Home › Forums › Techniek › Elektrisch › Waar komt cdimodule bij ombouw CP SI naar CDI
- Dit onderwerp bevat 27 reacties, 8 deelnemers, en is laatst bijgewerkt op 8 jaren, 1 maand geleden door janturbo.
-
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
-
21 januari 2018 om 20:34 #501136
Hallo,
ik heb een SI montecarlo met CP blok. ik heb en cdi blok met kicksystem en wil die graag inbouwen. Echter heb ik geen idee waar dan de cdi spoel en knipperlichtmodule moeten komen.Die zitten nu op de plaats waar het kicksysteem komt. Weet iemand waar deze origineel geplaatst worden bij een originele si met kick en pinkers? Liefst een foto van zo een originele montage.
Alvast bedankt
21 januari 2018 om 20:38 #501146Hallo,
Ik heb bij andere electronisch ontstoken SI’s gezien dat de CDI onder de kabelgoot zat, daar kan je wellicht die knipperlichtmodule ook kwijt? Ik weet niet hoe groot die is..
21 januari 2018 om 22:25 #501147Ik wil de si zo origineel mogelijk houden. Spijtig genoeg lukt het me niet om een foto up te loaden.
Ik vind nergens een foto op het net waar de cdi module komt. Bij een superbravo staat hij schuin door middel van een plaatje op de originele plaats. Maar dan heb ik geen knipperlicht module. Er zou eventueel plaats zijn in het midden van de kappen maar dan is het terug niet origineel. De knipperlicht module is groen en ongeveer 7x3x3cm groot. De cdi kan echt niet in het klaxonkapje22 januari 2018 om 00:02 #501148De CDI komt idd onder de kabelgoot bij een elektrisch ontstoken Si middels een beugeltje wordt deze dan gemonteerd. Deze beugel zit helaas niet bij een contactpunten Si. Ik denk overigens dat er onder de kabelgoot geen plaats is voor het knipperlichtrelais. Waar deze origineel zit durf ik niet te zeggen. Uitvoeringen met knipperlichten komen vooral voor in België.
Hopelijk dat straks met het nieuwe forum de pfs ook weer werkt dan zal ik een foto kunnen posten.
22 januari 2018 om 07:38 #501149Zoals hier boven al vermeld komt de cdi onder de kabelgoot. De knipperlicht electronica komt op de brug naast het kick slakkenhuis.
22 januari 2018 om 08:04 #501150bedankt
. heb ook nog een oude foto gevonden waar inderdaad de spoel onder de kabelgoot is gemonteerd. echter is een CDI een relatief grote spoel. komt die dan niet te zichtbaar?? De montage van dat extra plaatje (kan ik zelf maken) hoe gebeurd dit?:! wordt die dan vastgeschroeft op het chassis, maw is het chassis al voorzien van bvb schroefdraad?
graag op de nieuwe site een foto, ik zal dan mijn brommers er ook eens op zetten 😉
alvast bedankt.
22 januari 2018 om 08:06 #501151
22 januari 2018 om 08:08 #501152top 😀
Heb je ook nog toevallig een foto van de CDI en de beugel?
Het plaatje waar de knipperlicht module op staat is de koelplaat van de spanningsregelaar. Heb ik nog liggen van een bravo.
28 januari 2018 om 21:48 #530644janturbo :
Heb je ook nog toevallig een foto van de CDI en de beugel?
29 januari 2018 om 09:05 #530645Ik weet dat de Si een vrij grote kabelgootgevaldingkapje heeft, maar met de cdi daar geplaatst, past die nog steeds?
Welkom op ons forum!
Breng een bezoekje aan mijn Ciao project.29 januari 2018 om 09:37 #530647AA-T :
Ik weet dat de Si een vrij grote kabelgootgevaldingkapje heeft, maar met de cdi daar geplaatst, past die nog steeds?Dit is de originele locatie voor Belgische en Duitse Si’s. Origineel bij deze zit er een kap met claxon overheen. Ik weet niet of er dikte verschil zit in de kappen van deze brommers en de uitvoering waarbij hij elders gemonteerd zit.
31 januari 2018 om 11:15 #530649Heeft er iemand een foto van het beugeltje alleen? Of nog beter: een beugel te koop ? of is dit vastgelast op de tank?
al superblij met de foto’s 😀ik veronderstel dat het plaatje vast zit met de middenste vijs van het kapje?
Als ik een beugel maak en tussen de klem schuif en dan vast zet , komt het dan goed???1 februari 2018 om 12:20 #530651Deze beugel zit niet vast gelast maar met 2 schroeven vast gedraaid. Vervolgens komt het kabelgootje hier nog overheen en dit past. Ik heb er nog los eentje liggen, maar moet even wachten op de migratie naar het nieuwe forum. Ik hoop dan weer een foto te kunnen posten.
1 februari 2018 om 21:36 #530648top
. Op de detailfoto van Vincent vermoed ik dat er een ander type kap op komt of dat de klemmen anders gemonteerd zijn op de tank.
Op het klemmetje zie je 6 gaten 2 voor de montage op de tank, 2 voor het deksel er op en 2 voor de CDI.
@Martino, Laat maar iets weten1 februari 2018 om 23:25 #530652janturbo :
. Op de detailfoto van Vincent vermoed ik dat er een ander type kap op komt of dat de klemmen anders gemonteerd zijn op de tank.
Op het klemmetje zie je 6 gaten 2 voor de montage op de tank, 2 voor het deksel er op en 2 voor de CDI.
@Martino, Laat maar iets wetenIk heb zowel een elek als cp Si, en de kapjes zijn gewoon uitwisselbaar.
De CDI-klem zit met 2 M4 boutjes vast, misschien dat ik nog een foto maak maar ik heb mijn si’s op zolder weggestopt dus kan er niet 123 bij.Oldtimer fanaat -
Gebruiker<i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.