Vespa-Ciao.NL
:: Voorwiel as montage

Home Forums Techniek Problemen oplossen Voorwiel as montage

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

masterjordy
    Topic starter

Mensen kan iemand mij helpen. Ik heb een nieuw setje wielen op marktplaats gekocht. Maar volgens klopt niks van de vooras. Ik heb een paar foto’s bijgevoegd met meer duidelijkheid.
      Hoe moet ik dit monteren?

Dit is een nieuwe as plus remsegment.

Zijkant.

Zijkant.

Ringetjes die bij de voorwielen zaten.

Binnenkant.

Docs
      Donateur

Volgens mij heeft diegene zelf lagers in de vooras geperst. Dan past het normale systeem niet meer. Want dit is officieel niet zo.

masterjordy
        Topic starter

Dat dacht ik zelf ook al aan, ik denk dat ik de lagers er maar uit moet halen? En dan de nieuwe lagers die bij de as zaten erin doen.

Docs
          Donateur

Idd. Je zit dan wel met de lagercupjes. Die er voor zorgen dat je lagers er niet uit vallen. Weet niet of die er toevallig ook nog bij zaten?

masterjordy
            Topic starter

Deze zaten er helaas niet bij, ik heb nu het wiel wel ongeveer vast gekregen. Maar ik weet niet of dit wel goed gaat, hier is een voorbeeld.

Er zit wel iets te veel ruimte tussen of is dit wel goed?

Docs
              Donateur

Met een beetje geluk past dit wel 😉 Ik zou het gewoon ff proberen.

masterjordy
                Topic starter

Dit gaat niet werken, ik heb alles aangedraaid. En als ik dan op de as druk gaat het heen en weer, als ik het dan iets strakker aandraai draait de as niet meer.
                  Ik zou het niet meer weten.

Bochie
                  Bijdrager

Ik heb exact hetzelfde probleem, zelfde vooras + lagers als jij hebt (ik had ‘m nieuw bij qparts voor +/- 10,-). Er zit speling in het voorwiel, of ik draai ‘m zo strak dat het wiel bijna niet meer draait, er is geen middenweg. Nu maar naar de brommerboer gebracht, dat gaat me flink $$$ kosten:(

masterjordy
                    Topic starter

Wat gaat de brommerboer precies doen? Nieuwe lagers erin maken? Ik heb gelukkig nog een oud voorwiel met spaken, is minder mooi maar ja.

1

Bochie
                      Bijdrager

Ik heb hem gevraagd of hij het wilde afstellen, hij zei dat ‘ie ernaar zou kijken… Vager antwoord had hij niet kunnen geven:P Ik haal m’n brommer morgen op, ik post wel even wat het resultaat is. Ik zou niet met twee verschillende wielen rijden, dat is echt beun:)

masterjordy
                        Topic starter

Haha ja dat is idd beun maja, ik zoek wel even marktplaats af. Ik wacht op je reactie van morgen, alvast bedankt.

Bochie
                          Bijdrager

Hij heeft slechts m’n voorwiel even losser gedraaid en met een dunne steeksleutel de conus en de moer wat vaster gedraaid, nu draait m’n wiel perfect en zonder wiggle/speling. Aangezien hij een nieuwe binnenband erin deed was het nog gratis ook:lol Anders zou ik gewoon een nieuwe as bestellen: http://www.q-parts.nl/catalog/product_info.php?cPath=347&products_id=1400&osCsid=7260acb64f0200319c175416ca03cdf7 Op het doosje staat ook de volgorde voor plaatsen, best simpel eigenlijk.
                            *edit* Ik zie net dat je al een nieuwe as hebt, dan weet ik het ook niet, sorry.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.