:: Vraag m.b.t een Berini bromklok.
-
Hallo,
Ik heb een vraag voor de experts/kenners:
Bestaat er een Berini bromklok en is deze vertanding zwaarder als een Piaggio bromklok?
Een van mijn maten zegt dat hij er 1 heeft liggen,alleen zelf heb ik nog nooit van gehoord van een Berini bromklok/vertanding.
Hebben jullie hier wellicht meer info over voor mij?
Ik ben erg benieuwd en hoor/lees graag jullie response!
Groeten,
Mark
HALLO ALL CAPS TITELS WORDEN NIET ECHT GEWAARDEERD OP HET FORUM IETS VRAGEN KAN MAAR JE HOEFT ER NIET OM TE SCHREEUWEN.
Daarnaast iets consequenter wezen m.b.t leestekens en Hoofdtekens. 😉
Maar om je vraag te beantwoorden: Ja er zijn berini vertandingen deze kunnen anders zijn in ratio maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen wel dat ze dus bestaan. Het makkelijkste is om gewoon de verhouding te tellen (hoeveel rondes maakt de as voor poullie bij 1 volledige rotatie van de dikke as).
Hoi Lennaert,
Bedankt voor je snelle reactie,het was niet de bedoeling om te schreeuwen… En mijn excuses voor de leestekens.
Die maat woont niet om de hoek,vandaar dat ik het niet effe kan checken.
Hij heeft wel foto,s gestuurd.Maar waar normaal het poelie asje zit,lijkt nu wel een iets langer rond asje te zitten…heel raar???Mischien van een tandwiel.
Ik kan er helemaal niks over vinden op internet of het forum.
Volgensmij gebruikt de berini klok een poulie met een spiebaan net als de Italjet Tiffany en werkt deze dus alleen met de bijbehorende poulie
Jup Berini werkt hetzelfde als Tiffany.
Dus zonder poeli ben je nergens en daarbij heb je dan ook maar keuze uit 1 maat.
(poeli 80 maat)
Bedankt voor alle info,
maar dan ga ik er toch maar niet aan beginnen.
Ik rij nu met poelie 55,dus als dat poelie 80 word heft dat die zwaardere vertanding
weer op.
Dus heeft het geen enkele nut voor mij.
Bedankt jongens 
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.