Vespa-Ciao.NL
:: Vraagje Vespa SI

Home Forums Techniek Opvoeren Vraagje Vespa SI

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Dragoneyezz
    Topic starter

Zoals jullie misschien al weten heb ik sinds een tijdje een Vespa SI 40km/u uitvoering. Na een paar dagen twijfelen ben ik naar de brommerboer gegaan om wat spulletjes aan te schaffen. Ik heb onder andere een techno circuit uitlaat gekocht (moet nog binnen komen). Ik weet na wat research dat dit niet de swerelds best uitlaat is, maar ik heb toch maar voor dit type gekozen omdat deze de enige was die ze hadden :con. Maar goed, verder heb ik ook nog een kleinere poellie en v-snaar besteld. Nu is mijn vraag: Wat zal de invloed van deze onderdelen zijn op de prestaties van mijn vespa.

Ik weet dat het niet veel gaat schelen, maar met een paar extra km/u ben ik al blij 🙂 Alvast bedankt iedereen.

P.S. mijn setup is nu nog compleet standaard (50cc).

JayL
      Bijdrager

Dit moet je in de “Hoe hard zal ik gaan?” topic posten

Dragoneyezz
        Topic starter

JayL :
          Dit moet je in de “Hoe hard zal ik gaan?” topic posten

Ow sorry, ik ben vrij nieuw op dit forum. Ik zal er de volgende keer opletten.

baltazar
          Bijdrager

Door de uitlaat zal hij in het begin wat minder optrekken maar beter zijn top trekken.
            Door de kleinere poulie en v-snaar zal hij ook wat minder optrekken en een betere top hebben.

dus uitiendelijk: hogere top, iets minder trekkracht in het begin, maar wel betere trekkracht in het midden gebied.

Dragoneyezz
            Topic starter

baltazar :
              Door de uitlaat zal hij in het begin wat minder optrekken maar beter zijn top trekken.
              Door de kleinere poulie en v-snaar zal hij ook wat minder optrekken en een betere top hebben.

dus uitiendelijk: hogere top, iets minder trekkracht in het begin, maar wel betere trekkracht in het midden gebied.

Bedankt :lol kun je me ongeveer een schatting geven van de nieuwe topsnelheid?

superindo
              Bijdrager

5 a 10 km sneller denk ik

hangt ook vanaf hoe veel kleiner je poeli is

Dragoneyezz
                Topic starter

superindo :
                  5 a 10 km sneller denk ik

hangt ook vanaf hoe veel kleiner je poeli is

ok, dat is hard genoeg. Ik ben al lang blij als hij 45km/u haalt:lol. Maar nog een vraagje: Denk je dat ik een grotere sproeier moet nemen?

Stann
                  Bijdrager

Zeker, weet niet precies hoe t bij de techno cc zit, maar probeer maar ens 2 maatjes groter, dan zal je wel goed zitten:thumb

Dragoneyezz
                    Topic starter

Stann :
                      Zeker, weet niet precies hoe t bij de techno cc zit, maar probeer maar ens 2 maatjes groter, dan zal je wel goed zitten:thumb

ok, dan weet ik dat ook weer :thumb

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.