Vespa-Ciao.NL
:: vraag over 100mm schijf en 90mm schijf

Home Forums Techniek Vario vraag over 100mm schijf en 90mm schijf

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

heidepiek
    Topic starter

Ik heb net een vario systeem op mijn vespa ciao gesleuteld. Originele voor variateur, originele achterkoppeling met 100 mm schijf en een brom vario klok. Het brommertje is niet opgevoerd. Toen de originele poelie erop zat (90mm)
      liep het brommertje 45km. Met de vario nu loopt ie 40km. Als ik nu op de achterkoppeling een 90 mm schijf monteer, gaat
      ie dan ook sneller lopen? Of maakt dat in eindsnelheid niks uit? De vario werkt wel naar behoren. Hij word voor netjes groter en achter netjes kleiner. Er zijn vast wel mensen die hier ervaring mee hebben. Ik heb al heel wat gespeurd op het forum, maar kon hier over niks vinden. Mischien is het al een keer behandelt, maar kan er niks over vinden.

Vr gr Harrie

Zeebodem.
      Bijdrager

Volgende keer graag in het kleine vario vragen topic stellen,en niet een apart topic aanmaken!

met 90 schijven ga je ietsje harder.
        met een race voor vario ga je ook weer wat sneller,als met een standaard voor vario.ook heb je verschillende vertandingen.
        lees het forum maar eens goed door,er is echt genoeg over te vinden;)

2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.