Vespa-Ciao.NL
:: vraag ivm met boetes en wetgeving :)

Home Forums Techniek Opvoeren vraag ivm met boetes en wetgeving :)

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

HELLRAISER
    Bijdrager

barry :
      Als je opvoert,is de nieuwe wet in België,dat je het ding nooit meer te zien krijgt.Daarom zal ik ook nooit met de Sprocatti de openbare weg opgaan.

En als ik al Nederlander dan met mijn brommer(alleen pijpje verandert ofzo) naar België zou gaan ben ik hem dan ook gewoon kwijt of wat?

TerroRLaG
      Topic starter

jorikc :
        ik woon dus ook in belgie en hey manne bedankt voor de tips!!!
        dus bij ons is er een marge van 8 km/u => moooi ik denk in nederland maar 6 km’u (of niet).

ik vermoed dat een A min 33 km/h moet halen om beboet te worden maar van 25 naar 33 is 8 km/h, ik reed 38, dit is nogmaals 5 km/h meer 😀 Maar ik denk dat je vanaf bvb 6km/h te snel beboet word. weet het niet zeker maar 13 km per uur sneller zonder beboet te worden is toch niet normaal? volgens mij mag zo’n brommertje max 33km/h op de teller om reglementair te mogen cruisen door de Belgishe wegen 🙂 ik versta er nog altijd niets van hoe dat in zijn werking gaat oO :p maar het begint te komen ^^

Als je als nederland gepakt wordt in België denkik niet dat je hem kwijt bent. Als je niet vaak in België vertoeft is de kans dat je ooi gepakt wordt klein denkik. Meeste controles zijn na school of je zou moeten pech hebben dat een combi je even laat stoppen en je brommer controleert.

Jelle
        Moderator

ps. als ze in nederland vragen om afstand te doen van je snelle spullen, wat ze eigelijk meer eisen. moet je dit niet doen.
          Ik heb vroeger altijd alles leuk afegstaan tot een vader van een vriend van mij(die politieagent was) het leuke verhaal vertelde dat dat helemaal niet hoeft, maar dat hij het niet erg vond want zo had zijn zoontje gratis nieuwe onderdelen….en ik ook af en toe 🙂
          corrupt zooitje bij de politie he!

erwinko
          Bijdrager

tja, ik heb het altijd al smeerlappen 1e klasse gevonde 😉

Jelle
            Moderator

ja wie vindt dat nou niet….

jorikc

jep dat is zo.
                maar hier letten ze er (denk ik ) niet zo hard op .
                want ik reed met men andere uitlaat 50 voorbij een combi en ik stak hun voor bij (in het stad 30 km/u) en ze keken en ze deede niets.

hc_mike
                Bijdrager

haha ik reed vanmorgen toen het nog pikdonker was langs een stilstaande wout….zonder licht:p 1en al teringherrie, hij kijkt me aan en doed helemaal niks…:D

TerroRLaG
                  Topic starter

ik rijdt nu bijna 4 maand met mijn brommern en heb al een waarschuwing omdat ik iemand voort trok op de fiets met mijn brommer, een waarschuwing voor niet werkend achterlicht en 1maal gecontroleerd geweest.

ik hoef geen schrik te hebben voor snelheidscontrole want met mijn 38 km per uur ben ik nipt inorde ^^ (volgende keer ga ik wel mijn achterrem wat meer aanspannen als ik daar weer moet staan wachtenof band wat platter zetten :D) Papierwerk is perfect inorde en je kan heel moeilijk zien dat er 2 andere onderdelen op mijn brommer zitten 😀

Ik kan nu met een gerust hard overal gaan cruisen :p alhoewel ik massa’s regels overtreed 😀 zolang er maar geen combi in de buurt is 😉

8 berichten aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.