Vespa-Ciao.NL
:: voorvork verbogen…

Home Forums Techniek Problemen oplossen voorvork verbogen…

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Gebruiker
    <i class="fa fa-comments-o" aria-hidden="true" style="font-size: 20px;"></i>

bramvespaciao
    Topic starter

Hoi , ik heb vandaag een ongelukje gehad ben achter op een auto geknald omdat hij ineens remde en toen was ik te laat met remmen ja je weet het dan wel he boem.
      maar nu mijn vraag ?
      mijn voorvork is verbogen door het ongeluk maar mijn vraag is hoe krijg ik die weer recht? of is het beter er een nieuwe op te zetten??
      groeten bram

JayL
      Bijdrager

volgens mij kun je er beter een nieuwe (of een goede 2e handse) erop zetten.

bramvespaciao
        Topic starter

oke ja misschien is hij dan ook wat minder sterk geworden

FonS
          Bijdrager

Standaard Ciao vork of een telescoop vork?
            Bij een telescoop zijn meestal alleen de poten verbogen (of zelfs maar eentje) en dat is vrij simpel te repareren.
            Ligt er natuurlijk aan hoe erg het is.

bramvespaciao
            Topic starter

nou het is niet heel erg gebogen en het is een voorvork van een citta , mijn vader zij dat het misschien wel recht gebogen kon worden en die heeft wel technisch inzicht.

FonS
              Bijdrager

Toen ik nog m’n Bravo vork in de Ciao had is hij met 45-50 km/h tegen het schoolgebouw gereden door iemand (niet ik gelukkig).

Gewoon uit elkaar halen, de poot in de bankschroef klemmen, op de knik warm stoken en buigen door er een stuk buis overheen te schuiven (die hefboom heb je wel nodig).
                Controleren door hem te rollen op een vlakke ondergrond (ik had een grote plaat 10mm dik aluminium).
                Dan zie je precies waar hij nog wat gebogen moet.
                Ik had maar 1 poot krom, en binnen een half uur zat de vork weer in elkaar 😉

bramvespaciao
                Topic starter

oke bedankt voor de info ! , het was wel ff schrikken hoor was er even in shock van , het was dan wel niet zo erg maar het is toch schrikken .

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.