Vespa-Ciao.NL
:: Vraag: Gaat een snorfiets sneller met een bromfiets achterwiel?

Home Forums Techniek Opvoeren Vraag: Gaat een snorfiets sneller met een bromfiets achterwiel?

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Sjoerd mol
    Topic starter

Hoi Vespaliefhebbers,

Tja je kunt wel aan het tunen van je moter blijven. Heeft het niet meer zin om je achterwiel te vervangen door een bromfietsachterwiel?
      Het wiel van een snorfiets draait pas een keer rond als de poelie ongeveer 11 keer gedraaid heeft. Terwijl dat bij een bromfuiets al na 7 keer ronddraaien van de poelie gebeurd.
      Als je een bromfietswiel op een snorfiets zet verlies je dan niet te veel trekkracht? ..of valt dat best mee en win je juist veel snelheid. Ik denk dat dit onderwerp te vaak vergeten word bij het opvoeren van een snorfiets.

Sjoerd

Herr Flick
      Sleutelbeheerder

Bij een ciao snor word idd een snornaaf erin gemonteerd.
        als je hier een bromnaaf in stopt gaat hij met een poelie 60-70 al een 60 op autoteller.

dit heeft idd wel effect ja.

bij een citta is dit een ander verhaal, is wel een snorfiets maar zit std een bromfietspot in (door de kleinere wielen)

46 Pinasco, Malossi RV, Schijfrem, Fox Vario
        Gele Racefrikandel

Edjuh
        Bijdrager

Sjoerd mol :
          Ik denk dat dit onderwerp te vaak vergeten word bij het opvoeren van een snorfiets.

Ik weet niet hoe jij daarbij komt, maar dit wordt nooit vergeten bij opvoeren, transmissie is een kritiek onderdeel van de setup dus dat pas je altijd aan indien nodig.

Tonni
          Moderator

@ Sjoerd:
            Ik denk dat jij eerst eens wat meer moet lezen en rondkijken op deze site.
            Je zult dan zien dat je zelf op het instap niveau zit, niet wij…

Je probeert wijs over te komen maar vertelt echt niets nieuws/ bijzonders hoor !

Verder is dit een vraag voor in het ‘kleine vragen topic’ , dus deze sluit ik.

I came, I saw, and I forgot what I was doing...
          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.