- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 april 2011 om 22:30 #280655
Waarom? :
Het project leeft nog steeds alleen laat Bassie zich nooit haasten en werk heeel rustig:DThat my style:D
Maar langzaam maar gestaagd begint het er wel erg vet uit te zien
22 april 2011 om 11:01 #280656Wat ik jammer vind van de Ivano schaal is dat je variokap niet meer past, die loopt dan namelijk aan de binnenkant aan, maja daar heb jij geen last van zonder kappen Max:lol
22 april 2011 om 12:09 #280659Als je het over goedkope oplossingen hebt zou dit misschien ook nog een optie zijn:

Niet de meest mooie manier om het met paint te tekenen (sorry daarvoor) maar ik denk dat het voor iedereen wel duidelijk is zo. Een ring om de schaal persen is uiteraard een knappere oplossing maar is wel veel meer werk.
Dit is een kwestie van het buigen van een strip en een las erop.Je kunt het natuurlijk ook demontabel maken (met boutverbindingen) Dan kun je deze plaat monteren bij een setup waar dit soort ongelukken tot de mogelijkheden behoren.
22 april 2011 om 12:46 #280662
Waarom?Sorry, maar ik begrijp toch niet precies wat je bedoeld:con Iig wel top dat je zo met me mee denkt
22 april 2011 om 12:55 #280663citta 89 wil een plaatje(hoesje) om de achterkoppeling maken, zodat als het huis springt ,het hoesje de scherven tegenhoudt.
is wel een goed idee ,maar idd niet het mooiste.
aloewel,jij kunt toch alles zo maken dat het weer mooi wordt om naar te kijken:P
gr kevin 2722 april 2011 om 13:13 #280664Ja gewoon een soort ketting kast prensiepe.
Leuke hiervan is ook dat je dan aan de voorzijde ook een leuke luchthapper zou kunnen maken om de koppeling goed te koelen
22 april 2011 om 18:39 #280667Toch vind ik het stalen ring idee mooier.. Bij zo’n ”kettingkast” past er geen kappen meer op en hoe wil je de achterkoppeling na het lassen eraf halen?
22 april 2011 om 21:23 #280671Waarom? :
Sorry, maar ik begrijp toch niet precies wat je bedoeld:con Iig wel top dat je zo met me mee denkt
Wat er door andere gepost is klopt inderdaad. Mijn idee is gewoon een stevige afscherming van de koppeling. Zal het breken van de schaal niet voorkomen maar geeft wel bescherming. Om de koppeling te monteren/demonteren hoef je de beschermkap niet eens te verwijderen. Hij loopt alleen boven en voor de koppeling langs. De zijkant mag open blijven want als er al scherven die kant op vliegen krijg je ze in ieder geval niet in je been. Mochten er mensen zijn die het nog niet helemaal begrijpen dan zal ik wel even een beter tekeningetje maken maar denk dat het principe duidelijk is nu.
25 april 2011 om 14:42 #280707waarom? mooi project heb je daar. vooral het blokje op pg 3 is erg appart!
ik denk dat voor het achterkoppelingprobleem je het beste kunt voorkomen ipv allemaal construkties te verzinnen voor het geval dat het misgaat. Zo’n koppeling is zelf ook nog wel te maken van staal. Dit lijkt me veel beter. De reden van ontploffen zit volgens mij in het materiaal. Gietijzer word gegoten met ruw ijzer en cokes (en nog wat andere dingen)
het is erg hard en slijtvast maar erg bros. Als je koppeling een keer valt moet je hem eigenlijk niet meer gebruiken. (ja wie doet dat nu) Volgens mij heeft onbelans ook te maken met het ontploffen.
De oplossing is volgens mij een stalen koppeling zoals die van irvano maar dit is zelf ook wel te maken denk ik.4 mei 2011 om 12:06 #280778Hoe je die onderdelen schoon maakt, en dat niet een soort parelen?
Ziet er echt helemaal geweldig uit!4 mei 2011 om 20:38 #280781
Waarom?@Peter,
De standaard schaal is idd van bros materiaal en ga dus ook proberen zelf een te maken. Anders gewoon een Sprogatti schaal bestellen, al vind ik dit wel erg veel geld hiervoor.
@DarkNero,
Het schoonmaken doe ik in een ultrasoon en polijsten in de schud trommel. Dit staat ook ergens in m’n perso beschreven
.Omdat ik binnnkort m’n nieuwe Simo blokje wil opbouwen, nog even een pic van het nieuwe speelgoed:)

Gr
4 mei 2011 om 20:47 #280782Stiekem ben ik toch wel een beetje jaloers hoor:con
4 mei 2011 om 22:12 #276470Mooi hoor! En nu wel je carters warmstoken met het monteren van die lagers, we willen niet nog zo’n gat zien:lol
4 mei 2011 om 22:38 #280783Das een lekkere bouw pakket groeps pic8)
5 mei 2011 om 10:09 #280786Wat voor een cilinder is dat^^?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.