Vespa-Ciao.NL
:: vragen over ciao

Home Forums Techniek Problemen oplossen vragen over ciao

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciaodriver
    Topic starter

hallo, ik heb 2 ciao’s ( alle2 px)

de ene: ik start hem , dat gaat goed.. en dan als ik geen gas geef blijft hij mooi draaien, maar als ik gas geef stopt hij ermee. en als ik dan de choke opzet kan ik blijve rijden, choke af en rijd niet meer, dan geef ik weer geen gas en draait hij weer mooi. wat is dit?

de 2de: draait niet, als ik hem in gang trap draait hij soms 3 sec, en dan valt hij stil, bougie vonkt..
      wat is dit?

en nog een vraagje: hoe kuis ik mijn carb. uit? wnt ik vind hem niet en ik zou niet wete hoe ik hem eraf moet hale.. liefst met foto’s als dat kan

grtz

FonS: dit is uiteraard geen how-to he, moved naar trouble shooting :!

Michel
      Bijdrager

De eerste, Als je met je choke open moet rijden is vaak de sproeier te klein. Probeer eens een grotere sproeier!

De tweede, Maak de carburateur eens schoon, de carburateur haal je eraf door het schroefje (sleutel 8) op te lossen wat het meest naar binnen zit vlabij het carter. Nu draai je hem een beetje heen en weer en trek je hem van de inlaat af. Haal je vlotterbakje eraf, dan zie je in de midden een sproeier zitten (schroef met een gat erin). Draai die eruit en kijk of die niet verstopt zit. Maak de carburateur gelijk een beetje schoon met zuivere benzine.

leon ciao
        Bijdrager

je vind je carb als volgt 🙂 : je haalt voeten plank eraf en wat dan het dichtst bij je zadel zit zeg maar is als je hem erop hebt de luchtfilter, daarachter zit de carbrateur, deze demonteer je met 8 sleutel, dan kun je je carbrateur bekijken [hij zit dan wel nog vast aan een kabel he 😉
          bij de ene ciao en bij de 2 de ciao dnk ik dat je de carbrateur eens schoon moet maken 😉
          zo ziet een carbrateur eruit [zonder vlotterbakje]

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.