Vespa-Ciao.NL
:: Vraag over carb opboren en over zuigerveren

Home Forums Techniek Opvoeren Vraag over carb opboren en over zuigerveren

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

ciao1994
    Topic starter

Ik heb al even de zoekfunctie gebruikt maar kan er niets over vinden.

Maar heeft het nut om de luchtfilterkant van de carburateur op te boren naar bijvoorbeeld 14mm,
      en de carterkant van de carburateur 12 of 13mm te laten?

En nog een tweede vraag, ik zie op jmpb bij zuigerveren dat er twee verschillende veren op 1 zuiger horen te zitten.
      Maakt het wat uit als deze verkeerd om gemonteerd zitten? Heb er bij montage van mijn zuiger namelijk nooit op gelet.

SuperSi
      Bijdrager

nee heeft geen zin.

Wat betreft de zuigerveren heb je het denk ik over een standaard zuiger?
        Deze passen er maar op 1 manier op. Doe je ze er verkeerd op zal je je zuiger niet in je cilinder krijgen.

ciao1994
        Topic starter

Oo okee top! Las iets over l en c veren maar bij standaard is dat dus niet zo.

SuperSi
          Bijdrager

L en c veren is juist bij standaard van toepassing.
            De bovenste veer is een L veer omdat de zuiger diameter daar kleiner is.
            Zou je een L veer in de onderste zuigerring doen zou deze niet mooi in de zuiger vallen en en krijg je deze nooit ingedrukt en krijg je je cilinder niet over je zuiger.

ciao1994
            Topic starter

Oo zodoende weer wat geleerd 🙂 dan heb ik mazzel gehad dat ik ze in 1 keer juist geplaatst heb.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.