Vespa-Ciao.NL
:: Voorvorkrubbers Citta vervangen,maar hoe??

Home Forums Techniek Framedelen Voorvorkrubbers Citta vervangen,maar hoe??

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

Nick050
    Topic starter

Sinds vandaag een Sitta (Si/Citta) in de schuur staan.
      Een tijd geleden heb ik rode voorvorkhoezen gekocht,en nu wil ik deze erop zetten ipv de zwarte.
      Maar kan ik dit doen zonder ook nieuwe olie te moeten kopen? Werking van de voorvork is prima.
      Ik heb deze howto gelezen http://www.vespa-ciao.nl/page.php/id=397
      Alleen kom ik er niet echt uit.
      Op de foto dat de vork weer inelkaar zit,zitten de rubbers er nog niet op,op de laatste foto als de vork weer in het frame zit zitten ze er wel op.Kunnen de onderpoten gewoon losgedraaid worden zonder dat olie er uit loopt??
      Heeft er iemand nog tips voordat ik er aan begin?
      Dit is mijn 1e citta vork waar ik zelf aan werk dus geen ervaring mee.

Groeten Nick

Martino
      Moderator

Grote topics?

In ieder geval kun je gewoon je poten losdraaien en uit je kroonstukken trekken. Dan kan je direct je vorkhoezen verwisselen en je poten weer terugplaatsen.

! Joor !

Je kan je voorpoten bij je stuur ook los halen, dan nog een bout bij het onderste kroonstuk en je poten kan je eruit halen zonder olie te verliezen. Hou ze wel rechtop anders kan het er alsnog uitlopen

Nick050
          Topic starter

Ah bedankt.
            Ga het morgen gelijk proberen.moet lukken als ik de reacties lees,
            Bedankt voor de snelle reacties.
            Ja had maar een nieuw topic aangemaakt,zou niet weten waar anders deze vraag te stellen.
            Maar is duidelijk zo,gaat lukken :thumb

Bij uiterlijk misschien/zal beter opletten volgende keer.
            Topic kan wat mij betreft ook verwijderd worden,gaat vast en zeker wel lukken nu.

jooooo

Nu kom ik er net achter dat het gewoon een Si vork is.Zal vast niet uitmaken denk ik toch.
            Laat weten of het morgen gelukt is.

En het is gelukt,was makkelijke dan ik dacht
            Binnenkort wel ff paar fototjes van de nieuwe brommer,Is een grappig brommertje aan het worden
            (Si met Citta velgjes)Een echte nep Rebbel:lol

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.