Vespa-Ciao.NL
:: vraag over poelie

Home Forums Techniek Opvoeren vraag over poelie

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Wout
    Topic starter

Hey iedereen, ik heb onlangs (zo’n 6 maanden geleden) een snor ciao gekocht en was nieuwsgierig om hem op te voeren. Ik dacht er een kleinere poelie op te zetten dus ging ik even kijken welke ik zou moeten kiezen. Nu stond er dat een snor ciao origineel een 94mm of 85mm poelie heeft maar toen ik mijn poelie ging meten was hij maar 80mm. De vorige eigenaar heeft gezegd dat de ciao volledig origineel is en naar mijn gevoel gaat hij toch niet sneller dan 25km/u wat me raar zou lijken als er een kleinere poelie op zit. Zou iemand dit even kunnen verduidelijken?
      Alvast bedankt,
      Wout

RAV77
      Bijdrager

volgens mij zit het zo wat er orgineel op zit

een ciao brom uitvoering heeft een 95 poelie orgineel  , en heeft een brom klok.
        een ciao snor uitvoering heeft een 80 poelie orgineel , en heeft een snor klok.

Wout
        Topic starter

Bedankt om dit even te verduidelijken. Zou het verstandig zijn om er een 70mm of een 65mm poelie op te zetten?

RAV77
          Bijdrager

het is zo hoe kleiner de poelie hoe sneller het zou gaan maar ten koste van trekkracht die je zul gaan inleveren bij het op trekken.

maar even het volgende of je hier al na hebt gekeken:

als de ciao helemaal orgineel is zou je misschien het beste een snelle uitlaat kunne proberen aangezien een snor uitlaat maar een dunne buis heeft van cilinder naar de demper toe , wat ook aardig begrenst.
            Giannelli Citypower voor ciao lijkt op het orgineel maar heeft dan wel ineens een 22mm buis waardoor hij al iets sneller gaat rijden op je 80 poelie en trekkracht zal ook iets beter kunnen zijn dan .
            let wel op dat je mogelijk een iets grotere sproeier nodig gaat hebben om het goed af te stellen.

als je besluit om een snelle uitlaat te gaan halen , meet wel eerst de buitenkant doorsnede van de uitlaatpoort zelf op meestal is 22mm maar en bestaat ook 23mm , anders kan het zijn dat je straks met een uitlaat zit die niet erop past of niet goed klemt. aangezien er uitlaten zijn voor 22mm en 23mm cilinder uitlaatpoort

hierna kun je altijd nog kijken wat die met een kleinere poelie doet,  omdat die met een snelle uitlaat beter zijn vermogen kwijt kan

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.