Vespa-Ciao.NL
:: Vraag!

Home Forums Techniek Opvoeren Vraag!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

thai
    Topic starter

Hallo,

Ik heb een redelijk oude vespa ciao, dacht uit het jaar 1995 (met fietsspaken). Ik rij op het moment 65 met een leovince krul en een kleine poelie (weet niet precies hoeveel mm). In het weekend ben ik vanplan om een 13/13 carb nieuwe trekveertjes en een grotere poelie.

Nu is mijn vraag; als ik die 13/13 carb neem moet ik daarbij nog iets nemen zoals een andere luchtfilter?
      en wat voor een poelie moet ik nemen (80mm)? Zijn er nog maten voor trekveertjes waar ik om moet denken?

Hoe hard rij ik als ik dit erallemaal op het zitten??
      Eigenlijk wil ik mijn snelheid behouden, maar wel sneller optrekken. (of 5 km harder, dat voor mij niet zoveel uit)

MVG

Dountill
      Bijdrager

Als je je inlaat niet uitgeveild hebt zal het niet veel uitmaken, je moet alleen sneller tanken, met een 80mm poelie gaat hij ongeveer even hard lopen, waarscheinlijk iets langzamer, maar misschien dat de 13/13 dat weer compenseerd.
        Qua luchtfilter zou ik gewoon de malossi powerfilter nemen

thai
        Topic starter

trek ik ook sneller op, als ik andere trekveertjes erop doe?

Jeroen
          Bijdrager

ja, je zou de groene van polini kunne proberen, anders als die te strak zijn polini silvere.

Jacky
            Bijdrager

thai :
              trek ik ook sneller op, als ik andere trekveertjes erop doe?

Trekt sneller op ja.

thai
              Topic starter

en welke snelheid ??

Jacky
                Bijdrager

Door andere trekveren ga je niet sneller. Door grote poulie ga je paar km slomer( en trek je harder), door kleinere paar km harder(en trek je slomer).

Delirium
                  Bijdrager

Met trekveertjes trek je alleen sneller weg vanuit stilstand, maar het komt er toch op neer dat je sneller op top zit eigenlijk. En 1995 was niet oud voor een ciao volgens mij hoor.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.