- Dit onderwerp bevat 845 reacties, 108 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 6 jaren, 4 maanden geleden door speedbuxy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
24 december 2010 om 15:19 #279456
Su-per-strak man!
Ben ook erg benieuwd naar de prestaties van de ATG i.c.m. de simo.
Vraagje,heb je nou een 26mm carburateur erop zitten?
Groet,
mede veluwenaar29 december 2010 om 16:21 #267104
Waarom?Omdat het in de laatste twee pagina’s van m’n perso vooral ging over Simo problematiek werd het hier niet bepaald overzichtelijk meer en heb dus gevraagd of hier de bezem kon worden doorgehaald. Nu ziet het er iig weer fris uit, maar neemt niet weg dat ik Martino en Speedbuxy zeer dankbaar ben voor de hulp en tijd die zij hebben gestoken in het oplossen van dit (Simo) probleem

Samengevat komt het er op neer dat bijna geen enkele Simonini (3taps) cilinder het zelfde is en het dus vaak voorkomt dat zo’n cilinder standaard niet lekker wil lopen omdat de timingen verschillend zijn.
Nu ging het er om dat ik hier drie van deze cilinders heb liggen en na veel denk en rekenwerk blijkt dat twee van deze cilinders zeer tot redelijk goed zijn (op slag46) en een hiervan een (slag43) te lage blow down heeft waardoor ie niet genoeg toeren maakt om goed te kunnen lopen.Het Atg/Simo blok dat iets terug in deze perso te zien is liep met deze slag43 Simo cilinder en wilde o.a hierdoor maar niet lekker lopen. Gelukkig valt de blow down te niet te hoog maar laag uit en kan dus door simpel gezegt de uitlaatpoort te verhogen weer een prima cilinder worden op slag 43
Pas later zag ik dat langs het membraan wat benzine lekte en bleek deze gescheurd te zijn, waardoor helemaal duidelijk werd waarom het blokje niet lekker wilde lopen.
Hier goed te zien dat dit menbraam gescheurd is:(

Het Atg Blokje ligt voorlopig op de plank te maar omdat dit blokje vorig jaar icm een Polini 42mm alu juist heel goed reed, wil ik hier straks alsnog mee gaan touren met hierop een bewerkte Polini of Pinasco 46mm (tot ik een 46mm Eurocilindro gevonden heb:D)
Helaas heb ik besloten met het Ciao project te stoppen, dit omdat het me simpelweg teveel geld ging kosten en nog genoeg heb liggen dat ik ook graag af wil hebben. Nu heb ik de Ciao kunnen ruilen met Fons voor een RV carter + Pinasco vliegwiel en kan ook Fons weer verder met zijn project
Voor dit tourjaar fris ik de Citta weer iets op en gooi hier nog een paar nieuwe bandjes op.Ik heb voor het Simo blokje nog een mooi vliegwieltje afgedraait zoals hieronder te zien is en vind zelf dat dit weer goed gelukt is.

Ook heb ik een kleine aanpassing gedaan zodat de “100cc” uitlaat nu iets hoger komt en waardoor je niet steeds aan de grond zit. Eigenlijk heel simpel door je blok iets kantelen, hierdoor kan de uitlaat zeker 5cm omhoog.

Gr
4 maart 2011 om 12:03 #279976
Waarom?Vorige week heb ik een nieuw carterhelft binnen gekregen voor de Atg kit en ben daarom ook metteen aan de slag gegaan om hier weer een knap klokje van te maken. Omdat het de vorige keer niet lekker uitpakte met de Simonini 48mm en ik ook een betrouwbare en toch snelle cilinder wil voor de tourtjes, heb ik nu gekozen voor de Pinasco 46black
Uiteraard ga ik hierbij ook de booster spoellers aanpakken maar denk dat ik de uitlaatpoort nog even orgineel houd ivm de levensduur.
Ook ben ik momenteel druk bezig met de Citta en word voorzien van oa nieuwe bandjes, remmen, kabels en ook de achterklok heb ik even opgefrist.Het carter heb ik uitgekotterd voor een 46mm cil en ook de spoellers meteen meegenomen.

Gewoon omdat ik het een mooi plaatje vind:)

Ik heb even bij Tonni afgekeken en ook maar de vliegwielkap vast geschroefd ivm losraken.

En dan tot slot het blokje weer bijna compleet

Ik hoop vandaag nog m’n nieuwe pinasco 46mm binnen te krijgen en morgen direct de dremel erin:D
Gr
4 maart 2011 om 12:24 #279977Kwijl :worshippy Ziet er weer super uit 😉
4 maart 2011 om 12:25 #279978Hulde Max, dat ziet er weer wonderschoon uit allemaal. Nog 1 maand en de toertjes starten alweer. Er moet nu toch wel wat toersetups worden afgemaakt door heel het land. Moet die spoeler wel groter van het kleine deel. Op het oog lijkt deze orgineel al best groot namelijk?
4 maart 2011 om 12:29 #279979
Waarom?Bedankt
@Martino, de grote spoeller in het klein carter heb ik ook orgineel gehouden want is idd groot zat en zelfs standaard al te breed voor de meeste cilinders
4 maart 2011 om 12:51 #278331
4 maart 2011 om 12:53 #278332Jarco :
Precies dezelfde reactie hier haha
4 maart 2011 om 13:13 #278333
4 maart 2011 om 13:32 #279980Dat is nog mooier als nieuw

Doe je dat allemaal met dat ultrasoon trommeltje van je?@hans
Gelukkig was ik niet net aan het eten toen dit ervoor kwam anders was je me een nieuw toetsenbord verschuldigd geweest:D4 maart 2011 om 14:47 #279981
Waarom?Ik verdrink hier zowat in al het kwijl:D maar wel weer positieve recties en dat is altijd leuk te horen, bedankt

@Speedbuxy,
Ja maar dit zijn twee verschillend apperaten. De ultrasoon is een als ware een bak water en amoniac met hierin een elment dat trillingen geeft onder een hele hoge freqentie waardoor je het vuil lostrilt. Word ook veel gebruikt om bv injectoren te reinigen. De schudrommel is zoals je ook in de eerste pagina hier kan zien, gevuld met duizenden kogeltjes en vloistof en hiermee polijst ie zelfs daar waar je met de hand normaal niet komt.
Gewoon weer een lang verhaal maar komt er simpelweg op neer dat alles dat je hierin stopt mooi clean word.
4 maart 2011 om 15:09 #279982dus je blok is zo mooi glimmed geworden en dat is niet eens met de hande gedaan 🙂 waar haal je dat ?
want dit ziet et toch echt wel vet uit ..
4 maart 2011 om 15:10 #279983Ziet er weer zeeeeer mooi uit inderdaad!
Het staat mij bij dat een groot carterhelft niet in de schut/polijst trommel past. Maar zo te zien lukt dat dus wel. Of heb je die alleen in de ultrasoon reiniger gehad?
4 maart 2011 om 17:18 #279984Heeft die schut trommel ook een naam? want dan ga ik ook eens op zoek naar z,on setje want dat werkt wel erg nice zo te zien
4 maart 2011 om 18:27 #279985
Waarom?Als je even onder polijsttrommel zoekt via google vind je er zat. Helaas is die van mij net iets te klein voor een groot carter en daarom spuit ik deze altijd. (velgenspray motip). Verder is dit een supper handig ding en word echt alles weer als nieuw zonder dat je afgelikte ijsjes krijgt van het polijsten. Wat wel belangerijk is bij evt aankoop dat voor de Rvs kogels gaat omdat je anders na gebruik alles weer moet leeghalen en drogen.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.