:: Vraag over onsteking en zuigerveren
-
menn-oTopic starter
Hoi, is het normaal dat de zuiger aan de zijkanten onder de zuigerveren een bruine kleur heeft?
Ik heb wel aan meer brommers gesleuteld alleen, die waren nooit met roterende inlaat, en daar was het een teken om de veren te vervangen, maar ook bij een vespa?
En ik heb een zeer zeer slechte vonk. Als je het vliegwiel met je hand rond draait zie je de vonk maar nauwelijks, en soms niet eens. Maar weet iemand hoe ik er achter kan komen, of het nu de bobine, contactpunten of condensator is?
EdjuhBijdrager
menn-o :
Hoi, is het normaal dat de zuiger aan de zijkanten onder de zuigerveren een bruine kleur heeft?
Nee dan ‘lekt’ hij volgens mij langs de veren, slechte compressie dus.
Ik heb wel aan meer brommers gesleuteld alleen, die waren nooit met roterende inlaat, en daar was het een teken om de veren te vervangen, maar ook bij een vespa?
Is geen roterende inlaat hoor, gewoon een krukas die het mengsel meeneemt.
En ik heb een zeer zeer slechte vonk. Als je het vliegwiel met je hand rond draait zie je de vonk maar nauwelijks, en soms niet eens. Maar weet iemand hoe ik er achter kan komen, of het nu de bobine, contactpunten of condensator is?
Ik probeer het nooit met de hand, eerlijk gezegd probeer ik het nooit als hij niet onder de brommer hangt.
menn-oTopic starter
ok thanks. Ik denk dat de onsteking nu toch ook wel in orde is. De bougie was vrij slecht (ook al was ie 100 km oud), en wss hoort het bij een vespa onsteking gewoon zo dat ie bij zo’n langzame draaibeweging maar een heel klein vonkje maakt.
Zal het eerst wel weer eens proberen met nieuwe zuiger en veren .
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.