Vespa-Ciao.NL
:: Vork scheef?

Home Forums Techniek Problemen oplossen Vork scheef?

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Flippo
    Topic starter

Hallo,

Ik heb sinds een tijdje een citta, maar mijn stuur staat scheef. Kan dit komen door de vork poten? Iemand een idee? Of is er bij monteren van het voorwiel iets niet goed gegaan?

Verder staat mijn achterwiel er scheef in. Zo danig scheef zelfs dat ik mijn citypower uitlaat niet kan monteren, omdat dan mijn band vastloopt. Ik heb al een nieuwe (verstevigde) achterbrug gekocht, maar hij heeft dit probleem nog steeds. De band is een dikke noppenband, maar kan dit het probleem zijn dat ’t wiel er scheef in staat?

Bij voorbaad dank!

Flip.

pepko
      Donateur

kan je het achterwiel ook los bewegen?

voorvork kan je oplossen door de kronnplaat een paar slagen los te draaien, en vervolgens kan je de voorvork stellen door bij koplamp oren te duwen en tetrekken.

gr pepko

Flippo
        Topic starter

Het achterwiel beweegt niet meer als normaal, lichtelijke speling op de klok.
          En hoe bedoel je precies met herk stellen van de voorvork?
          Thanks voor je snelle reactie!

Flip.

pepko
          Donateur

je kan de bovenste kroonplaat losdraaien (van de koplamporen zegmaar) met 2 bouten.
            als je die losdraait kan je de 2 kroonplaten een beetje afzonderlijk van elkaar bewegen.
            op die manier kan je de poten afstellen, tot ze recht staan 😉

Flippo
            Topic starter

okay, thanks voor je reactie!

pepko
              Donateur

er si trouwens wel een kans dat ze met het aandraaien van de bouten weer scheef trekken. het beste is dus om het te doen met 2 persoenen zodat 1 iemand de poten op hun plek kan houden terwijl je ze aandraait.

Flippo
                Topic starter

Okay, bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.