- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 mei 2011 om 09:41 #280948
Zo de Pinasco black en Max lijkt geen goede match. Ook geen halve maatregelen door hem zo te verbranden! 🙁
Verschil tussen de Pinasco zuiger en de Athena zit hem niet zozeer in de zuiger. Ik denk dat de veren anders zijn. In ieder geval heeft de Athena verschillende zuigerveren erbij geleverd gehad. Deze dus van ander materiaal zijn als de Pinasco veren.Nou heeft Frank al een mooi aantal aanbiedingen gedaan om toch mee te kunnen rijden op de friesland toer. Maar wil je zelf met eigen spul rijden. Heb je niet nog een andere optie dan het simo blokje liggen dan? Of bewerk het cilinderhemd van de 46mm Polini misschien?
Ook ik heb anders misschien nog wel wat onderdelen waarmee je de friesland toer kunt rijden.
Maar kom op man je moet lekker mee gaan toeren in friesland. Daarom pak gewoon mijn evo is plug en play alleen blokjes wisselen.
En waarom niet voor deze optie Waarom?
Dat blokje had bij de midden nl er al van die vegen inzitten dus die had ik ook niet hoeven lenen hoe goed het aanbod ook is van frank
21 mei 2011 om 09:44 #280949Overduidelijk geval van verkeerde veren want dit is een 1 op 1 look met mijn simo kit.
Ook zitten de vegen alleen op het stuk waar de veren lopen.
(dat blokje waar evert mee reed van frank heeft presies hetzelfde en is binnenkort ook wel overleden)
Maar dit maakt het nu dus een feit, pinasco is chroom wand en geen nikasil.
Maar wel erg jammer en zonde max want dit slaat idd vast wel even een deuk in je spirit.Edit
Athena is ook zeer waarschijnlijk wel echt nikasil en dan is het totaal niet raar om er chroom plated veren bij te hebben/krijgen.
En chroom op chroom geeft dit resultaat.21 mei 2011 om 09:59 #280950Pinasco is Gilardoni is dus wel nicasil. De athena cilinders hebben ook een nicasil wand. Heb het alleen wel raar gevonden dat Athena verschillende zuigerveren bij hun cilinders heeft afgegeven. Zal hier vanavond eens een plaatje van schieten, zit nu op mijn werk.
21 mei 2011 om 10:10 #280951Martino :
Pinasco is Gilardoni is dus wel nicasil.Dit is geen nikasil want daar kan je de wand niet uit draaien met verkeerde veren.
Dat je dat zelf nu nog niet inziet:con
En je kan dat wel aan meer dingen zien, zo is een pinasco wand als ie nieuw is wat dof en als je er een tijdje mee rijd begint de wand te glimmen en kan je je haren er zowat in kammen:D
Met nikasil kan jij je haren er nooit in kammen.edit
Ben ook wel benieuwd wat jij dan denk dat dit moet veroorzaken?
Want tot op brommer forums en al zijn deze beelden te vinden bij het gebruik van verkeerde veren in een chroomwand cilinders.21 mei 2011 om 10:38 #276026Jezus Max, wat ontzettend zonde weer…
Ik ben het hier overigens zeker met Andree eens.
We hebben het er afgelopen week nog uitgebreid over gehad, ook vergelijking materiaal bestudeerd.Er lijkt wel een gewone chroomwand in de Pinasco te zitten, ook gezien de wand na gebruik ‘gepoetst’ lijkt net zoals de Polini 42 en de Eurocilindro’s, en die van een Athena niet echt. Ook zit er in de Athena wand een ‘gloed’ (bronzige kleur) die niet in de Pinasco zit, en de Athena’s worden blijkbaar nog na gehoond wat je ook altijd ziet bij de Nicalsil wandjes van b.v. scooters..
Ik denk overigens wel dat het puur een zuigerveren probleem is, Athena levert zuigerveren met een chroomcoating.
Ik had zelf ook eens een losse set veren gekocht voor mijn oude Pinasco. Daar heb ik gelukkig niet veel mee gereden voor ik de boel weer los moest halen, en toen begon de wand ook al vreemd te lijken (stootrand onderin de cilinder enzo).
Van die set bleek de onderste dus ook chroom gecoat…Frank heeft gewoon mazzel met zijn Athena zuiger. Toen ik dat blok monteerde met de nieuwe zuiger bleek er een verkeerde onderste veer bij te zitten en toen heb ik er een veer van mijzelf op gezet.
Het blijft doodzonde van de kit in elk geval..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...21 mei 2011 om 10:46 #280952wat is het dan voor een laag wat er in zit ?je ziet duidelijk het verschil tussen bv. de wand en de poorten.
daarbij moet er wel een of andere laag inzitten want aluminium smelt nogal graag.
hier zie je wat ik bedoel,dit is in de uitlaatpoort http://www.mijnalbum.nl/Album=3RRYXR64
bij de begaaide cilinder van waarom zie je die zwarte vlakken, dit is het aluminium , hier is het door de ”nicasil” laag
gr kevin 2721 mei 2011 om 11:12 #280953Hoe het ook op de foto lijkt. Pinasco verkoopt zijn cilinders juist ook onder het mom dat ze een NicaSil wand hebben. Gilardoni staat ook bekend van de juist goede harde NicaSil wanden. Dat je hier aan mag twijvelen mag natuurlijk. De foto’s spreken redelijk voor zich.
Maar de echte chroom wanden van bijvoorbeeld de Eurocilindro cilinders worden ook juist iets bronziger zoals Tonni al aangeeft. (Je lijkt deze chroomwand er met een nagel ook uit te kunnen krabben). Dat is dus net weer even wat anders als de spiegelgladheid zoals bij de Pinasco cilinders.
Athena heeft overigens chroom en NicaSil wanden. Tegenwoordig worden ze bij Athena alleen maar NicaSil verpakt.
Komt er weer in mij naar boven, de verschillende nummering bij de Pinasco cilinders. Misschien heeft dit te maken met de verhouding van het NicaSil(Nickel/Silicon). Toch maar eens zeker willen weten wat deze nummers betekenen. Welk nummertje had jij erop staan Max?
21 mei 2011 om 11:27 #280954Frank80cc :
Ik weet het eigenlijk niet, in mijn bewerkte pinasco zit wel een athena en daar rij ik al heel lang goed op. Dus dat lijkt me niet het probleem.Maar kom op man je moet lekker mee gaan toeren in friesland. Daarom pak gewoon mijn evo is plug en play alleen blokjes wisselen.
ps me big deps is binnen, als jij nog tijd en vooral ZIN hebt wil ik me uitlaat poort wat kietelenenene allen ik zelf durf dat in die cilinder niet aan. aangezien ik niks kan berekenen en mijn tools niet echt super zijn. Kan ik meteen dat evo blok voor je meenemen hihi
Doet dat nou niet man, monteer die cilinder nou eerst eens even onbewerkt.
@max
Zonde 🙁 misschien nog een lichtpuntje levering van de alu 47mm deps staat op 31-5-2011 (€160)
21 mei 2011 om 12:29 #280955Martino :
Maar de echte chroom wanden van bijvoorbeeld de Eurocilindro cilinders worden ook juist iets bronziger zoals Tonni al aangeeft.Nicasiel is juist geliger dan chrome.
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 mei 2011 om 13:51 #280956@maarten
Het is wel heel makkelijk gedacht om te zeggen als gilardoni nikasil gebruikt bij scooter cilinders dat hun het dan ook bij vespa cilinders zouden doen.
Want vespa cilinders zijn een stuk ouder, en ook kan zoiets wel uit besteed zijn net zoals fabrizi, simonini en zirri dat ook deden.Maargoed hier een paar pics waar je duidelijk op kan zien dat pina een chroom wand heeft.
(voor zover deze uitvreet schade dat al niet aangaf)46 pina silver.

Overduidelijk chroom zoals het ook op je chromen stuur eruit ziet.43 euro
(waarvan het zeker weten chroom is)

Let wel deze is gloednieuw en dus nog niet eens gepolished door de zuigerveren.43 athena

Best gebruikte cilinder, maar totaal geen echte spiegel glim maar wel die gelige gloed.80cc 2fast waarvan het zeker nikasil is.

Ook die gelige gloedEn deze wat mislukte foto geeft het helemaal mooi weer.

En hier zie je het verschil ook duidelijk, de pina is gewoon duidelijk chroom wand.

Sorry voor deze offtopic max maar lijkt me wel makkelijk dat het nu duidelijk is.
21 mei 2011 om 14:07 #280957Op dat plug en play blok daar zit die pinasco met die vegen al niet meer op hoor.. 😀
21 mei 2011 om 14:16 #280958Frank80cc :
Op dat plug en play blok daar zit die pinasco met die vegen al niet meer op hoor.. 😀Dan had ik als ik max was daar serieus even over nagedacht omdat blokje te lenen

En die cilinder van jou was ook focked zeker?
Want dat voelde 100% gelijk als mijn simo kit.
Heb je daar misshien ook een pic van?21 mei 2011 om 14:30 #280959het kan ook aan de honing liggen ofniet?(diamanthoon etc.)
maar gilardoni is normaal nicasil en er zit zeker een of andere laag in.
wat zijn die andere soorten dan ?
gr kevin 2721 mei 2011 om 17:23 #280964echt mooi afgewerkte citta, zo zie je ze niet veel! alleen jammer van de cilinder ik ben nooit zo’n fan van alu’s geweest. Ik heb er diverse kapotgereden terwijl de gietijzeren altijd maar doorgaan. Bij zo’n nicasil cilinder is je luchtfilter het belangrijkste onderdeel.
21 mei 2011 om 17:54 #280967Heeehhhh….. 🙁
Echt super jammer max..ook minder dat je nu niet bij de tour bent.
Ik heb hier trouwens nog wel die lagertjes liggen.Die doe ik wel even via de post dan;)
Mijn Malossi 46,5 loopt als een malle trouwens
heb je echt goed gedaan mate..!! -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.