Vespa-Ciao.NL
:: vragen en problemen met malossi reedvalve engine

Home Forums Techniek Problemen oplossen vragen en problemen met malossi reedvalve engine

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

goeiepit
    Topic starter

@MHR
      zoals er nu uitziet kan ik een cp vervanger kopen is het een mogelijk heid om deze ergens anders te bouwen zodat het cp gaatje dicht kan worden gemaakt dan zou er niks meer met de carter aan de hand zijn. verder is de krukas wel handig toch ook geen gekloot met dure spietjes enzo.

En heb je mis de link van jmpb voor de gasnaald enzo voor het shoke stuk dan kan ik dat ook alvast bestellen.

eidos
      Donateur

Heb je de carters van elkaar los liggen? Anders kun je wel ff langskomen. Dan soldeer ik het even voor je dicht met Durafix.

MHR
        Bijdrager

eidos :
          Heb je de carters van elkaar los liggen? Anders kun je wel ff langskomen. Dan soldeer ik het even voor je dicht met Durafix.

Er moet eerst nog een probleem worden verholpen. Het boutje wat er ooit in af is gebroken, zit er nog in.
          Als je dat gaat solderen zonder hem eruit te halen, gaat het niet hechten.

Als jij hem gaat solderen Eidos, denk er om dat het gat wat erin zit precies in het smeerkanaal van het lager zit. Die moet dus niet vol lopen.

goeiepit
          Topic starter

@MHR

Is er een mogelijk tot lassen hecht dat wel dan?

MHR
            Bijdrager

Zodra dat boutje eruit is kan die gewoon worden gesoldeerd.

eidos
              Donateur

Goeiepit heeft helaas niet de mogelijkheid om naar Hoornsemeer te komen. Dus kan ik hem niet helpen. Ik zou zelf inderdaad ook eerst het afgebroken boutje eruit halen voordat je iets gaat ondernemen. Ik hoop dat je het blok nog gerepareerd krijgt :thumb

mikerosauer
                Bijdrager

hoe is het eigenlijk met je blok verder ?

goeiepit
                  Topic starter

@ mikerosauer

Ik heb het blok laatst meegegeven aan MHR hij heeft het schroefje eruit gehaald.
                    Hij gaat het gaatje vullen met durafix zodat het lek dicht is. Ook heb ik een cp-vv gekocht deze ga ik buiten het blok monteren. Heb ook op jmpb van alles nieuw besteld pakkingen, lagers, keering, zuigerveren enzovoort.
                    We gaan er van uit dat als het gaatje dicht is het weer prima gaat lopen:thumb

mvg,

mikerosauer
                    Bijdrager

dat is dan igg nog een beetje goed nieuws 🙂 ik ga zelf ook met cpvv rijden en ook buiten het blok monteren. in dit geval wel op een evo.ik blijf het volgen

Javad
                      Donateur

Jammer van die slechte deal van je, helaas is niet iedereeen een eerlijke verkoper.
                        Maar gelukkig kunnen dit soort probleempjes met wat hulp meestal wel opgelost worden.
                        Succes met je blokje, een goed lopende Reedvalve is toch echt wel iets leuks lijkt mij 🙂

<3 Thunderstone
                        Check mijn perso!

goeiepit
                        Topic starter

@ mikerosauer

Ik en MHR hebben liever dat hij in het blok kan zodat het niet nat of iets dergelijks wordt.

@ Javad

Niks aan te doen en inderdaad gelukkig dat MHR me wil helpen. En zeker als hij eenmaal loopt dat wordt blazen=)

mikerosauer
                          Bijdrager

goeiepit :
                            @ mikerosauer

Ik en MHR hebben liever dat hij in het blok kan zodat het niet nat of iets dergelijks wordt.

hij is dan wel makelijker te vervangen als je kapot gaat 🙂

goeiepit
                            Topic starter

Laatste nieuws

Het gaat je is gedicht:thumb, helaas door het warm stoken van de carter is de cillindervoet krom getrokken.
                              Dit moet vlak gefreest worden want je ziet nu een duidelijke bobbel.

maar toch is het gaatje dicht:)

Ik hou jullie op de hoogte.

mvg, Robert

mikerosauer
                              Bijdrager

laten we hopen dat dit tot een goed einde komt 🙂

pepko
                                Donateur

mikerosauer :
                                  laten we hopen dat dit tot een goed einde komt 🙂

Amen.

15 berichten aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.