Vespa-Ciao.NL
:: vreemd cil op ciao blokje?

Home Forums Techniek Opvoeren voor gevorderden vreemd cil op ciao blokje?

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

vespafuffi
    Topic starter

hi,

Ik ben op dit moment bezig een cil van een scooter op een ciao blokje te passen. Heb er al een cil, die miesschien kan passen, het zou een minarelli horizontaal zijn, AC. Ik heb er al een gekocht via ebay, standaard 50ccn, alleen maar om te kijken hoe het zo zit. De slag zou ongevaer de zelfde zijn. rond 43mm. Ik was ook bij een 2stroke dealer in de buurt en heb maten van een ciao en een mina cil genomen( is dat de goede uitdrukking?) Over alles heb ik een 5mm “spacer”§ (hoe heet het in het nederlands?) nodig. Die spacer zal ik dan ook nemen, om van 3 shruiven op 4, die de mina cil heeft, te komen.

Ik weet nou niet op je alles kunt begrifpen, want mijn nederlands is noch niet het best, kom uit duitsland en sommige vaste bijvoorbeeld technische begrippen ben ik niet echt bekend. Wat denken jullie ervan?

ps: Ik kwam tot het idee omdat mij de standard tuningcils voor ciao niet voldoent druk hebben. Voor mina ac zijn er helemaal andere levels te herreiken… mh. kan man het zo zeggen? Messchien weten jullie wat ik bedoel. Heb er nog sommige fotos..

75ccm DEPS met vergelijk tot mina ac 50cc sport

n!ck*s

het carter moet je zoiezo aanpassen!
        omdat de scootercilinder 4 tapeindes heeft en een vespa ciilnder maar 3.
        ook zal je het carter uit moeten laten freezen omdat de cilinderhemd ook een stuk breder is zo te zien.

VespaAvanti
        Donateur

Dat is echt geen 47MM DEPS hoor:con
          is een 46,5 Malossi;)

Maargoed, een scootercilinder op een Ciao blok passend maken is een hele klus, je moet het carter sowiezo gaan oplassen enzo.
          En volgensmij is hier al een topic over toch?

barry
          Donateur

Gaat niet,heb dezelfde cilinder liggen.Er is te weinig-geen materiaal om 4 tapeinden te plaatsen op een vespa carter.
            En ben er echt lang mee bezig geweest.
            Met enkele kleine aanpassingen krijg je hem wel op een Honda Camino carter.

G-no
            Donateur

er zijn een aantal redenen waarom deze cilinder niet of heeeel lastig op een vespa carter geplaatst kan worden. ten eerste is er een te groot slagverschil, minarelli gebruikt als ik het goed heb een slag van 39, nogwat mm, en een dergelijk slagverschil kan niet worden opgevangen met een ophoogplaat omdat de timingen dan echt te hoog worden. ten tweede is er zoals eerder gezegd geen vlees om noch spoelpoorten in te frezen noch tapeindes in te plaatsen. tenslotte zijn deze cilinder en zuiger gemaakt voor een rechtsdraaiend blok, dat betekend dat door de desaxatie (exentrisch geplaatste zuigerpen) de zuiger op een ongewenst moment kanteld en zo kan het zooitje stuklopen.

n!ck*s

maar barry, zou je er niet een heel stuk kunnen bijlassen op het carter zodat je daarmee plaats maakt voor het 4e tapeind??

barry
                Donateur

Waarom probeer je het niet??Als je het lukt,scheelt het mij eens een hoop werk & koppijn.

vespafuffi
                  Topic starter

ok. hoe de spoeltimingen eruit zien zou ik niet weten. Als ze helemaal te kort worden, door het slagverschill, zou ik een dikker ophoogplaat nemen. En ik denk niet dat ze te lang werden, omdat de standard timings niet echt extrem zijn.
                    De ophoogplaat zou ik met 3 shruiven vast maken. En in de ophoogplaat zou ik dan nieuwe tapeinden erin draaien.
                    De dikke spoelporten zou ik in het blokje allen maar een beetje erin brengen en de aan de ophoogplaat komt dann de echte breede van de spoelporten.
                    met betrekking tot de nieuwe tapeinden:

Edjuh
                    Bijdrager

Sodejoekels wat een frankensteincarter=)

Martijnvanheerde
                      Donateur

Dit past niet meer tussen een normaal vespa frame zie ik=) Donders mooi blok:thumb

Robertez
                        Bijdrager

Waarom zoveel moeite om een niet passende cilinder op een vespa carter te maken?

Wat maakt de vespa carter zo bijzonder om zoveel moeite te gaan doen? met andere cilinder, ophoog platjes, boor en denkwerk:!

SpeedDemon
                          Bijdrager

sja, kan je niet beter een minarelli blokje afzagen en dat tussen je brug proppen? (…lees; totaal geen verstand van scooterblokken)

niek1992
                            Bijdrager

mooi ding:thumb echt zeer nice!

Heb een tijd ook met zo’n idee rond gelopen. als ik nou alu kon lassen, had ik er wat bij gelast. maar ik kan dat helaas niet:con

Het is btw een Minarelli Verticaal cilindertje. Ook moet je effe de uitlaatpoort uitdremelen. heb dezelfde cilinder hierzo ook liggen. flink begrenzend!:D

SpeedDemon
                              Bijdrager

Begrijp me niet verkeerd, vakwerk!!

Daan777
                                Moderator

Ik zie graag wat meer foto’s, want ik zie er nog geen vespa-carter in.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 21)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.