Home › Forums › Techniek › Problemen oplossen › waarom vonkt mijn vespa niet
- Dit onderwerp bevat 8 reacties, 7 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 14 jaren, 4 maanden geleden door lucaenguy.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
11 november 2011 om 17:45 #211604
hallo ik heb een 70cc cilinder op mijn vespa en ik heb er gewoon mee kunnen rijden maar gisteren sloeg mijn brommer af en daarna vonkte de brommer niet meer.er zat veel vuil bij de ontsteking omdat ik geen rubber op het vliegwiel had gedaan maar ik heb alles zeer grondig schoongemaakt en nieuwe contact puntjes in gezet en ook een rubber maar nu vonkt hij nog niet.hoe kan dit?
gr luca
11 november 2011 om 18:14 #238585misschien een stukkende condensater?
Tevens is het mogelijk om een kabelbreuk te hebben, dus ik zou uit voorzorg ook alle kabels ff nalopen.
11 november 2011 om 23:55 #238586Spietje gebroken?
12 november 2011 om 00:08 #238587keesie75 :
Spietje gebroken.Ik gok dat hij dat zelf wel had ontdekt als dat zo was want hij heeft zn vliegwiel er al af gehad…
12 november 2011 om 09:19 #238589klopt het spietje is niet gebroken maar dan zal ik wel even alle kabels nalopen.bedankt alvast
n
ooh ja moet er trouwens ook een boubine op mijn brommer.want ee jonge zij dat tegen mij dat dat moest maar ik heb altijd zonder rijden12 november 2011 om 09:35 #238590zonder bobine kan je niet rijden dus neem aan dat je die er altijd op gehad hebt…
12 november 2011 om 09:38 #238591lucaenguy :
klopt het spietje is niet gebroken maar dan zal ik wel even alle kabels nalopen.bedankt alvastooh ja moet er trouwens ook een bobine op mijn brommer? want een jongen zei dat tegen mij dat dat moest, maar ik heb altijd zonder gereden.
Sowieso hoort er een bobine op je brommer, hoe wil je anders een goede vonk maken bij je bougie? lees de how-to’s maar door en je vind vanzelf hoe en waar de bobine gemonteerd moet worden
12 november 2011 om 11:47 #238592Wanneer je een volgende keer je blokje weer onder je brommer vandaan hebt. Zal ik direct even kijken of hij wel vonkt. Houdt je grijze draad tegen de kop aan en draai redelijk snel aan je vliegwiel. Je zal dan wat vonkjes moeten zien. Wanneer dit het geval is dan weet je in ieder geval dat je blokje stroom opwekt en dat je niet met een kabelbreuk te maken hebt totaan je bobine. Je condensator kan nog steeds niet goed zijn of je cp’s niet juiste afstand gesteld. Maar je moet eerst maar eens zorgen dat je een vonk ziet.
12 november 2011 om 15:42 #238593oke dankje wel
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.