- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
23 mei 2011 om 20:17 #280988
Waarom?Zo na al het gezeik hier, even wat positieve geluiden
Omdat m’n Pinasco black is overleden en ik zowat verdronk in zelfmedelijden:D ben ik opzoek gegaan naar een “knappe” oplossing voor de Frieslan tour.
Hier de ingredienten,
We nemen een gereanimeerde polini 46mm met wat heerlijke krassen en een stootrand waar je zowat over struikeld:D

Dan een oude warmgelopen zuiger en veren met flink wat slotspeling.

En vervolgens even lekker hakken in het hemt zodat de simo inlaat goed vrij is.

Het rammelt heerlijk, heeft amper compressie en rijd geweldig met een top van 84km gps:haha
23 mei 2011 om 20:21 #280989Goed bezig Max, zo zie je maar weer dat al je ijver in het maken van blokjes niet altijd succes heeft en de beunblokjes vaak gewoon prima volhouden hetzij met wat bijgeluiden, maar die neem je op de koop toe.
23 mei 2011 om 20:25 #280991
Waarom?Ik vind dit ook echt humor en misschien nog wel leuker ook:)
23 mei 2011 om 21:21 #280993Dat blijf ik zeggen, bij elkaar geraapt zooitje als je het aan krijgt met wat moeite looopt het als een trein 😀
23 mei 2011 om 23:27 #277267Bij z,on blokje hoort eigenlijk ook een verrotte citta:D
Dus zou nog wel eerst even 2 of 3x met de transporter over je citta heen rijden, dan is het een match made in heaven:haha
Maar zonder gekheid, mooi om te zien dat je sleutel dipje alweer aan het afzwakken is
24 mei 2011 om 08:42 #280923achja, ’t was te verwachten dat max het poetsen ooit zat zou worden.. XD
24 mei 2011 om 09:19 #280996
Waarom?Hey mensen begrijp me niet verkeerd, dit plan is uit nood geboren bij gebrek aan beter. Zodra ik weer geld heb wil ik een Athena 46mm gaan bestellen, juist omdat niemand het durft:D Ik neem zondag een extra oude cil mee in de rugtas en wil deze 100% zeker in het vastgelopen cilinder topic hebben.
24 mei 2011 om 09:25 #280997
AnoniemAthena? Voor de verandering wel eens leuk. Ben wel benieuwd hoe lang je hiermee kan rondrijden…
24 mei 2011 om 09:39 #280999Hey Max ,
Offtopic: Ik volg jouw perso zo nu en dan en voor een nickname had ik nog eens nagedacht : MAX HARD of
MAX Harder 8)
zijn vrij …Tis maar een idee;)
Cilinder laten boren en honen + nieuwe zuiger naar 46,4mm ( kan je nog op laten boren naar 46,8mm )
Ik was onder nabij €70 kwijt.Ik hoor het wel , anders PM maar ff
24 mei 2011 om 10:26 #277268Waarom? :
Ik neem zondag een extra oude cil mee in de rugtas en wil deze 100% zeker in het vastgelopen cilinder topic hebben.Laaste stukje dan maar even alleen pure benz erin zonder olie:D
En als je de athena 46 besteld meld dan wel dat je geen klemmende wil hebben.
Zal moeilijk worden, maar er moet vast wel 1 bij jmpb liggen die niet klemt.24 mei 2011 om 19:15 #281003Waarom? :
Hey mensen begrijp me niet verkeerd, dit plan is uit nood geboren bij gebrek aan beter. Zodra ik weer geld heb wil ik een Athena 46mm gaan bestellen, juist omdat niemand het durft:D Ik neem zondag een extra oude cil mee in de rugtas en wil deze 100% zeker in het vastgelopen cilinder topic hebben.Vergeet niet dat als die goed vastloopt je kruk ook een beste opdonder krijgt. 😛
Verder zie ik er graag een foto van tegemoet, je kan ook gewoon zonder zuigerpen clipjes gaan rijden. 😀24 mei 2011 om 20:23 #281006lol 😀
die cilinder is echt wel afgeschreven zoals hij zo bijstaat.
ik denk ook dat je met een nieuwe zuiger helemaal niks meer eruit krijgt.
waarom probeer je niet eens een hoonsteen voor op de kolom? of heb je die al?
werkt bij mij matig omdat ik maar 2 stenen heb, die van fons is wel perfect voor crashed cilinder.als die vast gaat lopen snel achterrem inkijpen zo blijft de schade beperkt;)
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.24 mei 2011 om 20:50 #281007gewoon een handje zand in het bougiegat pleuren 😉
5 juni 2011 om 13:04 #281120
Waarom?Update,
Zoals ik eerder al liet zien is mijn laatste aanwinst een Vespa Ciao:) Deze zag ik op Mp en wilde ze de Ciao ruilen tegen een Poscode fiets. De “verkoopster” vertelde dat zij de Ciao nieuw heeft gekregen van haar ouders en dat ie na haar 18e jaren lang is blijven staan in de schuur tot nu
M’n pa had laatst vier van deze postcode fietsen gewonnen en leek dus haast wel voorbestemd:D Op een paar kleine roest plekjes bij de bagage drager na verkeerd ie zowat nog in nieuwstaat en heeft orgineel 5700km gereden.

Ik heb al veel foto’s gemaakt maar krijg de kleur niet afgebeeld zoals ie echt is en lijkt hier donker blauw maar is werkelijk Patrol blauw.

Zoals te zien heeft de orginele motor nu plaats gemaakt voor het Evo blokje + Polini 46mm en poelie power:D

Hier nog even een kort filmpje van hoe ie nu loopt. (Jammer, zie net dat de film op z’n kant is maar zal hier later even een nieuwe plaatsen)
Nu rijd ik met poelie 70 maar denk dat ie nog wel iets kleiner mag hebben. Boost is geweldig alleen licht z’n top nu op 74km gps.En tot slot nog even een plaatje van de Pinasco zuiger waarmee de Citta 99km gps heeft behaald bij de Friesland tour=)

Inmiddels heb ik weer een andere zuiger en heeft de wand verder niets. Ook heb ik de uitlaat poort nog iets bewerkt en haalt nu zonder harde wind mee en rechtop zittend! 88km gps:)5 juni 2011 om 14:44 #281122Da’s een leuke Ciao, de ‘oerciao’ met de 5-spaaks wielen. Stamt ergens uit begin jaren 90. Hij was er destijds ook in een zwart met witte velgen uitvoering.
Dit was destijds het enige model met de 5-spaaks, ze zijn daarna een hele tijd niet geleverd, tot aan de nieuwe C24.Echt een mooie aanwinst!
I came, I saw, and I forgot what I was doing... -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.