Vespa-Ciao.NL
:: Waarom?

Home Forums Perso’s Projecten Waarom?

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 846)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

niek1992
    Bijdrager

ik heb zelf ook een DR50 opgeknapt, met zo’n lap (of 2) scotch brite ga je tussen de koelribben door. gaat het makkelijkst als je de cilinder inklemd tussen een bankschroef oid.

alleen cilinder is wat lastiger te spuiten, omdat de verf er te dik op komt als je helemaal tussen de ribben wilt spuiten. maar is prima te doen hoor. heb het zelf ook gedaan. Alleen nog niet mee gereden. zal er zo wel afgereden zijn door de temperaturen.

Waarom?

Ik ben afgelopen dagen weer druk bezig geweest met het opbouwen van de Citta en is nu alles weer als nieuw:)Omdat het gister mooi weer was, heb ik Bas(Q-freak) gebeld en zijn we s’middags over de veluwe gereden, zodat ik ook even lekker wat km’s kon maken met m’m nieuwe blokje8) Er moet nog wat aan worden afgesteld, zo is de sproeier iets te groot, de trekveren te slap en de rollen vreemd genoeg te zwaar? (5,5gr). Verder loopt het blokje wel goed en heeft ie idd net als de polini 46mm behoorlijk wat koppel bij lagere toeren, vind dit voral voor de tourtjes/langere afstanden wel lekker. Nu alleen nog even de puntjes op de i en dan is ie helemaal klaar voor het mooie weer8)

Plaatje van de Citta helemaal af en bepakte rugzak vol gereedschap (gelukkig niet nodig gehad:)) Ook de Si zijkap aangepast zodat deze nu netjes aansluit op de carb.

Hier zoals beloofd een filmpje van de Euro atg met de Pinasco 46 black. Het geluid is wat verpest door de wind maar heb dit gefilmd met de I phone in de hand.

Ook ben ik een tijdje geleden nog even bezig geweest met het Simonini blokje en heb nu ook deze zeer goed aan het lopen met 124 sproeier en jawel 26mm carb:thumb Ik heb niet gemeten hoe hard dit rijd maar iig te hard voor op het fietspad:D

Gr

Frank80cc
        Donateur

Klinkt al zeker leuk, maar gewichten zeker te zwaar.. ben benieuwd wat die met iets lichtere doet..

speedbuxy
          Bijdrager

Zo horen beide wel vrij tam, maar dat zal dan idd wel aan de gewichten liggen.
            Je hebt de vuurdoop in ieder geval al gehad dus nog wat fine tuning qua vario en dan loopt het vast erg goed:thumb

En dan doel ik op je agt, want je simo met die grote carb weet je wel hoe ik daarover denk:D
            En moet zeggen dat het filmpje daar ook geen verandering in heeft aan gebracht.

Maar de omgeving waar je met de agt doorheen cruised had ik ook erg graag eens in een toertje verwerkt zien worden:thumb
            Want veluwe en utrechtse heuvelrug zijn 2 van de mooiste omgevingen van nl, maar toch toeren we er nooit:(

hansieb
            Moderator

Cool lekker weer en iedereen is buiten aan het sleutelen hehe :lol

Welke druk en trekveertjes heb je erin?

Florian
              Moderator

Nice, kan niks anders zeggen=)

Anoniem

Het niveau van de afwerking is echt torenhoog! Complimenten! :worshippy

Waarom?

Mensen bedankt:thumb

@Speedbuxy,

Nu moet ik zeggen dat ik nooit echt met hele ligte rollen wil rijden want vind dit niet prettig bij langere afstanden.
                    Ook weet ik dat jij niets hebt met de 26mm carb en ook ik heb altijd gezegd dat dit overkill is, nu heb dit blok netjes afgesteld met zowel 21 als 26mm en trekt het toch echt harder op met de 26mm carb. Het rijd soepel, zonder 4takten of inhouden:). Ook wilde wij graag een tourtje organiseren hier over de veluwe, want wat je zegt is het hier prachtig rijden. Enige is dat de fietspaden smal zijn en hier ook veel touristen fietsen, je mag hier ook niet brommen en de boswachters zijn fanatiek:D (misschien met een kleiner clubje mensen??)

@Hans,

Ik rijd ook met gele druk en witte trekveren alleen lijkt dit absoluut niet op die van jouw, vandaar de vraag.
                    Misschien zijn de zollers nu idd wel veel te zwaar alleen vind ik 5,5gr al behoorlijk licht.

Tonni
                    Moderator

Ik vind beide blokjes niet tam klinken, alleen de Simo loopt erg rommelig stationair.
                      De ATG met Pina klinkt wel lekker. Die moet wsch. nog wel iets loskomen omdat het allemaal nieuw is en vers in elkaar.
                      Heb je hier nou ook die bus al in zitten?

I came, I saw, and I forgot what I was doing...

Docs
                      Donateur

Ziet er weer gelikt uit :thumb Ik hoop dat ik mijn Citta’tje ook zo netjes in elkaar krijg.

speedbuxy
                        Bijdrager

Zwaardere rollen zal idd wel wat fijner wezen bij het toeren:thumb
                          + het is ook nog wat zuiniger:thumb

En die carb ben ik niet de enige in die hem bagger vind, de hele sprint wereld van hier tot in italie wou vroeger niks van dat ding weten.
                          Iedereen is pas afgestapt van de dellies toen de mukini tm en keihin imi op de markt kwamen.
                          (denk ook haast dat ze bij de simo blokjes zaten omdat dellorto ze zowat gratis weg gaf:D)

Maar dat toertje moet je zeker doen zou echt vet wezen:thumb
                          En als je het dan wat buiten het seisoen doet, bv vroeg in het jaar of laat in het jaar valt het er dan niet wat mee qua drukte?
                          Want bv het 1e stuk van de holwert toer is ook z,on smal fietspad waar het zomers smoor druk is qua fietsen, maar omdat we laat in het seisoen zaten hebben we daar amper last van gehad.
                          Maar weet niet of deze rust periodes bij de veluwe ook op gaan.
                          Ik zou het sowieso wel vet vinden om er eens doorheen te toeren:thumb

Waarom?

@Tonni,

Nee ik heb de verkleinbus niet gebruikt omdat ik nu rijd met de pinasco P12. Ik wilde graag eens weten hoe mijn bewerkte polini 46 p10 het doet op de Atg en daar gebruik ik deze bus voor.

@Docs911,

Bedankt:thumb Ben ook zeer benieuwd naar jouw citta en vind ook dat je met een mooie setup gaat rijden:thumb

@Speedbuxy,

Ik zal hier even over nadenken want lijkt mij ook leuk hier een tourtje te houden. Enige is alleen dat je dan niet met 30man de hei op moet omdat je dan geheid gezeur krijgt. misschien idd goed iedee om dit in het na seizoen te houden.

Ik ben vanavond nog even bezig geweest met het afstellen alleen wil dit me nog niet helemaal lukken. Het rijd opzich prima alleen heeft ie wat moeite met het verwerken van het mengsel bij plots veel gas en lage toeren. Als ie eemaal op snelheid is en je geeft dan volgas, gaat ie supper van z’n plek. Met mijn 19mm krijg ik het blokje niet mooi aan het lopen en rijd nu met een 21mm. Zou de 21mm misschien gewoon te groot zijn of is dit nog op een andere manier op te lossen?(gasschuif 30, naald w7 clip helemaal boven, sproeier80)

Edjuh
                            Bijdrager

Gaaf dat het blokje heeft gelopen. Hij klinkt gretig, VET geluid als je hem opentrekt!

Ik heb het uiteraard over het simo blok, maar de atg klinkt ook goed. Lekker bezig max.

speedbuxy
                              Bijdrager

Waarom? :
                                @Speedbuxy,

Ik zal hier even over nadenken want lijkt mij ook leuk hier een tourtje te houden. Enige is alleen dat je dan niet met 30man de hei op moet omdat je dan geheid gezeur krijgt. misschien idd goed iedee om dit in het na seizoen te houden.

Ik ben vanavond nog even bezig geweest met het afstellen alleen wil dit me nog niet helemaal lukken. Het rijd opzich prima alleen heeft ie wat moeite met het verwerken van het mengsel bij plots veel gas en lage toeren. Als ie eemaal op snelheid is en je geeft dan volgas, gaat ie supper van z’n plek. Met mijn 19mm krijg ik het blokje niet mooi aan het lopen en rijd nu met een 21mm. Zou de 21mm misschien gewoon te groot zijn of is dit nog op een andere manier op te lossen?(gasschuif 30, naald w7 clip helemaal boven, sproeier80)

Grote van de groep zal wel wat meevallen denk ik, meeste ritjes liggen rond de 15 man.
                                Maar dan nog is hoog seisoen vast geen aanrader, want dan is het er vast leuk druk:D

En 21mm moet opzich geen problemen geven.
                                Alleen is dat soort smoor/doodval problemen altijd erg moeilijk advies in te geven.
                                Beste weg is toch eerst de bougie een leuk kleurtje ziet te krijgen en dan evt met gas standen enzo te gaan spelen.

Frank80cc
                                Donateur

Ja en ik ben dan zeker 1 van de 15 😀 mooi rijden daar 🙂

15 berichten aan het bekijken - 181 tot 195 (van in totaal 846)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.