Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Zeebodem.
    Bijdrager

Hartstikke gaaf Max:thumb
      Simo powerrrrrrrrrrr

Waarom?

Bedankt voor de reacties:thumb

Natuurlijk blijft de rollebank een indicatie en speelt het gewicht van de peroon op de brom ook een grote rol. Zelf weeg ik 88kg en lijkt me een prima zadel druk:thumb Voor volgend jaar zal ik me dan ook meer gaan richten op dieten dan tuning want met 45kg moet de 3kw toch mogelijk zijn:D

Jelle
        Moderator

haha als we in 2012 nou allemaal 10 kg minder wegen, dan kunnen we volgend jaar tijdens toertjes nog harder knallen 😉

Ik ga ook maar eens overwegen om te gaan sporten ;), weeg nu net zoals jij 88 kg (met mijn 1,81m)

speedbuxy
          Bijdrager

Waarom? :
            Voor volgend jaar zal ik me dan ook meer gaan richten op dieten dan tuning want met 45kg moet de 3kw toch mogelijk zijn:D

Nabouwer dat was mijn steef gewicht al:pest:D
            Nouja dan ga ik maar voor de 40kg:D
            Ik denk dat ik gewoon de hele winter maar op bed ga liggen dan teren de spieren mooi op en dat schilt ook weer gewicht:D

Waarom?

BINGO! of toch niet?

Bij de Vespa ciao 2011 “bingo” won ik deze geweldige koplampspoiler waar ik in eerste instantie zeer blij mee was maar geef toe, dit kan echt niet! Of wel soms?:D

Zoals eerder al vermeld heb ik een nieuwe drukveer nodig maar omdat ik verder niets nodig heb betekend dit dat er 6,50 verzendkosten over komen op een veer van 7,50. Het is niet dat ik dit geld niet heb maar meer uit princie, dagelijks bekijk ik de jmpb site maar blijf voorlopig in twijfel:D

Wel heb ik wat oude (Gele) malossi veren liggen en allemaal zijn ze weer anders qua sterkte. Vreemd dat de rek er zo snel uit is maar begin ook te denken dat er misschien nieuw al onderling verschil is:? De veren die ik heb liggen zijn namelijk niet eens zo oud en het sterkte verschil is toch behoorlijk.

Hier even een filmpje met een andere (sterkere) drukveer maar helaas blijft het probleem. Van stilstand vol op het gas is onmogelijk gezien de snaar blijft slippen en vanaf ong 40km pakt ie op maar blijft schommelen in toeren zoals te horen.

Mike
              Bijdrager

OMG haal het eraf hahah:P

tja of je moet er een roze zadel opzetten:P t “evenwicht” van de kleuren moet wel blijven passen!

Nee zonder gekheid, laat het zoals het was. in mijn ogen prachtig mooi:thumb

Qua drukveren, vreemd probleem zeker nu je een sterkere ( rooie? ) hebt geprobeerd!..

Mike

Martino
                Moderator

Volgens mij vertelde je mij dat deze problemen zich voor deden rond de tijd dat je de ivano schaal gebruikt. Ligt het er misschien niet aan dat je koppeling niet goed kan grijpen en teveel doorslipt onderin tot die 40km/h. Al eens de complete koppeling en schaal van je Ciao over gezet bijv? Misschien dat dit het probleem wel verhelpt aangezien je toch al meerdere drukveren hebt getest.

En euh, kan niet hoor.;)

Waarom?

@Mike,
                    Je hebt helemaal gelijk, ik moet ook gewoon een rose zadel:D

@Maarten,
                    Wat je nu zegt heb ik idd ook aan gedacht maar kon me eigenlijk niet voorstellen dat hierin het probleem zou zitten. Dus misschien toch maar eens proberen met een orginele schaal:thumb Zul je zien, heeft straks iedereen zo’n geweldige Ivano schaal gekocht en zijn ze straks waardeloos:lol Hoop het niet natuurlijk!

Florian
                    Moderator

Waarom? :
                      Zul je zien, heeft straks iedereen zo’n geweldige Ivano schaal gekocht en zijn ze straks waardeloos:lol Hoop het niet natuurlijk!

Haha ik hoop het ook niet, ook omdat ik er net ook 1 heb gekocht:P
                      Maar dat roze spoilertje is echt afschuwelijk :lol

hansieb
                      Moderator

Ik heb geen probleem met het ivano schaaltje, behalve zoals docs911 het aanschuurprobleem (lopen wat aan op de startsegmenten).

speedbuxy
                        Bijdrager

Zo zie je maar weer wat in gedachten best leuk kan lijken ziet er in real life niet uit:D
                          Maar een roze buddy zou het idd wel oplossen, ahoewel dit ook weer in gedacht is dus voor hetzelfde geld staat dat in real life ook voor geen meter:D
                          Maarja op z,on hok wat zo slecht loopt maakt het toch allemaal niet uit:pest:D

Waarom?

@Florian, Hans,
                            Ik geloof ook niet dat het probleem hierin zit gezien de Citta van Zeebodem hiermee ook goed rijd en ook m’n ciao deed het prima bij de Holwert tour met deze schaal. Maar wat Martino al zij kun je beter even omwisselen en op de citta testen om het te kunnen uitsluiten.

@Buxy,

:haha:fuck2

Waarom?

He he, eindelijk klaar:)

Afgelopen week ben ik druk bezig geweest met het verder bewerken van m´n Pinasco 46B. Ik kan hier een heel verhaal over ophangen maar denk dat de fotos meer zeggen.

Bij het demonteren van de cil zag ik dat een van de piston clip´s is afgebroken:o Wonderlijk genoeg heeft de cil geen schade en bewijst maar weer hoe ijzer sterk deze wandjes zijn:thumb Wel een veeg op de zuiger maar nog prima mee te rijden.

Aller eerst ben ik begonnen met de uitlaatpoort en heb deze nu totaal 3,2mm opgehoogd en flink verbreed. De foto´s geven het niet helemaal goed weer maar de poortvorm heb ik nu ook eens anders gemaakt. (smal van onder naar breed van boven)

Ook heb ik nu voor het eerst geprobeerd de spoelpoorten te vergroten + verhogen en hierdoor dus ook anders getimed.
                              Het is lastig om erbij te komen zonder haakse dremel maar alsnog goed gelukt:swinging

Ook de boosters heb ik verlegd om de timingen weer te laten kloppen.

En om het allemaal mooi op elkaar te laten aansluiten, ook metteen de zuiger aangepakt. Gaten vergroot voor extra zuigersturing en betere flow.

Hier de specs (Gemeten vanaf cil deck)

Orgineel,
                              Spoelpoorten 35,9 mm
                              Boosters 36,8 mm
                              Uitlaat 27,9 mm
                              Poorthoogte ? mm

Nu,
                              Spoelpoorten 34 mm
                              boosters 35 mm
                              Uitlaat 24,4 mm
                              Poorthoogte 20,6 mm

Timingen zoals ie nu is,
                              Inhoud 71,5 cc
                              Uitlaat 182,4 gr
                              Inlaat 126,3 gr
                              Blowdown 28,0 gr

Tot slot nog even een pic van de achterkoppeling en heb hier de drie segment houders verder gevlakt en gepolijst. En eindelijk een rode drukveer8)

Morgen ga ik de hele boel weer opbouwen en hoooop dat ik de cilinder goed bewerkt is en er nog normaal mee te rijden valt.
                              Als het rijdbaar is en afgesteld, natuurlijk een filmpje(y)

Florian
                              Moderator

Ziet er weer zeer [spoiler]Smooth[/spoiler] uit:thumb
                                Alleen die pistonclipjes die je gebruikt zijn echt k*t deze breken inderdaad zeer snel. Ik gebruik meestal die clipjes die je erin moet draaien. Wel is dat gootje van de Pinasco waar de clipjes invallen wel erg ondiep en dus vallen ze er niet helemaal mooi in.

speedbuxy
                                Bijdrager

Ziet er zeker weer smooth uit, denk dat dit ook wel leuk wil blazen:thumb
                                  (en dat soort piston clipje zuigen idd big time)
                                  Maar morgen en overmorgen word best wel mooi weer, dus hoop op een filmpje:thumb😀

15 berichten aan het bekijken - 376 tot 390 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.