Vespa-Ciao.NL
:: vraagje

Home Forums Techniek Opvoeren vraagje

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

gielos
    Bijdrager

jah en top ook wel, want je moet de poorten (orginele) ook iets vergroteren, anders zit der nog net een rand, en dat is ook niet echt perfect voor de flow.

Maar ik zou het in ieder geval wel doen, als je teminste van je 70 wilt genieten.

P.s. als je een aangepast carter kunt regelen, zou je dan een paar foto’s willen schieten van de spoelpoorten in het blok.

Edjuh
      Bijdrager

Heej ik dacht ik gebruik dit topic maar even:

Ik heb net mn 41mm polini op mn standaard blokje geknald, 60 sproeier erin, maar ik merk er nauwelijks iets van.
        Komt dit door de uitlaat? Ik had van het optrekken meer verwacht, maar hij trekt nog steeds kut(ook al heb ik 95 poulie:o_o). Ook is de top niet(of nauwelijks) hoger.

Misschien moet ik de contactpunten nog ff afstellen?

sammie
        Bijdrager

Probeer het volgende:

met een vijl de koppelings schoentjes een beetje schoon vijlen maar natuurlijk niet te ver.

het kan namelijk zo zijn dat er olie of vet op is gekomen of omdat ze verbrandt zijn.

ik heb namelijk een vergelijkbaar probleem gehad 🙂

als dat niet werkt kan het ook nog zo zijn dat een van je remmen aanlopen

een te kleine carburateur

poorten uitveilen zodat de cylinder poorten mooi aansluiten op het carter

V-snaar? nieuwe of misschien te strak of juist weer te los

het kan aan veel dingen liggen

gielos
          Bijdrager

@ sammie

Welke 70 cc cilinder heb je ?

Edjuh
            Bijdrager

Thx sammie, maar ik heb gisteravond nog even mn circuit eropgegooid en dat scheelt wel veel. Ik heb nog een blok liggen aangepast voor deze cilinder maar ik wou hem op mn stndrd blokje proberen.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik precies die proma demper demonteer? Moet je soms eerst dat tuutje eraf halen? Want die wol moet erg nodig ververst worden! alvast bedankt.

Ciaofrank
              Bijdrager

dr zit zo’n klemmetje voor de demper die moet je over dat tuutje heen rossen, beetje jammer is dat want het is niet goed voor de lak op dat tuutje, maar het kan wel ik heb het ook al is gedaan. Suc6

Edjuh
                Bijdrager

Dat is net zo’n pistonpenklemmetje toch? Ga ik dat eens proberen, bedankt.

Ik heb net trouwens ff gereden, ik merk nu zeeeker wel verschil met die proma, hij trekt sneller, op en door, en gaat ook wel een stuk sneller.

Dus hopelijk kan ik vandaag ff die demperwol(ik ga staalwol halen op tonni’s advies) vervangen, dan ben ik voorlopig happy:)

Afstelling is trouwens perfect zo!

7 berichten aan het bekijken - 31 tot 37 (van in totaal 37)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.