Vespa-Ciao.NL
:: Vraag gemonteerde Varioset

Home Forums Techniek Vario Vraag gemonteerde Varioset

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Jan0499
    Topic starter

Halo, ik heb een complete varioset gekocht en op mijn Ciao SNOR!! gemonteerd.
      Hij liep 37km/h en dat is nu 40 km/h geworden.
      Hij trekt ook wat harder op, maar niet zoals een scooter en heeft een dipje in de trekkracht bij 20km/h
      Ik denk dat er nog wat dingen beter kunnen.
      Ik heb een klok met 10,5 vertanding en de schijf van de koppeling is 100mm

De V-snaar die er bij was geleverd was te lang en ik heb toen mijn snaar maar gebruikt.
      Deze zit mooi strak, maar deze lijkt mij te diep in de achter koppeling zitten, zie foto:

Als ik een Malossi Variosnaar bestel, heeft het dan ook nog nut om er een Polini Variateur bij te kopen?
      Zou dit de trekkracht of topsnelheid verbeteren?
      De vario die er bij zat is volgens mij origineel en er zaten lichte rollen in volgens de gene waar ik hem van gekocht heb.
      Ik wil vooral harder optrekken, maar meer snelheid is mooi meegenomen.

Rizla
      Donateur

Wat is je setup>

Hoeveel gram zijn je rollen.
        Je kunt de mallosi snaar voor allebij gebruiken, zowel malossi of polini varioteur.

Wat voor een voor vario heb je?

als je fotos wil plaatsen. Ga dan naar mijnalbum.nl en upload je foto’s en plak dan de link hier.

Florian
        Moderator

Polini vario kan ik alleen maar aanraden. Je gaat sowieso een stuk sneller ten opzichte van een originele en ook het optrekken en doortrekken zal positief veranderen.

Jan0499
          Topic starter

Hier nog de foto’s

@Florian is het dan ook beter om de veer in de achter koppeling te vervangen?
            en betekend zwaarder (veer) ook meer trekkracht?

tompiebozzel
            Bijdrager

Je hebt sowieso je v-snaar veel te diep in je schijven zitten, zet je blok een stuk naar achteren of koop een langere v-snaar. De v-snaar moet eigenlijk op je schijven liggen en niet zo diep er in want nu kan die niet varieëren

speedbuxy
              Bijdrager

Jan0499 :
                De V-snaar die er bij was geleverd was te lang en ik heb toen mijn snaar maar gebruikt.

Bedoel je hiermee dat je de snaar waar je voorheen poeli mee reed nu gebruikt hebt voor je vario setup?
                Want daar lijkt het op de foto,s wel erg naar.
                En qua druk en trek veertjes kan je het best alles origineel laten, want zwaarder/sterker zal jou originele setup niet waarderen.

Martino
                Moderator

Allereerst zal ik wel een 13mm dikke snaar monteren.

De enige versterking van je drukveer zal een Zilveren Polini kunnen zijn en iets strakkere trekveren, Polini zwart. Alles hierboven is idd te zwaar voor jou setup en werkt nadelig. Een “zwaardere” veer betekent niet meer trekkracht. Betekent minder slip op de snaar ten koste van het maximaal opengaan van je achterpoelies. Je hebt hier sowieso een krachtiger setup voor nodig.

Zodra je die V-snaar hebt vervangen zal je op gaan trekken zoals het hoort met een vario.

Jan0499
                  Topic starter

Bedankt voor jullie reacties, ik heb vandaag bij JMPB een Malossi Vario V-snaar besteld en ook een Polini Variateur.
                    Misschien is het er zaterdag en ga ik het eens proberen.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.