:: Waar komt die olie vandaan ?
-
keltowTopic starter
Mijn brommer lekt olie?
Ik zet mijn brommer na 8km (ongeveer) rijden stil. De volgende dag zie ik een klein druppeltje op de grond, onder de brommer. Ik zie dat het via de uilaat (leovince krul) z’n weg werkt naar de grond. (het is niet de uitlaat) Dud het lekken komt van ergens in het midden van de brommer. Waar weet ik niet :lol .
Waar komt dit vandaan?
Kan ik er (Duck-)tape er overheen plakken?
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc
diacBijdrager
ik denk dat je voetpakking lekt. ik heb dit namelijk ook gehad.
keltowTopic starter
Kwafo :
tape is niet echt aan te raden 😛 zal ook niet echt werken
(herrinert zich dat hij ooit (pas geleden) een hele rol ducktape om slangen heeft gedaan om ze waterdicht af te sluiten wat toch nog bleek te lekken :P)
bij het blok wordt t erg warm, dus open halen dat blok, pakking bekijken, zo nodig vervangen en weer goed vastzetten 😀
aaah shit meen je dat ?
Ik heb nog nooit een brommer uit elkaar gehaald en ik wil er ook niet aan beginnen :lol. Slechte ervaringen. Is het slecht voor de brommer als ik hem gewoon laat zoals die is, lekkend?
Ik heb alleens een brommer gehad voor deze toen was ik 15 en heb die ook helemaal uitelkaar gehaald. Heb hem weer goed in elkaar gekregen maar hij viel letterlijk en figuurlijk gewoon uit elkaar na verloop van tijd:(.
In die brommer moest ook olie in voor de tandwiel. De pakking was kapot gegaan en hij ging lekken. Dus heb ik een ballon recht getrokken en er tussen gedaan en dat werkte ook nog:P
Dat was een Garelli Gary
Kon geen betere foto vinden maar hij leek heel veel op deze en die van mij was zwart, helemaal zwart met soort sterwielen.
43mm cilinder = 4.3×((0.25×π)×4.3^(2)) = 62,45cc
MikeBijdrager
olie vlekjes? bij mij altijd smpel te verklaren
als ik er al last van had was eht gewon gesputter vanaf de uitlaat poort dat via ronding waar de blokophangingen doorheen lopen naar de zijkant van je frame gingen.. vanaf daar ging eht bij mij wel eens druppelen of liep me kap in,
wat je er tegen kan doen weet ik niet percies, ze zeggen wel eens wat vloeibare pakking aan de uitlaat mond smeren voordat je heb over de cilinder heen schuift;
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.