer lawaai dan ie echt hard gaat.

Wel grappig dat je onverwacht veel post krijgt zodra je meld dat de cilinder mislukt is en als je je rot sleuteld en het dan ook nog tot leven komt, krijg je een post:lol Al ben ik wel heel blij met je post hoor Buxy, ik ook van jouw:D Ik geef toe de “film” is ook ruk maar overduidelijk dat het nu wel toeren wil maken en ook geen 30km rijd.

hansieb
              Moderator

Mocht die uitkomen 😉 zou ik toch hier voor gaan.

http://vespa-ciao.nl/forums.php?m=posts&q=26578&n=last#bottom

speedbuxy
                Bijdrager

Waarom? :
                  Wel grappig dat je onverwacht veel post krijgt zodra je meld dat de cilinder mislukt is en als je je rot sleuteld en het dan ook nog tot leven komt, krijg je een post:lol

Ja gewoon allemaal ramp en leed vermaak kijkers hier:D

@hans
                  Max wil na tuning wel harder dan 85km gaan hoor:D
                  En crullie, arvid en citta89 hebben al aangegeven dat de deps niet echt harder wil.

Edit by hans: appels met peren, dit is een 47mm deps geen 43mm (zoals de namen die je noemt hebben) ofcourse wil dat ding wel hard :)!

43mm????
                  Crullie had Thomas zijn 47 giet deps getunde.
                  Resultaat +-85km
                  Arvid had Thomas zijn 47 alu deps getunde.
                  Resultaat +-85km
                  Citta89 heeft een home tunde 47 giet deps.
                  Resultaat +-85km

Martino
                  Moderator

En waarom zal waarom? met een Malossi cilinder moeten gaan rijden. Inmiddels vind ik Max al aardig de man van Pinasco geworden. Ik snap de keuze van de polini daarom ook niet? 😉

Getuned of niet de topsnelheden voor de wat snellere setups liggen al vaak rond die 85 km/h

Ja 85km was misshien ook wel wat hoog ingezet door mij, 80km is idd realistieser:haha

Het mooiste voorbeeld vond ik nog altijd de tour d’olle grieze. Met verschillende uiteenlopende setups reed iedereen op top zo’n beetje even hard.

Is het trouwens niet mogelijk om vanuit het spoelkanaal de spoelpoortflow aan te passen? Zodat de hoek weer meer afdraait van de uitlaatpoort.

kevin 27
                    Bijdrager

is dit niet iets voor jouw?
                      http://powerseal.nl/
                      hier kun je je cilinder laten lassen en nicasilen.
                      dus m.a.w laat het daar gewoon oplassen en dan bewerk je het weer.
                      gr kevin 27

Waarom?

@Hans,
                        Om te zien vind ik de alu deps een van de mooiere vespa cilinders8) Waarom? weet ik niet maar op een of andere manier vind ik toch dat deze cil op een Rv hoort;). Ik heb nog een nieuwe Rv liggen maar omdat ik ook aan het sparen ben voor een motor zal ik helaas moetten inkrimpen.

@Buxy,
                        Ja idd allemaal leed vermaak hier en voor wat extra aandacht moet ik de cilinder misschien maar weer even op de bbq leggen:duivel:D

@Martino,

En waarom zal waarom? met een Malossi cilinder moeten gaan rijden. Inmiddels vind ik Max al aardig de man van Pinasco geworden.

Ik twijfel nog welke cilinder het word. De polini46mm is allround gezien mijn favoriete cilinder vanwege de enorme bult koppel, zelfs na uitlaat bewerking maar houd bij 93km gps echt op. De Pinasco mist dan toch wat koppel (zeker na bewerking) maar 100% dat ie harder gaat. De Malossi46 is ongeveer het zelfde verhaal als de Pinasco, kan erg snel zijn maar mist weer koppel. De Athena46 wil ik het liefst proberen, juist omdat iedereen hierover zo negatief is en omdat dit de enige cilinder is (gewoon te koop) waarvan ik denk dat ie de pinasco kan overtreffen en hopelijk ook krachtig blijft na bewerking. Blijft lastig:?

De spoellers fixen van mijn pinasco is een optie maar heb hier inmiddels al genoeg tijd in gestoken en blijft een gok. Liever koop ik een nieuwe cil.

Mocht iemand het dus leuk vinden verder te knutselen met de Pinasco, mag het voor 25ex weg;)

@kevin 27,
                        :thumb

gr

Tonni
                        Moderator

Hey Max, voor 25 ex wil ik wel verder spelen met die cilinder hoor!:thumb
                          Ik denk dat hij zeker nog wel weer aan te passen moet zijn.
                          Hij is verder qua wand etc. wel goed toch?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

VespaAvanti
                          Donateur

Beter zet je hem op bieden, heb je weer wat geld voor je motor, bij deze dan alvast 30 excl:D
                            Wel jammer dat het zo moet aflopen met je cilinder man, maja, wie niet waagt wie niet wint he;)

Waarom?

@Avanti,
                              Oh sorry, maar de cilinder is al verkocht aan Citta89.
                              Ik had eerlijk gezegd ook niet verwacht dat er nog zo veel belangstelling voor zou zijn.

Het geld kan ik idd goed gebruiken voor een nieuwe cil. Omdat ik ook graag motor wil gaan rijden zal ik helaas veel Vespa spul moeten verkopen en misschien ook de ciao:( Je moet toch wat, heb nog steeds geen geld boom;)

VespaAvanti
                              Donateur

Stumpert dat je bent Max!:D
                                Volgende keer gewoon te koop aanbieden en laten bieden, ik had hem ingeschat op een eindprijs van 50 euro.
                                Maargoed, weg=weg.
                                Enne, die Ciao… als ik plek had zou ik hem zo overnemen!

speedbuxy
                                Bijdrager

Waarom? :
                                  Omdat ik ook graag motor wil gaan rijden zal ik helaas veel Vespa spul moeten verkopen en misschien ook de ciao:

Dan koop je toch gewoon een jawa:DKLIK of om het voor jou wat aantrekkelijker te laten klinken een jawasaki:D
                                  En als je dit niks lijkt dan zet je je vriendin maar even achter de comp, dat zal ik haar even voor rekenen hoeveel goedkoper dat is en vooral ook hoeveel veiliger met een top van 132km:D
                                  Nou dan heb jij niks meer te willen, dan word het gewoon een jawasaki of niks:haha

15 berichten aan het bekijken - 421 tot 435 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.