Home › Forums › Algemeen › Framenummers › Waar vind ik het framenummer van een Superbravo?
- Dit onderwerp bevat 22 reacties, 10 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 13 jaren, 1 maand geleden door miniciao1968.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
27 januari 2013 om 12:02 #175251
Als je een echte bravo oldtimer zoekt, neem dan deze:
http://www.speurders.nl/overzicht/motoren-en-scooters/brommers-vespa/vespa-bravo-oldtimer-1973-121035323.html
Die je nu op het oog hebt is jaren 80, deze witte met kunstoftank en kunststof bagage drager is echt zeldzaam.
Bovendien heeft ie leuke chromen voetstepjes en een mandje…27 januari 2013 om 12:18 #173575Ik ben juist op zoek naar een wat nieuwere Bravo, eigenlijk zou ik liever een Superbravo hebben maar deze vindt ik ook wel aardig en ik wil die man graag helpen. Als ik hem niet neem kan Guido hem hebben voor 50 euro en anders koop ik hem gewoon en zet ik hem hier wel te koop 🙂
Want anders ben ik bang dat hij ergens bij het oud vuil gaat belanden en dat vindt ik ook zonde!
Die op speurders is inderdaad wel een gaaf oldtimer opknap project.
31 januari 2013 om 18:56 #17447831 januari 2013 om 19:23 #174422Ja dat klopt Guido dat is het goedkeuringsnummer, het framenummer staat bij mijn Bravo achteraan het voetenplankje, maar dat kon ik dus bij die van jou niet vinden toen ik ging kijken..
31 januari 2013 om 19:23 #174368Klopt, frame nummer moet op een ijzerenplaatje staan vlak boven het luchtfilter.
31 januari 2013 om 20:39 #174363Na de nodige research heeft inspecteur Guido het framenummer gevonden. Zoals hierboven al aangegeven bij het luchtfilter. Alleen niet op een ijzeren plaatje, maar aan het bevestigingspunt van de voetenplankjes.
Er is nogal duidelijk DMG 11076 OM in het ijzer geponst, terwijl het framenummer daaronder nauwelijks zichtbaar was. Pas na schuren met een stukje brillo zag ik het.
Is dit normaal of heeft iemand geprobeerd het nummer weg te maken?1 februari 2013 om 21:39 #168937Het het bevestigingspunt van de voetenplankjes bedoelde ik inderdaad ook, kon alleen niet op een betere omschrijving komen.
Het framenummer zou daar goed leesbaar moeten zijn, gezien er geen kabels tegenaan schuren o.i.d.
Mogelijk dat de bromfiets overgespoten is en de vorige eigenaar dat plaatje te grof heeft geschuurd?1 februari 2013 om 22:25 #174427Nou ik denk dat het bewust intensief geschuurd is. Het nummer daar pal boven is perfect zichtbaar en ook voelbaar. Of is het framenummer er later ingeslagen? Ik heb ook begrepen dat het framenummer bij bravo’s op een andere plaats met een stickers is aangegeven?
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.