- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 5 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
1 september 2011 om 23:20 #281825
Wat hebben die Friezen toch met het woord smooth? 😉
Ik vind het er eigenlijks bagger uitzien hoor:D maar wou vriendelijk blijven dus dacht volg florian z,n bewoording:D
Dus gewoon stom toeval deze keer:DMaar goed zal dit dan ook wel beamen. Sowieso ziet je werk er altijd keurig netjes uit. Al zal het niet eens wat in prestaties veranderen dan zijn er gelukkig altijd deze mooie kiekjes nog.
Many thanks for the dremeltool. Hier kan ik binnenkort (met nieuwe dremel) naar hartelust mee aan de gang.
2 september 2011 om 09:31 #281431Heel mooi Max
Uitlaatpoort ziet er strak uit, ook de spoelers zijn een leuk stukje groter geworden. Ben heeel benieuwd wat je gaat merken in de prestaties!! Het vlakken van je segmentenhouder, levert je dat echt 1 of meer millimeter ruimte op of gaat het meer om tienden? En ja, ik wacht ook op een filmpje:P2 september 2011 om 11:05 #281826zo! die pina heb je flink aangepakt:D.
ziet er erg indrukwekkend uit, ik ben erg benieuwd wat het doet.2 september 2011 om 14:43 #281830
Waarom?Bedank voor de reacties
@Florian en Buxy (Zet even de Friezen in een hokje:D)
Deze pistonclips zijn ook klote dingen maar omdat de clip zitting idd zo ondiep is bij de Athena zuiger heb ik juist deze gebruikt. Nu toch maar even andere gebruiken en hopen dat ze blijven zitten.@Martino,
Bedankt, en mooi dat je de dremeltool al zo snel binnen hebt
@Citta89,
Het totaal spoel oppervlak is nu ong 25% groter:) Ik moet metteen zeggen dat ik dit niet graag nog eens doe zonder haakse frees want je kan er slecht bij en heeft me ruim 2,5uur gekost per poort:o Mijn 90 schijfje word tegen de segmenthouder aangedrukt aangezien de segmenten zelf nu lager liggen. Omdat deze scherp waren vreet dit in de vario schijf, vandaar heb ik ze nu gevlakt en afgerond.@Lastpak
De Pinasco is idd flink aangepakt en volgens mij is alleen de uitlaat mond nog orgineel:D. Ik ben zelf ook zeer benieuwd of het gaat presteren want dat alles nu groter is, is nooit een garantie dat ie het ook beter gaat doen.Gr
3 september 2011 om 18:41 #281835Groter is BETER !! 😛
3 september 2011 om 18:58 #281836super mooi waarom? .
het ziet er gevaarlijk snel uit , ik kijk uit op het filmpje
hoe kom jij eigenlijk door de nicasil want heen met je dremel?
deze zijn echt zeer sterk( ik wou bij mij een gietfoutje weg dremelen maar mijn freesje was meteen bot:o
succes verder
o ps , wat voor vertanding rij jij nu?
gr kevin 273 september 2011 om 19:32 #281837ui, that looks promising.

Like to see the test run. 😀
4 september 2011 om 12:51 #281838
Waarom?@kevin 27,
Bedankt
Eerlijk gezegd heb ik nooit echt problemen ondervonden met nicasil wandjes en kom er makkelijk doorheen, zelfs met enkel een schuur rolletje. Wel is aan te raden een fijne frees te gebruiken zodat er geen stukjes nicasil afbrokkelen. Ik rijd met malossi vertanding Over de Pinasco cilinder kan ik heel kort zijn, deze kan zo de vuilnisbak in. Ik weet eigenlijk zeker dat het te maken heeft met het veranderen van de spoelpoort hoogtes en rijd het nu als een ongetemd paard:D Het wil met een boel gestotter niet harder dan 30km en lijkt een filmpje me dus ook niet nodig. Vind het voral jammer van de tijd en moeite wat het gekost heeft maar is weer een les voor de volgende keer;)
Nu twijfel ik alleen tussen welke cilinder ik ga kiezen omdat ik graag eens een Athena46mm wil proberen maar ook zeker is dat de Pinasco46 hard kan.
4 september 2011 om 12:58 #281839Jamaar pina is ook geen nikasil he;)
Want echt nikasil kom je zelf met een hard stalen slijptol nog amper door heen.Maar jammer dat je cilinder niks meer doet:(
Nou had ik ook nooit als 1e met de spoelpoort hoogte gaan rommelen, want zeker bij snellere cilinders ligt dit orgineel meestal al vrij goed.
Zou me de volgende keer meer richten op het spoeler oppervlak op de voet en offcourse de uitlaatpoort grote.
(want die vond ik best wel veel belovend eruit zien
)4 september 2011 om 13:00 #281840Hey Max, dat is wel zonde van al die uren ijver die je erin hebt gestoken. Zo van papier zagen je timingen nou niet zo ver heen namelijk. Welke uitlaat heb je hierbij geprobeerd eigenlijk? En merk je nog wel iets van een moment waar je powerband zit?
4 september 2011 om 13:12 #281841
Waarom?@buxy,
Oh ja, dit was idd geen nicasil:P De voet spoellers waren al zo en ook de uitlaatpoort was al bewerkt maar nu nog groter gemaakt. Mocht er weer een Pina komen ga ik dit ook zeker weer kopieeren maar zal van de spoellers zelf afblijven:DMartino,
Het is zeker zonde en op papier leek het idd helemaal zo gek nog niet. De powerband is nergens te vinden en rijd gewoon heel beroerd.4 september 2011 om 13:21 #281842Goh dat is wel balen zeg, want het zag er zeer netjes (of toch smooth:D) uit.
Als je weer een Pinasco haalt zou ik hem niet gelijk zo ver bewerken als deze, maar gewoon eerst zoals je hem had en dan weer een beetje omhoog om het dan weer te proberen. Want stel het zou niet aan de spoelertjes liggen en dan heb je weer een slappe cilinder.Deze cilinder niet in de vuilnisbak gooien en verbranden want dan wil ik hem hier graag op de plank hebben liggen:D
4 september 2011 om 13:23 #281843Kapotgetuned :lol
4 september 2011 om 13:27 #281844Je de uitlaatpoort vond ik zo ook erg netjes

(Edit smooth idd:D)
Ik kon op mijn donkere scherm de spoelers niet echt zien, maar ik dacht dat je ze alleen breder had gemaakt.Maar als je ooit nog eens wil spelen met de spoelers kan je evt ook bovenop de zuiger 2 inkepingen maken waardoor de spoelers eerder open en later dicht gaan.
(nou geeft de L veer zuiger op dit gebied wel beperkingen, maar het is wel een manier om goedkoper met je spoeler timing te spelen)
Want ook al fikt z,on pina vast heerlijk in je openhaard:lol een zuiger verneuken is toch wat goedkoper.@maarten
Een powerband met een top van 30km, dat moet dat wel een HELE korte wezen niet:D4 september 2011 om 13:39 #281845Ik ga onze cilinder leveranciers mededelen dat ze geen cilinders meer naar jou afsturen! Jij verslijt zoveel troep in korte tijd! Straks is onze toch al schaars wordende Vespa spul walhalla echt uitgeput:D
Mike -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.