Vespa-Ciao.NL
:: vraagje over vario

Home Forums Techniek Vario vraagje over vario

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

tristan285
    Topic starter

hallo allemaal,
      ik weet echt nog bijna niks af van vario,
      maar heb wel wat vraagjes, ik wil sneller optrekken, had al andere carb ( 13.13) en andere trekveertjes ( groen) , maar ik wil nog sneller optrekken, dus ik zat te kijken voor vario, maar ik heb geen idee hoe ik dat er op moet zetten, echt geen idee, ben een beginnende sleutelaar, maar ik vroeg me dus af kan je dit vervangen voor je gewone koppeling? http://www.jmpb.nl/store/index.php?act=viewProd&productId=1436

dus gewoon me normale koppeling er af halen en die er op zetten?
      trek je dan sneller op? of kan het gewoon helemaal niet?
      heel erg bedankt, groetjes tristan

Martino
      Moderator

Dan stel ik voor eerst even wat in te lezen op de materie hier.

schaduw
        Bijdrager

Hey Tristan

ik heb niet veel ervaring met vario…maar ik weet eigen wel zeker dat dat niet gaat werken.

jij wil je koppeling vervangen voor een achterkoppeling,

denk niet dat t zou gaan passen die vario koppeling komt normaal op de plaats waar je poulie zit

en dan moet je daar ook weer een vario klok voor hebben dus met langere as…

miss dat mensen hier op dit forum je meer wegwijs kunnen maken maar hoop dat je wat aan deze info hebt

Groet patrick

JayL
          Bijdrager

om van een poulie aandrijving naar vario aandrijving te gaan moet je een hoop aan je aandrijving veranderen.
            de onderdelen voor varioaandrijving:

1. achterklok met lange as (hier komt de koppeling op de zitten!!)
            2. vario koppeling
            3. voorvario (wat je ook op scooters ziet; deze komt op de plaats van jou poelie koppeling)
            4. vario snaar (misschien kun je nog wel jou poelie snaar gebruiken, maar dat weet ik niet zeker, hoogst waarschijnlijk niet)

hiermee zul je veeeeel sneller optrekken. maar de top zal of gelijk of lager zijn vergeleken met poelie aandrijving.

tristan285
            Topic starter

oke heel erg bedankt, dus je moet echt een hele set kopen wil je vario, ik dacht dat je miss ook gewoon alleen vario koppeling er op kon zetten ofzo, maar dat kan dus niet, sorry daarvoor, zoals ik al zei heb ik grotere carb er op en andre trekveertjes, zijn er ook nog andere manieren om harder op te trekken?
              groetjes tristan

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.