- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 maart 2011 om 21:49 #280267
Iedereen zijn eigen ding, ik stook het carter het liefst zo heet dat er tijdelijk 1 maat groter lager in past;)
AW50-4t | 13.13 | Gianelli Citypower | 3.2Nm@6000rpm | 3.0pk@6700rpm
Home made engine dyno21 maart 2011 om 23:02 #280268Oei das minder max:(
Maar gelukkig heeft de duurste basis(de cilinder)het overleeft
Misshien kan deze man je wel weer aan een zuigertje kan helpen KLIK
Ik zou trouwens de volgende keer de lagers dan eerst even een nachtje in de vrieser gooien, dan hoef je het carter amper warm te maken en dan vallen ze er al in
22 maart 2011 om 00:52 #280269@ Max: deze even benaderen, misschien heeft hij er nog één. Als hij nog heeft dan is het pen 12, de pen 10 heb ik de laatste van gekocht..
http://link.marktplaats.nl/410647186
Mocht dit niets worden dan kan je een Athena 46 zuiger pakken. Die is qua model exact gelijk, ook qua slotjes. (heb je bij Frank zijn Pinasco kunnen zien). De afwerking van de spoelgaten is alleen iets minder maar dat los je makkelijk op..
I came, I saw, and I forgot what I was doing...22 maart 2011 om 01:33 #280270Volgens mij heeft Max nou juist een pen 12 zuiger nodig. Dus dat zal mooi uitkomen.
Wat mij opvalt aan de 2 zuigers van de Pinasco is dat ze op dezelfde plek de schade hebben opgelopen. Hoe zat dit met De cilinder van Frank die tijdens de VCT 2010 toertje/meeting is vast gelopen?
Misschien zouden dan een paar preventieve smeer gaatjes om te koelen helpen op die positie.
Of heeft het te maken met het klemmen van de zuiger in sommige gevallen bij de black?Zuigers zijn gewoon op de uitlaatpoort zijde warm gelopen en das in 95% van de gevallen zo bij warm lopers.
22 maart 2011 om 05:24 #280271:o:o
Ik zal voortaan niks meer zeggen:D
Vervelend man….weer een uitdaging..Succes met de herstel werkzaamheden
22 maart 2011 om 06:07 #280272die lelijke veeg zit aan de uitlaat kant he? of zie ik dat verkeerd
echt jammer van die zuiger maar het lijkt wel als of die heel erg gekanteld heeft.succes ermee
De budget beun tjoener: geen geld is te duur of het werkt nog niet
Link naar Mijn collectie / Projecten.22 maart 2011 om 08:19 #280275
Waarom?Hey mensen bedankt voor het advies en meedenken
Ik heb al een mail gestuurd naar de man die deze pina p12 zuiger evt nog heeft. Ik hoop echt dat dit het geval is aangezien zowel de athena als pinasco zuiger 45,- ex bij mopshop.de kosten:oWat me ook op viel maar verder niets met dit te maken heeft is dat er behoorlijk wat kool afzetting op de zuiger zat voor de +- 150km die ik gereden heb. Niet echt een schone verbranding dus tewijl ik altijd met full synt oli rijd. Wat zegt dit over de afstelling van de carb? Misschien dat ik maar maar weer voor een 19mm carb ga, want heb toch de indruk dat 21mm iets te groot is?
22 maart 2011 om 08:25 #280276Ja het is zo ie zo vreemd dat hij zo snel vast gelopen is. Je filter op je carb wel goed?
22 maart 2011 om 08:36 #280277
Waarom?@frank,
Ik heb juist het lelijke malassi filter gebruikt zodat ie geen geforseerde lucht krijgt en hier beter filterschuim in gestopt. Nu is dit dit ook niet echt het probleem van stuklopen omdat de cilinder er dan anders uit had gezien en aan de zuiger te zien is dit duidelijk een warmte probleem. Bij veel andere cilinders loopt ie dan ook vaak stuk net naast de uitlaatpoort omdat ie daar de meeste warmte ontwikkeld.
22 maart 2011 om 15:40 #277756Dit is mijn pina zuiger naar 1 vct toertje.

Dus dat kolen is wel normaal dat kan soms hard gaan.Waarom? :
want heb toch de indruk dat 21mm iets te groot is?En deze vind ik wel grappig met het oog dat je een 2mm grotere simo cilinder met minder voet spoeling dan wel op een oversize 26mm carb laat lopen:D
Want die betitel ik way to big, maar de 46 pina moet een 21mm dellie wel goed kunnen trekken.
Ahoewel 19mm het waarschijnlijk niks minder zal doen, maar wel weer ietsje zuiniger is in de beurs
Dus als je een 19mm hebt liggen zou ik die erop gooien
22 maart 2011 om 18:45 #280285
Waarom?@speedbuxy,
Ik begrijp dat dit wat tegenstrijdig op je over komt, maar ik heb ook nooit gezegt dat de 26mm carb een geweldig ding is. Het is alleen zo dat ik het Simo blokje met zowel 21 als de 26mm carb heb afgesteld omdat ik ze toch beide heb liggen en wel eens benieuwd was of het me uberhaupt ging lukken met de 26mm. Hij loopt stationair idd iets rommelig maar komt waarschijnlijk omdat de sproeier iets te klein was. Het valt misschien niet te bevatten maar het blokje loopt duidelijk beter op de 26mm en heeft meer trekkracht:) Nu heb ik het in de verkoop maar mocht ie nog even blijven liggen dan knoop ik het blokje er wel weer eens onder voor een tourtje
(Als jij nu ook weer eens je Simo blokje reanimeert:D)21 april 2011 om 07:33 #280629
Waarom?Weer even een update,
Zoals ik eerder al liet zien in het aanwinst topic kocht ik een Simonini cartersetje op Mp met schade. Deze is inmiddels gerepareerd en kan hier dus weer een leuk blokje van bouwen:) Ook zag ik tot grote schrik dat een van de ophangpunten van m’n Si brug was afgebroken, daar waar je de achternaaf op schroefd:o Ik merkte al dat de achterkant wat wiebelig was en heb dus behoorlijk geluk gehad. Ook deze heb ik dus weer opgelapt en direct verder verstevigd.
Hier het carter zoals ik het kocht.

Ik heb het al gescheurde stuk eruit gebroken en in een V vorm geslepen zodat ik een stevige las verbinding kon maken. Hier het carter al afgewerkt en gestraald.

En dan nog even gespoten met Motip velgen spray voor weer een fris geheel:)

Hier ook nog even een plaatje van de brug versteveging. Vandaag nog even een kleurtje erop en hoop dan dit weekeind weer te kunnen rijden met dit lekkere weer8)

En dan tot slot nog even een plaatje van de geplofte acterkoppeling van Hyco (banaan12) Hij heeft zelf geen perso hier maar wilde toch even laten zien dat vario rijden niet geheel ongevaarlijk is:D En wat een ravage:o, Brug krom, vertandig krom, acternaaf gescheurd en zoals te zien is er weinig meer over van de koppeling. Gelukkig had Hyco een portomonee in z’n achterzak en heeft deze hem gered, stom geluk.

Gr
21 april 2011 om 07:47 #280630Pff zeker geluk gehad, had maar tegen zijn hoofd moeten komen..
Je simo carter ziet er weer als nieuw uit, je brug heb je ook mooi gefixt
21 april 2011 om 07:55 #280631Mooi hoe je het simo cartertje weer opgeknapt hebt! Heel netjes

Poeh, de koppeling is minder. Ziet er toch altijd weer heftig uit zo’n geklapte schaal. Gelukkig alleen maar materiële schade!21 april 2011 om 09:51 #280632Het blijven rijdende granaten, ben zelf opzoek naar een Ivano schaaltje.

-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.