- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 mei 2011 om 20:06 #277477
Waarom?Hey bedankt allemaal voor de berichten
en ook leuk te zien wat het weer losmaakt wat betreft de verschillen in cil wanden. Ik snap dat er verschillende wand type’s zijn en de hardheid en coating van de veren van invloed zijn op de levensduur. Toch blijft dit wel een vreemd verhaal want toen ik de cilinder kocht liep het direct prima en ook zonder bijgeluiden. Helaas liep deze wel na 100km al warm!? maar wonderlijk genoeg verkeerde de cil nog in nieuwstaat. Ik heb een nieuwe Athena zuiger gekocht en gemonteerd op het Simo blok met de originele pinasco zuigerveren. Bij de eerste keer starten rammelde de veren en dacht ik dat het probleem hierin zat. Daarna heb ik dus weer de Athena veren gemonteerd. Ook toen rammelden de veren weer, maar ik liet me vertellen dat dit niet veel kwaad zou kunnen en dat er meer cilinders zijn waarbij de veren standaard iets rammelen.Wel ben ik zeer benieuwd waar dit nu precies door is gekomen wat vind het echt zonde dat je zo’n mooi afgewerkte cil in nog geen 500km oprookt:|
Ook is het aardig aangeboden dat ik evt spullen mag lenen maar eerlijk gezegd vind ik het al erg genoeg om me eigen spullen stuk te rijden, laat staan dat van anderen;). Daarbij heb ik zelf ook nog wel andere opties maar ben het gesleutel even zat en laat het blokje nu lekker zitten tot ik weer een nieuwe cil heb gevonden
Gelukkig ben ik ook nog zo wisselvallig als het weer dus misschien dat ik me nog bedenk en gewoon bij de tour ben volgende week:lol@Martino,
Welke cijfers er op de cilinder stonden weet ik niet precies maar na de uitslaande brand is dit nu ook niet meer te checken:D
Op de foto’s zie ik wel staan, 80c en Z B wat weer voor de overmaat zou staan.@Peter,
Bedankt
Ik moet je zeggen dat ook ik steeds minder heb met ulu cilinders en ook weinig problemen heb gehad met giet cilinders.21 mei 2011 om 20:32 #277466je gaat over paar dagen wel sleutelen, nogmaals je rijdt niks stuk zit. is evo met 65 dr erop reed best aardig:) En zo wel lekker boeiend, had het maar geen vespa blok moeten worden
21 mei 2011 om 22:23 #277476Het is misschien wat kort na de crematie van je cilinder max, maar die wandjes van de black zijn niet zo undistructable als ze leken te zijn.
Maar ik ga nog heel ff off topic door. Hier bijvoorbeeld de site van Pinasco die het heeft over Nicasil. Zoals eerder gezegd valt hieraan te twijvelen mocht je alle foto’s zien, maar dat Nicasil overwoestbaar is. Is natuurlijk ook niet zo en ik kan best geloven dat dit soort problemen ook bij nicasil kunnen optreden. Hier eenzelfde cilinder met soortgelijke problemen.

En een fotootje van een goed genaaide Eurocilindro(hardchroom wand) deze is toch echt wat geeliger.

Al met al zijn er nu al redelijk wat 46mm Pinasco black cilindertjes warm of vast gelopen. Of dit nu in jou geval waarschijnlijk door de veren komt of niet het is niet een cilinder zonder problemen. Het meningen en ervaringen topic zal hier op het forum maar eens moeten worden aangevuld met de nadelen. Staan daar nog niet echt uiteengezet.
Dat je soms wat wispelturig/vallig bent valt nu alleen maar te prijzen.;) Zien we je volgende week toch nog in friesland met een citta waarnaar ik zeker benieuwd bent qua setup.
21 mei 2011 om 23:05 #268104Martino :
maar dat Nicasil overwoestbaar is. Is natuurlijk ook niet zo en ik kan best geloven dat dit soort problemen ook bij nicasil kunnen optreden.En dit weet je uit ervaring?
(vast niet)Ik kan wel uit ervaring spreken want hier een pic van m,n 1e speeds cilinder.

Historie
Warm genaait met 120+ (hele zuiger zat om de uitlaatpoort heen geplakt)
Maandje erna liep ie warm met een goeie 90km.
Beide keren gewoon op geschuurd tot het zuiger materiaal weg was en hij was weer als ”nieuw”Dus nikasil is gewoon bullit proof en zeker voor zuigerveren.
Want waar zijn de veren volgens jou dan ook wel niet van gemaakt als ze binnen z,on korte tijd een nikasil wand eruit eten.
Diamant?:DEn die ”eurocilindro” die je laat zien is gewoon een athena, en daar hadden we al van vast gesteld dat het een gelige gloed heeft.
Nope, is echt een eurocilindro :!
Je wist dit eigenlijks via de msn, maar toch hier ook maar even bij editten.
Want dat oude typwe eurocilindro met de poorterij van de athena is idd ook nikasil22 mei 2011 om 03:55 #280968mijn pinasco kan ik bijna me haar in kammen zo veel spiegel zit erin
22 mei 2011 om 10:05 #280973jij heb tenminste nog haar…:D
22 mei 2011 om 11:16 #280975
Waarom?:haha
@Martino,
Ik durf niet te zeggen of het nu echt aan de cil wand zelf licht. Zoals ik eerder al zij heb ik ongeveer 100km gereden met deze cil en de orginele zuiger zonder buigeluiden oid. Helaas liep ie warm maar de wand was nog perfect, als hierin het probleem zat had je toch zeker al sporen moetten zien? Toen ik de Athena zuiger binnen had viel me direct op dat er een chroom coating op de veren zat en heb daarom ook de orginele Pina veren gebruikt. Na starten rammelde deze en dacht dat deze combi misschien toch niet goed zou wezen en heb weer de Athena veren gemonteerd.
Heb hierna ongeveer 2 tot 300km gereden en verloor steeds meer compressie, maar reed verder prima. Omdat ik nu de verklein busjes in de Pinasco p12 zuiger had geperst, wilde ik deze omruilen omdat ik er van overtuigd was dat het gerammel dan over was maar helaas was dit niet meer nodig. De Pina cilinders zien er zeer keurig afgewerkt en degelijk uit en juist dit sprak me zo aan. Ik wil graag weten waar dit nu aan gelegen heeft maar geloof zelf dat de wand prima was.
Onze grote vriend Frank leende laats zijn nieuwe pina black uit aan Evert en had na 50km presies dezelfde terror in de wand. Ik wil dus graag weten welke zuiger en voral welke veren hierin zaten voordat we nu deze cilinders afschrijven in het mening/ervaring topic.
22 mei 2011 om 11:31 #280976Dat frank er ook een athena zuiger in had lijkt mij wel duidelijk.
Maar volgens mij houd jij nog andere opties open ofzo?
Ik zou echt niet weten welke:con want dit is gewoon overduidelijk verkeerde veren in een chroom wand cilinder.
Ik snap echt niet dat zoiets zo moeilijk te slikken of te begrijpen is:?22 mei 2011 om 11:34 #280977Ik schrijf ook nog helemaal niks af wat betreft de cilinder, maar dat er wat probleempjes zijn is wel duidelijk. Ik denk ook dat je veren de boosdoener zijn geweest, juist ook omdat de problemen na montage van de athena chroom veren zijn tot stand gekomen. Enige jammere is dat de post van mijn foto van de Pinasco hierboven met de orginele zwarte gietveren was geweest. Daar zitten de sporen wel ook op het deel waar de veren niet eens lopen. Dus wat dat dan ook is geweest. 😕
22 mei 2011 om 11:35 #280978Ik weet niet of Frank in zn nieuwe Pinasco ook een Athena zuiger had, in zijn bewerkte dus wel, maar wel met een ondterste veer van Pinasco.
Die cilinder ziet er volgens mij toch nog zeer goed uit?I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 mei 2011 om 11:44 #280979@maarten
Was er dan wat mis die pina op de pic want die lijkt hier erg netjes
@tonni
Ik weet wel zeker dat hij een athena had of in ieder geval choom coated veren, want ik heb die wand gevoeld en das 1 op 1 met mijn simo kit.
En die heb jij nu ook in real life gevoeld en dan weet je dat zoiets erg ”uniek” aanvoeld en dus erg herkenbaar is.
En frank had dat.Maar athena heeft niet altijd chroom coated veren gehad, want de athena zuiger van mijn 46mm athena kit zijn giet veren, en die heeft zich ook al bewezen tijdens de vct in mijn 46mm euro met chroom wand.
Dus ooit heeft athena de juiste veren gehad.Misshien trouwens tijd voor een apart topic.
Want word haast max z,n praat hoekje zo:D22 mei 2011 om 11:47 #280980
Waarom?Ik probeer gewoon zoveel mogelijk uit te sluiten. Wat ik idd niet snap is dat de cil met orginele veren en zuiger prima reed zonder bijgeluiden en pas is gaan rammelen sinds ik de Athena zuiger heb. Met zowel de orginele als athena veren! Dan zou je dus gaan denken dat de pinasco veren onderling ook verschillende hard heden kent? Ik geef ook aan dat ik niet geloof dat het probleem in de wind zelf zit.
Misshien trouwens tijd voor een apart topic.
Want word haast max z,n praat hoekje zoMisschien idd geen gek iedee
Vind het supper dat iedereen zo mee denkt maar m’n perso word zo niet heel interessant meer voor ander mensen;)Ik duik nu het hok in omdat ik zin heb om te slijpen en die zin ga ik benutten

Dus iemand anders moet maar even een topic open gooien.
Want we zijn er nog niet echt uit heb ik het idee:D22 mei 2011 om 11:52 #280981Dat rinkelen kan evt die bus of iets anders geweest zijn, maar echt erg was dat niet is meer iets gehoor technisch:D
En pina heeft ook geen probleem met de wand, sterker nog het is zelfs een hele nette die ook nog stevig is
Alleen is hij wel van chroom en dat gaat niet samen met chroom coated veren want dat gaat een chemische reactie met elkaar aan.22 mei 2011 om 11:55 #280982Het rammelen van veren zit meestal in de zuiger. Tenminste het rammeltje dat jij had was dat 100% zeker.
De zitting van de veer is vaak te ruim ten opzichte van de veer, daardoor hoor je de veren tikken. De veer staat feitenlijk bij elke slag bovenin en onderin eventjes stil terwijl de zuiger van richting wisselt.Meet het maar eens op. Ik heb bv al eens veren gemeten van 1,38mm in een zitting van 1,52mm. (polini 42 alu)
Ja Dr evo rinkeld bv standaard al
I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 mei 2011 om 12:38 #280983Tonni :
Ik weet niet of Frank in zn nieuwe Pinasco ook een Athena zuiger had, in zijn bewerkte dus wel, maar wel met een ondterste veer van Pinasco.
Die cilinder ziet er volgens mij toch nog zeer goed uit?top staat
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.