:: voorwiel vespa ciao mix
-
hey
er zit een ernome speling in mijn voorwiel zo erg dat de zijkant met veren tegen de voor vork komt=).
nou vroeg ik me af heeft zon voorwiel ook lagers?
of draaid dit alleen op de de as?
dank voor de reakties
mvg Jaime
Er zitten idd lagers in je voorwiel, anders zou metaal op metaal slijten, maar als ik het goed lees heb je speling van links naar rechts? Dan zou ik normaal zeggen het ligt aan de bussen, maar volgends mij heeft een ciao geen bussen 😐 zou het niet gewoon kunnen zijn dat je je voorwiel niet goed hebt vastgedraait? dan trilt alles vanzelf wel weer los.
woeBijdrager
hoezo heeft een ciao geen bussen?
tuurlijk hebben ciaos bussen, die zijn van plastic en slijten makkelijk
die moet je dan vervangen.
vraag bij de bromboer naar een revisie setje voor je voorvork ophanging
het licht dus aan mijn voorvork?
is dat moeilijk te vervangen?
haha,
JA.. Is ff een klote klusje. Je voorveringen moeten er uit, niewe busjes in je veringing ophanging, en dan weer terugzetten. Dat terugzetten gaat redelijk lastig omdat die veer behoorlijk stug is. Maar met z’n 2en lukt het wel!
woeBijdrager
in je 1tje moet t ook lukken.
mij iig wel.
als je later weer die ophanging erin wil proppen, dan laat je eerst die rubbers eruit. dan komen die armen beter op hun plaats.
op het laatst pas die rubbers erin proppen
Ja ik heb het laatst ook in m’n eentje gedaan. Gewoon proberen een dunne schroevendraaier er tussen te krijgen en dan via de andere kant de bout er doorheen proppen;) maarja miss is die gast niet zo heel handig, aangezien hij niet weet of er lagers in je voorwiel zitten;)
- Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.