Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Martino
    Moderator

Want ook al fikt z,on pina vast heerlijk in je openhaard een zuiger verneuken is toch wat goedkoper.

Volgens mij hadden ze in Hardewijk niet genoeg brandhout meer… 😉

@ buxy; Zolang hij echt alleen maar blijft stotteren dan zal je inlaat het nieuwe mengsel te snel en lang doorvloeien naar je uitlaatpoort en misschien dat dit met een betere uitlaat wat viel tegen te werken, maar hij zal hem vast alwel met de Calibrata hebben getest? En echt veel beters is er niet voor de vespa. En al zal je een uitlaat berekenen dan is die 30km/h wel heel erg dramatisch idd.

speedbuxy
      Bijdrager

Nee en al was het er wel genoeg ze hebben het gewoon weg niet nodig vanwege het grote aanbod in ander materiaal:D

Maar qua timingen zou de cilinder het gewoon nog prima moeten kunnen doen.
        Ik weet alleen niet precies wat max nu gedaan heeft, want kan dat op de pics slecht afzien.
        Maar hier lijkt het bv wel alsof de spoel richting naar de uitlaatpoort toe wijst/loopt?

En dat zo dodelijk wezen, want dan blaast het nieuwe mengsel meteen de uitlaatpoort in.

Feit blijft wel dat als er idd niet meer inzit dan 30km en stotteren er iets best verkeerd is gegaan, want qua timingen hoort het nog prima te leven.
        En een verkeerde uitlaat kan dit effeckt niet geven, want zelfs een yasuni Z op een speed cilinder loopt gewoon nog ”prima” het kost je alleen minstens 5 of 6 pk.

Lastpak
        Bijdrager

dit is wel erg jammer.
          die cilinder is ook nog eens prijzig:lol.
          is dit niet wat voor je?:
          cilinder

Frank80cc
          Donateur

Je bent gewoon een prutser FAIL FAIL FAIL

-x-

ArvidW
            Donateur

Max, volgens mij zijn je modificaties prima, ik kan me slecht voorstellen dat dit 30km/uur max veroorzaakt…

Gewoon zoveel toeren laten draaien dat je bang wordt dat de boel uitklaar klapt:lol

Mijn ervaring is dat hoge timingen bij vespa in vreemd gedrag resulteren, snelle uitlaten zijn niet meer snel, trage uitlaten ineens snel. (Leo krul was op mijn blokjes vaak de beste keuze, terwijl dit verre van logisch is)

Post anders eens welke timingen je blok nu heeft.

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
              Home made engine dyno

Frank80cc
              Donateur

ik heb nog wel eng lichte gewichten liggen en een leo krul 🙂

Martino
                Moderator

@ Arvid; bedoel je dan ook een standaard Leo krul aangezien jij toch altijd met een bewerkt geval rondreed? De timingen stonden al een pagina terug gepost;

Hier de specs (Gemeten vanaf cil deck)

Orgineel,
                  Spoelpoorten 35,9 mm
                  Boosters 36,8 mm
                  Uitlaat 27,9 mm
                  Poorthoogte ? mm

Nu,
                  Spoelpoorten 34 mm
                  boosters 35 mm
                  Uitlaat 24,4 mm
                  Poorthoogte 20,6 mm

Timingen zoals ie nu is,
                  Inhoud 71,5 cc
                  Uitlaat 182,4 gr
                  Inlaat 126,3 gr
                  Blowdown 28,0 gr

ArvidW
                  Donateur

Std leo krul is niet zo super tof maar ook niet waardeloos, mijne was geloof ik 8cm ingekort en is daarmee bijna identiek aan een calibrata alleen de eindconus is wat steiler (piekerige powerband)

Timingen zien er perfect uit, flink aan de maat maar niet te extreem. Een DR70evo met 185-128gr timingen liep zelfs op pully (al was met vario 100x beter)

AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
                    Home made engine dyno

Waarom?

Zoveel reacties had ik niet verwacht:) bedankt allemaal voor het meedenken:thumb

@Arvid,
                      Ik zal idd eerst nog even verder kijken voordat ik de cilinder afschrijf:thumb. Ik moet ook eerlijk zeggen dat de “prestaties” me zo tegen zijn gevallen dat ik ook geen zin meer had het verder af te stellen en de citta direct weer in de schuur heb gezet. Ik zal idd eens kijken wat het doet met lichtere rollers en de pina eens flink op z’n donder geven:D Wat uitlaatkeus heb ik helaas niet veel smaken want heb alleen nog een proma cannon waarvan ik weet dat ie nog iets minder toeren toelaat dan de Cali maar kan het natuurlijk altijd proberen. Als het weer het vanavond toelaat zal ik dan toch maar even een filmpje maken:thumb

Frank,

Je bent gewoon een prutser FAIL FAIL FAIL

Zegt de beunhaas:pest:D

Frank80cc
                      Donateur

:!

hansieb
                        Moderator

Heb je niet per ongeluk zoiets ervan gemaakt ?

[YouTube=6dSzpWB0ao8]

speedbuxy
                          Bijdrager

Dan vraag ik het nog maar eens.
                            Heb jij deze spoeler(s) zoals het op de pic lijkt naar de uitlaatpoort toe laten wijzen?

Zoja dan hoeft je niet meer te gaan afstellen.

Waarom?

@Hans,
                              Qua bewerking/afwerking misschien niet helemaal mijn style maar de ciao van Mofa freak loopt iig harder dan 30km:lol:thumb

@Buxy,
                              Oh sorry, dacht dat dit je al duidelijk was. Ja ik heb de spoellers idd richting de uitlaatpoort verbreed en later ook hoger gelegd. Ik begreep uit je post dat het nieuwe mengsel zo direct de uitlaatpoort in verdwijnt en dit zou killing zijn? Als er hier op de site weinig vergelijkings materiaal is waarbij ik kan afkijken ga je zelf maar wat proberen en dus niet altijd met succes. Wel heb ik bij getunede scoot cilinders gezien dat de spoellers ook zeer dicht bij de uitlaatpoort liggen en had hier eerlijk gezegd geen probleem voorzien.

speedbuxy
                              Bijdrager

Dat het dichtbij de uitlaatpoort zit is ook niet erg.
                                Maar de stroom hoek lijkt nou in glijbaan efeckt naar je uitlaatpoort te wijzen?
                                En deze moet haast in een 90 graden hoek weg wijzen van de uitlaatpoort.
                                (beetje moeilijk uit te leggen in woorden)

Frank80cc
                                Donateur

Dus als hij dat randje wat schuin af loopt gewoon weg haalt dan is er niks meer aan de hand?

15 berichten aan het bekijken - 406 tot 420 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.