- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
16 mei 2011 om 14:10 #280897
Waarom? :
Ook vond ik de Puch Maxi van Buxy geniaal gevonden:DNou puch maxi dan maar die is nog niet bezet:haha
En ondanks dat jij het vast niet fijn vond ben ik wel blij om te horen dat de cpvv bij jou ook fockte.
Nu stijgt mijn brom weer wat in mijn aanzien, want ik nam hem dat nog steeds kwalijk:D17 mei 2011 om 19:27 #280905waarom? is toch lache naam? die vergeet je niet zo snel haha.
dat motorblok is echt mooi, alleen jammer van het zware vliegwiel.
misschien is een berini setje wel wat, fons zei tegen mij dat het wel toeren aankon.voor de rest lijkt me dit wel een redelijk betrouwbaar blok, prachtig om paar rondjes dorp te doen.
gr ritzeDe budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.17 mei 2011 om 20:25 #280906
Waarom?hey ritze bedankt
Ik rijd nu elec met een Pinasco vliegwiel, betrouwbaar en alsnog een snelle gas reactie;) Misschien lijkt het op cp vanwege het vierkante gat in het carter maar de Simo blokjes zijn altijd elec voor zover ik weet. Heb me ook laten vertellen dat de Pinasco wieltjes wel eens kunnen trillen maar heb hier gelukkig totaal geen last en rijd heerlijk zo:)Ook vind ik vandaag in de schuur een Pinasco 46mm kopje terwijl ik hier maar een van heb en ook van mening was dat ie er nu op zat??? Nu heb ik even gekeken en blijkt dat ik al de tijd met een 43mm kop rijd:relax Ik betrap mezelf niet vaak op zo’n fout maar dit is wel heel dom:p
17 mei 2011 om 20:53 #280907Meet ook jou Pinasco kop eens op voordat je deze monteerd, meet jij dan ook 45mm?
17 mei 2011 om 22:53 #280908Waarom? :
Ik betrap mezelf niet vaak op zo’n fout maar dit is wel heel dom:pJe word oud max dan gebeuren zulke dingen soms:D
Wen er maar aan want word alleen maar erger:D
(spreek uit ervaring)18 mei 2011 om 05:29 #280909zijn die pina`s van betere kwaliteit ? want die malossie kopjes zijn vet krom uit de doos.
zou beter moeten lopen aangezien de squish toch wel beter moet zijn.
en misschien iets meer compressie.lijkt me leuk als je ook naar de grote meeting komt, als je hem dan op de roller zet hangen we even de toeren teller eraan.
is wel leuk om te weten hoeveel die er precies draait op 110% vermogen 😀De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.18 mei 2011 om 07:34 #280910
Waarom?@Martino,
Mijn Pinasco kopje is precies 45,6mm:).
Begint er op te lijken dat echt geen enkel vespa onderdeel maatvast is. Een cilinder kopen is dan ook net prijsschieten en maar hopen dat je een knappe krijgt.@Speedbuxy,
Je word oud max dan gebeuren zulke dingen soms:D
Wen er maar aan want word alleen maar erger:D
Nou dat is mooi dan:| Ik kan ook niet veel voordelen van vroegtijdige alzheimer bedenken behalve dat je met pasen je eigen eieren kan verstoppen:D@ritze,
Ik moet zeggen dat ik eigenlijk nooit een krom malossi kopje heb meegemaakt en ook het pina kopje is prima:) Ik zet het Pinasco kopje er ook op gezien deze er orgineel bij hoort. Hoop er bij de grote meeting gewoon bij te wezen en zou het idd wel leuk zijn hier eens een toerenteller aan te knopen
21 mei 2011 om 08:23 #280941
Waarom?Heb er alleen voor de tourtjes een Pinasco 46b op gezet omdat dit een niet al te wilde maar betrouwbaar cilinder moet wezen.
Omdat de zuigerveren wat rammelen van de Athena zuiger die er nu in zit heb ik twee verloopbusjes in de orginele p12 zuiger geperst en ga deze van de week nog omwisselen. Ik heb me laten vertellen dat dit rammelen verder geen kwaad kan maar heb gewoon een hekel aan bijgeluidenZo gezegd zo gedaan, gister haal ik de cilinder dus los en verder spreken de foto’s voor zich:boos
Voor

Na

Ik weet dus ook echt niet hoe dit kan gebeuren gezien de Athena ruiger vaker word gebruikt in een pinasco cilinder? Helaas heb ik verder geen cilinder meer liggen en zal er bij de Friesland tour dus ook niet bij zijn:| En toch reed ie helemaal niet verkeerd gezien de film hierboven.
Al met al zit het me gewoon niet mee met deze cilinder en heb het gister dan ook ritueel verbrand:duivel

21 mei 2011 om 08:29 #280942Hey dat lijkt mijn cilinder wel waar zeebodem mee aan het toeren was.. alleen deze is wel heel extreem. Erg vaag dit, ik zeg je citta ook op het vuur :pest
Je hebt je polini 80cc toch nog liggen? Anders heb ik wel cilinder voor je liggen die je mag misbruiken voor friesland tour
21 mei 2011 om 08:43 #280943Dit is inderdaad wel heel extreem, het zit jou de laatste tijd ook niet mee.
Erg jammer dat je er waarschijnlijk niet bij bent met de Frieslandtour:(
Maarja volgende keer beter
Succes ermee;)
21 mei 2011 om 08:45 #280944
Waarom?Hey Frank dat is aardig aangeboden
De Polini cilinder blokeerd voor 80% m’n inlaat door het lange cilinderhemt en is dus geen optie. Verder heb ik nog wel cilinders alleen niet geschikt voor dit Simo blokje.21 mei 2011 om 08:49 #280945Ik heb me pinasco toch los liggen die jij laatst nog verder hebt bewerkt, dus die mag je komen ophalen. of evt mag je me res evo blok gebruiken.. genoeg keuze 😀
21 mei 2011 om 08:57 #280946
Waarom?Dat is nogmaals aardig van je maar sloop liever m’n eigen spullen:D Ik heb zelf ook nog wel wat andere opties maar ben het gesleutel even goed zat en laat dit blokje dus ook lekker hangen en ga op zoek naar een nieuwe cil.
Welke zuiger zat er eigenlijk in de pina cilinder waar Evert mee reed? Toevallig ook een Athena.
21 mei 2011 om 09:05 #280947Ik weet het eigenlijk niet, in mijn bewerkte pinasco zit wel een athena en daar rij ik al heel lang goed op. Dus dat lijkt me niet het probleem.
Maar kom op man je moet lekker mee gaan toeren in friesland. Daarom pak gewoon mijn evo is plug en play alleen blokjes wisselen.
ps me big deps is binnen, als jij nog tijd en vooral ZIN hebt wil ik me uitlaat poort wat kietelenenene allen ik zelf durf dat in die cilinder niet aan. aangezien ik niks kan berekenen en mijn tools niet echt super zijn. Kan ik meteen dat evo blok voor je meenemen hihi
21 mei 2011 om 09:40 #280940Zit je wel heel erg tegen met deze cilinder inderdaad:( Aangezien de wand helemaal rondom beschadigd is zou je zeggen dat de zuigerveren de boosdoeners zijn geweest. Vervelend in ieder geval maar houd de moed erin

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.