- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
8 maart 2011 om 10:25 #280034
Ziet er idd weer netjes uit Max.

Ben benieuwd hoe dit gaat lopen.
Ik rijd dezelde cilinder op mijn pinasco zij-inlaat en normale inlaat en rijd erg lekker.8 maart 2011 om 11:57 #280035
Waarom?Bedankt voor de weer positieve reacties

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit veel met de Pinasco black heb gehad omdat ik van mening was dat het een wat tamme cilinder is. Na vorig jaar wat tourtjes te hebben meegereden zag ik dat o.a Avanti wel erg hard ging met deze cilinder op z’n evo blokje en geloof zelfs rond de 90km:) Nu weet ik niet of hij verder ook nog z’n uitlaatpoort heeft bewerkt maar kan dit altijd nog doen. De afwerking is iig supper bij deze cil en geloof dat ie ook nog redelijk duurzaam is.
8 maart 2011 om 12:06 #280036Volgens mij reed Avanti met een 46mm Polini en bedoel je misschien Frank80cc. Die reed immers wel met de Pinasco black op EVO wel iets meer bewerkt dan die van jou.
Toch zal standaard het verschil tussen de Polini en Pinasco in prestaties niet groot zijn. Ik ben wel heel erg benieuwd hoe deze op jou ATG set zal gaan lopen?
8 maart 2011 om 13:35 #280037Martino :
wel iets meer bewerkt dan die van jou.Wel iets meer?
Maak daar maar een hele hoop meer van, want franks pinasco is een compleet getunde arvid blokje.
Dus ook de spoelers in de cilinder en carter zijn best vergroot en ook de uitlaatpoort is haast wel 2x zo groot als orgineel.Avanti rijd idd met een orginele 46mm polini.
Maar de 46mm pinasco is uit de doos idd erg vergelijkbaar met de 46mm polini.
Dus denk niet dat het je snel tegen zal gaan vallen
En de kwaliteit van pinasco is idd ook uber
8 maart 2011 om 13:46 #280038
Waarom?Ik was echt van mening dat Avanti met een Pinasco reed maar zal het dan idd wel mis hebben. Ik heb gekozen voor deze cilinder omdat ie redelijk duurzaam schijnt te zijn, het doel is ook om een betrouwbaar blokje te hebben zodat ik hier hopelijk niet meer naar om hoef te kijken dit tour jaar. Ik kan nu wel de uitlaatpoort metteen vergroten maar dit zal ook weer betekenen dat ie zuigerveren gaat eten, wel heb ik ook de spoellers vergroot. Uiteindelijk is de bedoelling dat hier een euro 46mm onder komt maar helaas liggen deze niet voor het oprapen.
8 maart 2011 om 14:05 #280039Ja weer een toerjaar verder terug reed avanti volgens mij wel met een pinasco.
8 maart 2011 om 15:02 #280040Avanti rijdt ook met een pinasco met alleen spoelers doorgeprikt.. met polini reed hij 85 nu met die pinasco rond de 90 idd.. max je hebt gelijk..
8 maart 2011 om 16:54 #280041stefan rijdt op de oude pinasco van mike en daar zijn geloof ik alleen de spoelers van door geprikt.
8 maart 2011 om 17:11 #280042hij heeft zelf ietsje lopen rommelen aan de uitlaat poort zegt ie:)
Mike8 maart 2011 om 21:07 #280043De Pinasco waar ik afgelopen toertjes met de RV mee reed was zelfs helemaal fabrieks origineel (is hij nog steeds overigens)
En die deed het toch ook zeker niet slecht.
Voor aankomend seizoen wil ik ze toch even openen, en ik ga de uitlaatpoort misschien ook wel weer iets aanpassen, zoals ik het bij mijn oude Pina ook had.Die van Frank valt overigens ook nog wel mee, de poort is een mooi stukje groter maar nog zeker niet extreem te noemen hoor!
I came, I saw, and I forgot what I was doing...8 maart 2011 om 22:36 #267343Veel versie’s, maar die van Mike klopt:D
Heb de Pinasco van hem gekocht, boosters nog nét een tikkie groter gemaakt en netter afgewerkt.
Het uitlaatkanaal heb ik vergroot, gaat dus geen veertjes eten Max!
Dit zou ik wel even doen want het kanaal is in vergelijking met de grote van de uitlaatpoort echt bagger naar mijn mening.
Mijn Polini zit er al een hele tijd niet meer op, daarvan is de zuiger gescheurt, daarom moest die er vanaf.Mooi blokje trouwens kerel, succes verder ermee
9 maart 2011 om 08:29 #280044
Waarom?Ik begin al wat grijs te worden maar dacht even dat nu ook m’n geheugen het liet afweten:D Het is dus toch een Pinasco en het bewerken van de uitlaatpoort is wel aan te raden. Voorlopig laat ik het even voor wat het is en ga eerst maar eens zorgen dat ik dit blokje mooi aan de loop krijg;) De Pina van Tonni loopt ook als de brandweer en als deze idd standaard is, moet dit wel goedkomen.
9 maart 2011 om 11:24 #280046hey,
hoe meer ik lees, en volg hoe belachelijk goed het alsmaar wordt. Je bent echt gemaakt voor dit soort dingen. Heb je nog wat tips voor me? IK heb namelijk een blokje hier liggen dat ik ook redelijk goed wil laten uitzien. En dan met materialen die ik gewoon thuis heb of kan halen dus geen trommels enz 😛
mvg
9 maart 2011 om 11:39 #280047
Waarom?@mwouters,
Bedankt en leuk te horen

Ik spuit de carters vaak met (velgenspray) licht grijs van motip, wel eerst even in de primer spuiten zodat het ook goed blijft zitten. Je legt de carters een nachtje in een bakje met wasbenzine en vervolgens met scots brite of staalwol goed opschuuren. Als ze mooi schoon zijn plak je af datgeen je niet gespoten wilt hebben en draai je oude boutjes in de alle schoefdraad zodat ook deze mooi schoon blijven.Ik hoop dat je hier iets mee kan
9 maart 2011 om 11:54 #280048hey,
ja daar kan ik wel wat mee 😛 ik gebruik zelf vaak diesel maar dan ga ik wasbenzine eens proberen he.
Dat spuiten ziet er idd echt mega goed uit! Ik heb een dr evo cilinder die war geroest is tussen de koelribben, daar kom je natuurlijk niet fatsoendelijk aan wat doe jij hier aan?mvg
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.