Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

El Citta
    Donateur

Als ik het zo zie wordt het vliegwiel gewoon met de 3-klauw aan de binnenkant (tegen de magneten) vastgeklemd. Heb ook wel eens gehoord dat mensen hun vliegwiel op de uitgaande as van een krukas vastzetten, en die dan inspannen.

EDIT: Edjuh was me al voor zie ik nu;)

-RobinvS-
      Bijdrager

Ik zie alleen een Vliegwieltrekker, maar je kan misschien gelijk hebben hoor, het lijkt net of er iets door het vliegwiel in de trekker gaat.

Florian
        Moderator

Max zit er een kenteken op je ciao?

EDIT: uttrium that’s it:thumb

yttrium
          Bijdrager

Volgens mij zit hij gewoon in de drieklauw ingespannen en word hij in de vliegwieltrekker gecentreerd.

Waarom?

Ik span het idd in dmv een drieklauw die je tegen de magneten vast zet en ter voorkoming van losraken altijd een tegen center:!. Om de achterkant van het vliegwiel af te kunnen draaien gebruik ik de vliegwieltrekker, iedeaal voor bv de nieuw type Rv blokjes waarbij de wieltjes aanlopen in het carter:thumb.

@Florian,

De ciao heeft een gewoon een kenteken maar helaas wel geel. Het is misschien niet zoals het hoort maar plak nu steeds m’n blauwe citta paat op.

speedbuxy
              Bijdrager

Waarom? :
                De ciao heeft een gewoon een kenteken maar helaas wel geel. Het is misschien niet zoals het hoort maar plak nu steeds m’n blauwe citta paat op.

Je zou hem evt terug kunnen laten keuren naar snor alleen kost dit wel 175euro:(

Waarom?

Dan zou ik even moetten uitzoekken wat de bekeuring is voor het rijden zonder helm en geldig kenteken plaat. Natuurlijk is 175,- wel weer een behoorlijk bedrag maar de Ciao zelf heeft me eigenlijk weinig gekost en kan misschien net uit. Daarbij is de de kans op in beslag name ook kleiner ondanks dat ie is opgevoerd maar denk dat ze rijden zonder helm en vals kenteken nog minder kunnen waarderen;)

speedbuxy
                  Bijdrager

Ja zonder helm is meteen 80 a 90 tienen geloof ik en vals kenteken is een boete die door de officier bepaald word en dus ook zeker niet mals is.
                    Dus schouwen is wel het overdenken waard:thumb

Waarom?

Hier even een vario update,

Zoals sommige weten is tijdens de Vct Texel mijn achterkoppeling geploft en heb de terugweg dus mooi in de bezemwagen gezeten met de pa van Mike, wat trouwens best gezellig was:thumb Helaas was de schade toch erger dan eerder gedacht en komt mede door een kromme Malossi vario as. Afgelopen weken ben ik hier dus druk geweest dit alles weer netjes te krijgen en voral alle onderdelen bij mekaar te krijgen. Zo heb ik met Florian een ruildeal kunnen maken voor zijn achterkoppeling, kreeg ik van Fons nog wat ontbekende onderdelen en bood Tonni aan zijn nieuwe vario as te ruilen voor mijn kromme as:thumb Dit omdat Tonni alleen het tandwiel deel nodig heeft voor z’n Fox project en zo ik mijn set weer kan gebruiken, supper blij mee natuurlijk:)

Hier even wat foto’s van de vorderingen,

Omdat de pennen van de koppelingsegmenten krom en los zaten heb ik hier dus weer nieuwe voor gedraaid en opnieuw vast geklonken.

Ook was er na drie jaar probleemloos vario rijden toch wat speling ontstaan op de bronzen bus van de 90mm schijf. De oude bus perste ik er redelijk makkelijk uit en heb ook dit probleem verholpen.

Hier de koppelingsegmenten afgevlakt(zie zwarte stift op de foto)
                      Dit iedee komt eigenlijk bij Tonni vandaan maar heb het toch maar even afgekeken:D

De bedoelling is dat de 90mm schijf nu net iets verder in kan en de snaar dus iets verder naar binnen;) Je praat hier over mm werk maar je moet toch wat als je harder wilt. M’n snelheidsrecord staat namelijk nog steeds op 99km gps en wil toch heeel graag eens de 100km=) aantikken op de citta.

Hier de hele handel weer gemonteerd met nu ook eindelijk een Ivano schaaltje.

Omdat eerder gedacht werd een nieuwe malossi as set nodig te hebben en ik voor ciao ook wel een vario setje wilde, kocht ik van G-no een mooi complete set. Hierbij zat ook een aparte maar wel orginele piagio koppeling.

Zoals tezien zijn de segmentpennen hierbij veel degelijker, zijn de segmenten lichter gemaakt dmv inboren en zitten er vreemde veren bij?

De standaard veren van deze vreemde koppeling zijn niet bepaald sterk maar vind het aangrijp moment zeker niet gek:thumb
                      Rollers zijn nog iets te zwaar en de film is ruk, sorry

Huidige setup hiervan is nu:

-Evo engine bewerkt.
                      -Mazzuchelli kruk.
                      -Polini 46mm bewerkt.
                      -Proma Cannon.
                      -Malossi vario+100mm.
                      -Malossi 1.9 vertanding.

En dan tot slot nog even twee mooie kiekjes van m’n Ciao.

Zo nu eerst even een sigaartje:D

G-no
                      Donateur

Heel mooi! Ik ben blij dat de koppeling alsnog bevalt:)

Edjuh
                        Bijdrager

Dat is een hoop vooruitgang in 1 post. Mooi werk!

peter139
                          Bijdrager

Je hebt 2 mooie vespa-tjes. De blauwe rijdt ook lekker zo te horen.

Erg strak allemaal!

speedbuxy
                            Bijdrager

Dat zijn weer heerlijke plaatjes om naar te kijken max8)

Jarco
                              Bijdrager

Wanneer kunnen we jouw eens betrappen op oneffenheden in je brommers? 😀
                                Ciaotje is ook erg mooi. :thumb

Waarom?

Hey bedankt allen:thumb

@Jarco

Wanneer kunnen we jouw eens betrappen op oneffenheden in je brommers?

De dag dat ik met m’n knaagsteen op het asfalt lig omdat ik zo nodig moet filmen op de brommer:lol Het gaat gelukkig steeds net goed maar beter twee handen aan het stuur;).

15 berichten aan het bekijken - 346 tot 360 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.